Ljubljana, 16. december 2009 - Danes je na nadaljevanju 12. redne seje DZ RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zagotavljanju navigacijskih služb zračnega prometa, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Spet gre za zakon po skrajšanem postopku. Na prvi pogled se je možno strinjati, da je dopusten razlog za tak postopek zgolj uskladitev in racionalizacija predpisov oziroma odprava podvojenosti ali različne normativne ureditve istih ali podobnih vprašanj v predpisih Republike Slovenije in v predpisih Evropske unije.
Lahko pa tudi ugotovimo, da ima predlog zakona 31 členov, na katere je bilo vloženih skoraj ravno toliko amandmajev.
Jasno je, da morajo biti predpisi Republike Slovenije in predpisi Evropske unije med seboj skladni in tako predstavljati celovitost normativne ureditve zagotavljanja oziroma izvajanja navigacijskih služb zračnega prometa in da smo dolžni vrsto in obliko zagotavljanja navigacijskih služb zračnega prometa čim bolj približati zahtevam, ki so opredeljene v predpisih Evropske skupnosti o enotnem evropskem nebu, zlasti v Uredbi (ES) 2096/2005.
Jasno pa je tudi, da niso direktive izvršljive neposredno in je treba zato sprejeti ustrezne predpise.
Mogoče se je seveda strinjati, da vprašanje navigacijskih služb zračnega prometa lahko ureja le en predpis, predpis Republike Slovenije ali predpis Evropske unije, v skladu z veljavnim pravnim redom, in da naš proračun ne sme biti obremenjen z obveznostmi v zvezi z zagotavljanjem navigacijskih služb zračnega prometa, razen pri posameznih proračunskih porabnikih, ki si na tak način zagotovijo nekatere službe (na primer_ zračni promet državnih zrakoplovov oziroma operativni zračni promet), ali pa zaradi izpolnjevanja sprejetih domačih ali mednarodnih obveznosti (na primer_ leti, ki so oproščeni plačila pristojbin za storitve navigacijskih služb zračnega prometa).
Glede na pripombe Sindikata letalskih meteorologov - KS 90 in na pripombe zakonodajne službe ter številne popravke, ki so bili potrebni, pa smo v dvomih, ali bi zakon podprli.
Tako Državni svet RS kot tudi Komisija DZ za lokalno samoupravo priporočata vladi, da bi se storitve navigacijske službe za meteorološke meritve na letališčih zagotavljale v okviru javnega podjetja in ne v okviru državnega organa.
Odločili se bomo, ko bomo slišali dodatna pojasnila vlade, saj ni videti, kje v zakonih, veljavnih v Republiki Sloveniji, je določeno, kateri državni organ je v RS »nacionalni nadzorni organ« v smislu 4. člena Uredbe (ES) št. 549/2004 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 10. marca 2004 o določitvi okvira za oblikovanje enotnega evropskega neba.
Nadzor oz. navigacija v zračnem prometu je pomembna za varnost naše države in preresna zadeva, da bi jo sprejemali z nedorečenimi rešitvami ali s tako slabo pripravljenim zakonom.