Ljubljana, 19. november 2009 - Danes je na nadaljevanju 11. redne seje DZ RS vodja PS SLS Jakob Presečnik predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede sprememb in dopolnitev Zakona o poslancih, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Nezdružljivost županske in poslanske funkcije je bila že večkrat obravnavana v dosedanjih mandatih Državnega zbora RS. Večkrat je bilo celo slišati mnoge pomisleke o ustavnosti obstoječe zakonske ureditve, za kar se je kasneje vedno izkazalo, da ni res. V Slovenski ljudski stranki se sicer strinjamo, da obstoječa ureditev ni najbolj optimalna, vendar je v danih okoliščinah, ko v Ustavi zapisana druga raven lokalne samouprave še ni vzpostavljena, ta po naši oceni nujna. Trenutno Vlada Republike Slovenije ni doslej naredila ničesar v smeri ustanavljanja pokrajin v smeri decentralizacije Slovenije in skladnega regionalnega razvoja. Še več, zdi se, da počne ravno nasprotno in krepi centralizacijo Slovenije. Zato v SLS-u opozarjamo, da so župani in tudi drugi občinski funkcionarji, ki so obenem tudi poslanci Državnega zbora Republike Slovenije, jamstvo, da bodo ljudje in njihove lokalne težave slišane ter zastopane na nacionalni ravni. Tisti poslanci, ki so obenem župani ali drugi občinski funkcionarji, dobro poznajo problematiko lokalne skupnosti in posledično lahko pri tem svojem delu v Državnem zboru RS tudi zastopajo interese, ki so skupni vsem lokalnim skupnostim. Seveda odločno nasprotujemo temu, da bi posamezen župan kot poslanec Državnega zbora RS deloval izključno v interesu svoje lastne občine. Za večjo racionalizacijo, za hitrejši ter enakomerni razvoj Republike Slovenije in lokalnih okolij je sedanja ureditev popolnoma sprejemljiva. Če predpostavljamo situacijo, v kateri v Državnem zboru RS ne bi bilo nobenega župana, bi po našem trdnem prepričanju ta pri svojem delu sprejel marsikatero odločitev, ki bi bila v nasprotju z interesi ljudmi.
Že sedanje izkušnje so pokazale, da so ravno tisti poslanci, ki so ob tem tudi župani ali pa drugi občinski funkcionarji, pogosto opozarjali na tiste rešitve v predlogih zakonov, ki pomenijo nevarnost za nezadovanje občin in življenja na lokalni ravni. O tem, kaj so občine doprinesle k bolj enakomernemu razvoju Slovenije, pa verjamem, da ni treba posebej govoriti.
Spoštovane kolegice in kolegi, ne bojte se občinskih funkcionarjev v Državnem zboru RS, saj imajo bogate izkušnje z realnostjo na mikroravni našega okolja, ki jih lahko s svojimi izkušnjami in svojo pozitivno energijo koristijo pri uveljavljanju zakonodajne veje oblasti in življenja ljudi v vseh naših slovenskih občinah. Tistim dvojnim funkcionarjem, ki dela ne zmorejo, kratko malo predlagamo, da čim prej odstopijo od ene od funkcij.
Skratka, v Slovenski ljudski strani smo prepričani, da so na koncu koncev volivke in volivci tisti, ki odločajo, kdo bo župan, poslanec, kdo bo občinski svetnik. In če se volivci odločijo, da bo njihov župan tudi poslanec, imajo na koncu prav, volivci se ponavadi nikoli ne zmotijo.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke bomo glasovali, kot povedano, proti predlagani spremembi zakona. Poudarjamo pa, da je to dilemo treba temeljito proučiti pri sprejemanju pokrajinske zakonodaje in uvedbi pokrajin ob hkratnem razmisleku glede pristojnosti Državnega sveta RS oziroma o sestavi tega državnega organa.