Odgovor Vlade RS na pisno poslansko vprašanje Jakoba Presečnika v zvezi z rehabilitacijo Slovenskih vojakov, ki so bili mobilizirani v italijansko ali nemško vojsko in so se temu uprli
SLS Slovenska ljudska stranka

Sreda, 6. Januar 2010 ob 23:00

Vsebina pisnega poslanskega vprašanja



Spoštovani ministri,



v sredo, 9. septembra 2009, je italijanski časopis »LA STAMPA« objavil novico z naslovom »V nemški vojski so rehabilitirani »izdajalci«, ki so Hitlerju rekli ne« in naslednjo vsebino_ Nemški Bundestag je včeraj rehabilitiral tako imenovane »vojne izdajalce«, vojake, poslane v smrt, ker so izrazili kritične komentarje o vojni ali ker so pomagali Judom.

Dne 24. oktobra 2009 je časnik Delo objavil zapis B. Kramžar z naslovom »Pomilostili dezerterje iz Hitlerjeve vojske«, v katerem avtorica poroča, da je po desetletjih razprav Avstrija »končno popravila veliko krivico iz druge svetovne vojne in pomilostila dezerterje iz Hitlerjeve vojske«.



V italijanski vojski je bilo veliko število Slovencev. Pričakovalo se je, da bi lahko Mussoliniju rekli »ne«, zato so bili v posebnih bataljonih, kjer se je posebej pazilo, da bi te možnosti ne imeli. Kljub temu so mnogi na tak ali drugačen način izrekli svoj »ne«. Bili so sojeni in obsojeni na vojaških sodiščih. Nekaterim so bile poleg zapora izrečene še druge trajne kazni, kot na primer trajna prepoved opravljanja vseh državnih služb. Mnogi kazni zapora niso odslužili v celoti, ampak so bili po prihodu zaveznikov začasno izpuščeni iz zapora, sodno pa so ostali dolžni odslužiti preostali del zaporne kazni. Vsem pa je kaznovanost zapisana v dokumentih in arhivih. Odkar smo skupaj z Italijo v EU in NATU, je za državljane RS to pomembnejše, kot je bilo pred desetletjem. Ves čas pa je pomembno za Slovence, ki so tudi po drugi svetovni vojni ostali v Italiji.



Kaj je slovenska vlada storila, kaj lahko stori in kaj namerava storiti, da se ti ljudje sodno rehabilitirajo in da se jim kazni (odslužene in neodslužene) izbrišejo iz javnih evidenc? Če je Italija to morebiti že storila, s katerim aktom? Če je tak akt morebiti v postopku sprejemanja, na kateri stopnji postopka je?



Kakšna je celotna vsebina omenjenih aktov v Nemčiji in Avstriji? Ali velja tudi za Slovence, ki so bili mobilizirani v nemško vojsko? Če je tako, koliko je Slovencev, ki so bili s tem aktom rehabilitirani?



Kakšna je celotna vsebina omenjenih aktov Nemčije in Avstrije? Ali velja tudi za Slovence, ki so bili mobilizirani v nemško vojsko? Če je tako, koliko je Slovencev, ki so bili s tem aktom rehabilitirani?





DODATNA OBRAZLOŽITEV IN PRIMER_

Moj oče, Slovenec iz Primorske, je bil leta 1942 kot italijanski vojak zaradi vojnega defetizma in črnitve vojske obsojen na 9 let zapora in trajni odvzem pravice do vseh državnih služb. Odslužil je tri leta, potem pa se je vključil v prekomorske brigade. Vendar iz zapora na Sardiniji ni prišel s sodno odločbo ali pomilostitvijo, ampak je od uprave zapora dobil začasni izhod zaradi političnega pritiska zaveznikov (konkretno nekega novozelandskega oficirja, ki je obiskal zapor). Posledic moj oče več ne čuti, ker je pokojni. Posledica je zame (verjetno) dejstvo, da je v eni od članic EU, s katero smo vedno bolj eno, zapisano, da moj oče ni odslužil naložene kazni in da je bilo z njim nekaj tako narobe, da v članici EU ne bi smel biti niti poštar niti cestar. Prizadevanja za rehabilitacijo mrtvih bi tudi ne bila nič nenavadnega. Verjetno se citirana avstrijski in nemški zakon ne nanašata samo na žive. Vem, da je bilo podobno obsojenih še nekaj, koliko pa je živih, ne vem.

Pri mojem vprašanju gre za zadevo, ki jo verjetno lahko reši samo Italija. Morebiti pa je rešena, ampak jaz informacije nisem uspel pridobiti, čeprav sem si prizadeval.



(zaradi zaupnosti podatkov ne navajamo imena in priimka državljana, ki nam je pisal)



Odgovor Vlade na pisno poslansko vprašanje Jakoba Presečnika v zvezi z rehabilitacijo Slovenskih vojakov, ki so bili mobilizirani v italijansko ali nemško vojsko in so se temu uprli



V vašem poslanskem vprašanju Vlado RS sprašujete, kaj je storila, kaj lahko stori in kaj namerava storiti, da se slovenski vojaki, ki so bili mobilizirani v italijansko ali nemško vojsko in so bili zaradi svojega nasprotovanja na različne načine kaznovani, sodno rehabilitirajo in da se jim kazni (odslužene in neodslužene) izbrišejo iz javnih (verjetno kazenskih in podobnih) evidenc. Zanima vas, če je Italija to že storila in s katerim aktom, pri čemer omenjate v medijih izpostavljene novice o sprejetju posebnih zakonov v Nemčiji in Avstriji o rehabilitaciji teh oseb.



Sprva je potrebno pojasniti, da gre za kompleksna vprašanja, na katera glede na razpoložljive informacije ni mogoče podrobno in na splošno odgovoriti, saj podatki niso zanesljivi, vsa vprašanja, ki se nanašajo na to problematiko, pa še vedno niso rešena. Za pripravo čimbolj celostnega odgovora na vaše poslansko vprašanje smo poleg podatkov, s katerimi razpolagamo na ministrstvih, pridobili informacije od znanstvenih institucij in iz tujine.



Tako je v zvezi s prvim delom vašega poslanskega vprašanja potrebno izpostaviti, da je Republika Slovenija v letu 1995 sprejela Zakon o žrtvah vojnega nasilja (ZZVN, Uradni list RS, št. 63/95, 8/96, 44/96, 70/97, 39/98 Odl.US: U-I-64/97-8, 43/99, 51/99 Skl.US: U-I-327/96, 19/00 Odl.US: U-I-327/96, 28/00, 64/01, 32/02 Odl.US: U-I-221/01-9, 110/02 (3/03 popr.), 18/03-UPB1, 54/04-ZDoh-1 (56/04 popr., 62/04 popr., 63/04 popr.), 68/05 Odl.US: U-I-29/04-19, 61/06-ZDru-1, 114/06-ZUTPG, 118/06 Odl.US: U-I-266/04-105, 72/09), ki se je začel uporabljati 1.1.1996, za njegovo izvajanje pa je pristojno Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve. V skladu s 4. členom ZZVN je žrtev vojnega nasilja po tem zakonu tudi oseba, ki je bila z aktom okupacijskih oblasti prisilno mobilizirana (prisilni mobiliziranec) v redne vojaške enote okupatorja, razen če je pridobila častniški čin ali je bila pripadnik fašistične oziroma nacistične stranke ali njunih enot. Pri tem je potrebno poudariti, da mobiliziranim Slovencem iz Slovenskega Primorja, ki je bilo na podlagi Rapalske pogodbe priključeno Republiki Italiji ter je med drugo svetovno vojno predstavljalo državni teritorij Republike Italije, primorski Slovenci s tega območja pa so bili v italijansko vojsko vpoklicani in mobilizirani kot tedanji italijanski državljani, za čas mobilizacije v italijansko vojsko ni bil priznan status žrtve vojnega nasilja po ZZVN. Predmetni zakon torej ureja to problematiko z vidika satisfakcije slovenskih državljanov s strani Republike Slovenije. Republika Slovenija pa v skladu z mednarodnim pravom ne sme s svojimi predpisi kršiti suverenosti drugih držav s poseganjem v njihove upravne ali sodne odločbe.



V delu vašega vprašanja, ki se nanaša na sprejeto italijansko zakonodajo s tega področja, smo iz tujine pridobili informacije, da naj bi italijanska zakonodaja zagotovila določene pravice in možnosti za rehabilitacijo oseb, ki so se po letu 1943 uprle nadaljnjemu služenju v italijanski in nemški vojski in so bile zaradi tega deportirane v Nemčijo na prisilno delo. Po 2. svetovni vojni je bil v Republiki Italiji sprejet tudi poseben akt (Relazione e Decreto presidenziale 22 giugno 1946, n. 4 (GU n. 137 del 23/06/1946) - Amnistia e indulto per reati comuni, politici e militari), katerega vsebina je bila amnestija oseb, ki so služile v fašistični vojski (če niso izvršile težjega kaznivega dejanja). Osebe, ki so izkazale, da so bile v to vojsko prisilno mobilizirane, so po naših informacijah pridobile dodatna upravičenja. Morebitnih dodatnih oziroma natančnejših podatkov o italijanski zakonodaji v tako kratkem času nismo uspeli pridobiti.



Iz posameznih virov, ki so znani znanstvenim raziskovalcem, sklepajo, da italijanska država izrecne rehabilitacije v zvezi s to problematiko uradno nikdar ni razglasila, temveč je bila posebej predlagana s strani posameznikov, sorodnikov teh oseb, lokalnih skupnosti ter civilnih pobud. Glede prestajanja kazni zapora, tako vojakom kot civilistom, ki so jih italijanska sodišča izrekala v med- in povojnem času Slovencem na Primorskem, sicer svojim (tj. italijanskim) državljanom, zadeve še danes večinoma niso pravno rešene. Podoben primer, kot ga opisujete v svojem poslanskem vprašanju, je primer znanega slovenskega politika iz Gorice, ki je bil pred vojno obsojen na dolgoletno kazen zaradi protifašističnega delovanja, nato ob razpadu Italije septembra 1943 izpuščen iz ječe, leta 1949 pa so ga povojne italijanske oblasti pozvale na nadaljnje prestajanje zaporne kazni, ki mu kljub propadu fašističnega sistema ni bila izbrisana. Zaradi pritiskov drugih držav je bil kmalu izpuščen, saj si italijanske oblasti niso mogle privoščiti mednarodne sramote.



Na znanstvenih institucijah s podatki o številu Slovencev, ki so dezertirali iz nemške vojske, ne razpolagajo, lahko pa zagotovijo, da gre za več tisoč ali celo več deset tisoč oseb. Temeljni problem pri tem je, da ne obstajajo točni podatki, koliko oseb je bilo mobiliziranih v nemško vojsko, po ocenah naj bi se ta številka gibala od 30.000 do 90.000, kar je veliko odstopanje. Seznanjeni smo tudi bili, da v Muzeju novejše zgodovine Slovenije že dve leti poteka projekt, s katerim skušajo natančneje ugotoviti število mobiliziranih in vse ostale številčne podatke v zvezi s prisilno mobilizacijo v nemško vojsko.



V zvezi s sprejetim nemškim oziroma avstrijskim zakonom je mogoče sklepati, da so bili s tema aktoma gotovo rehabilitirani tudi v nemško vojsko mobilizirani Slovenci, ki so med vojno dezertirali iz nemške vojske, saj v tem pogledu ni bilo razlik med njimi in ostalimi vojaki nemške vojske. Pri tem je potrebno pojasniti, da so Slovenci, mobilizirani v nemško vojsko, zaprisegli kot nemški državljani (oziroma nemški državljani na preklic) in so bili, v kolikor so dezertirali, obsojeni po tedanjem nemškem vojnem pravu, ne kot Slovenci, temveč kot nemški državljani in vojaki. Podobno je bilo v italijanski vojski, pri čemer je razlika v tem, da so bili v italijansko vojsko mobilizirani Primorci, ki so bili po prvi svetovni vojni, ko je Primorska pripadla Italiji, italijanski državljani v skladu z mednarodnim pravom, Nemčija pa je Slovencem v nemški okupacijski coni državljanstvo podelila protipravno. V zasedeni in priključeni "Ljubljanski pokrajini" pa po naših podatkih ni bilo mobiliziranih slovenskih prebivalcev v italijansko vojsko. Ministrstvo za notranje zadeve podatkov o Slovencih, ki so bili državljani Italije v času pred in med drugo svetovno vojno, ne hrani.  



Glede na postavljeni rok za odgovor na vaše poslansko vprašanje vam torej lahko podamo le te informacije, ki smo jih kot rečeno pridobili tudi iz različnih strokovnih institucij. Iz zgoraj navedenega lahko torej zaključimo, da vsa pravna vprašanja v zvezi z obravnavano problematiko še niso rešena. Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve s strani prizadetih oseb oziroma njihovih svojcev ni bilo opozorjeno na ta odprta vprašanja, prav tako jih s to problematiko niso seznanila posamezna društva ali organizacije prisilno mobiliziranih Slovencev med drugo svetovno vojno. Zato se vam zahvaljujemo, da ste nas opozorili na to problematiko s svojim poslanskim vprašanjem.



Glede na to, da ste vaše poslansko vprašanje naslovili tako na Vlado RS, kot tudi na ministra za pravosodje in za zunanje zadeve ter na ministrico za notranje zadeve, naj se predmetni odgovor šteje za skupen odgovor vseh naslovnikov vašega poslanskega vprašanja.

 

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1339 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2282 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1720 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1624 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2575 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2069 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Odgovor Vlade RS na pisno poslansko vprašanje Jakoba Presečnika v zvezi z rehabilitacijo Slovenskih vojakov, ki so bili mobilizirani v italijansko ali nemško vojsko in so se temu uprli