Ljubljana, 16. december 2009 - Danes je na nadaljevanju 12. redne seje DZ RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih cestah, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Ne glede na to, da se v Poslanski skupini SLS ne strinjamo s tem, da Vlada RS vse zakone prinese v parlament prepozno in praktično za vse zakone zato zahteva skrajšane postopke, kar ni v skladu s poslovniškimi razlogi za skrajšani postopek, bomo zakon podprli.
Sprememba zakona določa pravno podlago za zagotovitev nadzora upravljavca cestninskih cest zaradi uveljavitve prilagajanja višine cestnine glede na EURO emisijski razred tovornih vozil in tako razširi pooblastila nadzornih organov za preprečevanja morebitnih zlorab.
Novela zakona uvaja kot prekršek v zvezi s plačevanjem cestnine, če voznik uporablja elektronsko napravo za cestninjenje na vozilu, ki ne ustreza EURO emisijskemu razredu vozila ali cestninskemu razredu.
Nekatera vprašanja so na podlagi pripomb zakonodajno pravne službe popravili koalicijski poslanci z amandmaji, ostaja pa še vedno vprašanje:
Ali ne bi bilo bolj smotrno čim prej preiti na nov sistem, saj se s podaljšanjem uporabe elektronske kartice ABC krši določba direktive o interoperabilnosti, ki določa odprt pristop drugim ponudnikom ?
Predvsem pa, zakaj nismo teh sprememb uredili že v noveli tega zakona s kratico ZJC-D, ki smo jo sprejeli letos maja?
Po novem naj bi se cestninilo omrežje, ki je v upravljanju DARS (avtoceste in hitre ceste), lahko pa tudi določeno omrežje ostalih državnih cest (npr. severni in južni del 3. razvojne osi), kar bi predstavljalo dodaten vir financiranja izgradnje avtocestnega omrežja.
V Poslanski skupini SLS smo mnenja, kot smo povedali že pri zakonu o cestninjenju vozil nad 3,5 ton, da bi morali pohiteti in že v tem mandatu uvesti cestninjenje v prostem pretoku prometa, brez nepotrebnih stroškov z nadgradnjo ABC sistema.
Poleg tega želimo opozoriti, da se mora nadzor nad cestninjenjem izvrševati na prijazen način. Zadnje čase je veliko pritožb nad prestrogim, neprijaznim izvajanjem nadzora vinjet in oviranja pretoka prometa pri tem. Predvsem za tiste voznike, ki imajo kupljeno vinjeto in je zgolj niso namestili, bi morali uporabiti le opozorilo in ne kaznovanje.
Podatek, da je od uveljavitve vinjetnega sistema cestninjenja za osebna vozila ugotovljenih preko 62.000 kršitev zaradi neuporabe vinjet, pri čemer je bilo več kot 90 % kršiteljev tujcev, kaže na to, da je obveščanje in ponudba vinjet premalo učinkovito.