Ljubljana, 15. december 2009 - Danes je na nadaljevanju 12. redne seje DZ RS namestnik vodje PS SLS mag. Radovan Žerjav predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prostorskem načrtovanju, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
V Poslanski skupini SLS ugotavljamo, da ta predlog zakona prinaša večje spremembe, kot se je v izhodišču predvidevalo. Rečeno je bilo, da gre zgolj za podaljšanje roka, ki je bil sprejet v Zakonu o prostorskem načrtovanju 30. marca 2007 in ki določa, da morajo občine sprejeti svoje prostorske načrte do 14. novembra 2009. Takratni predlog zakona je predvideval, da so občine že v veliki meri pripravile svoje nove prostorske akte, v praksi pa se je izkazalo, da na pripravo občinskih prostorskih aktov niso bile slabo pripravljene le občine, temveč tudi nekateri državni nosilci urejanja prostora, ki bi morali za pripravo teh aktov že v začetni fazi zagotavljati potrebne strokovne podlage.
Rok za pripravo občinskih prostorskih načrtov se torej podaljšuje za dobro leto dni, kar seveda tudi v Poslanski skupini SLS podpiramo. Tistim, ki prostorske načrte že pripravljajo in tistim, ki so se odločili za spremembe in dopolnitve še veljavnih prostorskih sestavin planskih aktov, je namreč treba omogočiti, da te postopke dokončajo, saj je bilo vanje vloženega veliko dela in finančnih sredstev.
V Poslanski skupini SLS pa nismo najbolj prepričani v uspeh navedenih ciljev predloga zakona, kjer je zapisano, da naj bi zakon odpravil probleme, ki se pojavljajo v postopkih priprave občinskih prostorskih načrtov. Postopek se precej spreminja in na prvi pogled sicer vse kaže na to, da spremembe sledijo evropski listini lokalne samouprave, vendar, če pogledamo bolje, se nam zdi, da gredo zadeve morda celo na slabše.
Predlog sprememb 51. člena denimo določa, da se potrditev nadomešča z nekakšnim mnenjem Ministrstva za okolje in prostor, ki ga to potem pošlje še v seznanitev Vladi RS. Pomen takšnega mnenja pa ni najbolj jasen, tako kot še marsikaj v tem spremenjenem postopku ni najbolj jasno in razumljivo.
In kljub temu, da v poglavitnih rešitvah predloga zakona piše, da bo ta razbremenil Ministrstvo za okolje in prostor obsežnega administrativnega dela, se nam dozdeva, da novela prinaša ravno nasprotno – povečano nepotrebno administriranje.