Zakon je pomemben, saj mora zagotavljati ustreznost in varnost uporabe ustreznih medicinskih pripomočkov, zagotoviti njihovo dostopnost za vse državljane in po primerni ceni.
Sam predlagatelj – Vlada RS - je posebej izpostavil vprašanje dostopnosti do medicinskih pripomočkov, ki ga ta predlog zakona ne razrešuje. Na odboru smo dobili zagotovilo, da bo, v kolikor se bo pri implementaciji zakona pokazalo potrebno, Ministrstvo za zdravje RS s tem v zvezi pripravilo novelo zakona.
Vprašanje dostopnosti do zdravstvenih storitev, do zdravil in tudi do medicinskih pripomočkov mora biti rešeno takoj in zagotovljeno vsem enako.
Enaka dostopnost v zdravstvu mora biti po mnenju poslancev SLS osnovno načelo zdravstvene zakonodaje!
Zato pričakujemo pojasnilo ministra, zakaj dostopnost ni zagotovljena že s tem zakonom?
Pomembno je tudi, da zakon pravilno uskladi nadzor in strokovno prodajo medicinskih pripomočkov in pa svobodno gospodarsko pobudo oziroma konkurenco na trgu, ki pripomore do ugodnejših cen izdelkov.
Največ polemike v razpravi se je odvijalo okrog pripombe Trgovinske zbornice Slovenije na 7. točko 53. člena, kjer bi bilo treba na koncu besedila dodati nov stavek, da mora minister za zdravje določiti seznam medicinskih pripomočkov, ki se lahko prodajajo v drugih prodajalnah.
Predlagatelj (Vlada RS) se s tem dopolnilom ne strinja, ker država noče prevzeti odgovornosti glede varnosti izdelkov. Mi pa menimo, da mora država urediti prodajo pripomočkov tako, da bo varnost zagotovljena, zato pa sprejemamo zakone. V tem zakonu moramo določiti pogoje za prodajo medicinskih pripomočkov.
Tehtne so tudi pripombe Državnega sveta RS Nacionalnega sveta invalidskih organizacij, ki bi jih morali upoštevati:
Državni svet RS k 3. členu:
- da naj se 2. alineja 1. odstavka 3. člena razčleni v dve ločeni alineji, od katerih se prva, to je spremenjena 2. alineja, glasi_
» - diagnosticiranje, spremljanje, zdravljenje, medicinska rehabilitacija posledic poškodb ali okvar «,
druga, to je nova 3. dopolnjena alineja pa naj se glasi_» - nadomestitev okvare ali invalidnosti zaradi obnovitve funkcioniranja v fizičnem in socialnem okolju «.
in Nacionalnega sveta invalidskih organizacij Slovenije_
- »terapevtske« dodati še »in rehabilitacijske namene« ter tehtno opozorilo na problem, ki ga imajo slepi s prebiranjem vladnih in parlamentarnih gradiv, to je predlogov zakonov in drugih aktov, ki so objavljeni v pdf obliki, ki je slepi ne morejo prebrati.
- V kolikor bi jih objavljali v wordu ali html obliki z govorcem, ki so ga razvili na Institutu Jožef Štefan in so ga ponudili tudi ministrstvom, bi slepim olajšali seznanjanje z vladnimi in parlamentarnimi gradivi.
Zakon bomo kljub temu podprli, saj gre za pomembno tematiko in za uskladitev s številnimi spremembami, ki so nastajale od leta 2000 v evropski zakonodaji, rok za začetek uporabe Direktive 2007/47/ES pa je 21. 3.2010.
Pri tem opozarjamo, da je nujno urediti enako dostopnost do potrebnih medicinskih pripomočkov.
Razprava ob amandmajih_
Podpiramo tiste amandmaje, ki sledijo pripombam zakonodajno-pravne službe in amandmaje odbora in poslanskih skupin koalicije in SDS, ki jih je sprejel tudi odbor ter upoštevajo tudi pripombe zakonodajno-pravne službe.
K 53. členu:
Zaradi varnosti za uporabo medicinskih pripomočkov in da se prepreči nepravilna uporaba, ki lahko škodi potrošnikom, menimo, da mora biti zagotovljena strokovna razlaga za uporabe ob prodaji in ker je vlada zavrnila predlog Trgovinske zbornice, da naj minister določi seznam pripomočkov, ki se lahko prodajajo v drugih prodajalnah, bomo podprli tudi ponovno vložen amandma kolegov iz SDS zaradi varnosti potrošnikov, da se lahko v drugih prodajalnah prodajajo le tisti medicinski pripomočki, katerim v skladu s četrtim odstavkom 33. člena tega zakona v prodajno embalažo ni treba priložiti navodil za uporabo in se lahko varno uporabljajo brez strokovnega svetovanja, ter medicinski pripomočki, ki so namenjeni zaščiti pred prenosom nalezljivih bolezni.