Ljubljana, 20. januar 2010 – V SLS smo zaskrbljeni in ogorčeni, da Vlada RS oz. njeni pogodbeni pravni svetovalci nadaljujejo ustvarjanje pritiska na prihodnjo odločitev Ustavnega sodišča RS v zvezi s (ne)skladnostjo arbitražnega sporazuma o meji s Hrvaško s slovensko ustavo. V včerajšnji izdaji časnika Delo namreč pogodbena sodelavka Ministrstva za zunanje zadeve RS za pripravo arbitražnega sporazuma o meji s Hrvaško, sicer profesorica mednarodnega prava dr. Mirjam Škrk, kar je potrdilo MZZ v odgovoru na poslansko vprašanje vodje PS SLS Jakoba Presečnika, zopet brez pravih odgovorov in za krinko »neodvisne« strokovnjakinje zagovarja stališča Vlade RS do arbitražnega sporazuma, katerega je sama pomagala ustvariti. Gre za poskus skrivanja svoje prave soavtorske vloge pri arbitražnem sporazumu za masko neodvisne strokovnjakinje, s čimer se očitno manipulira z javnim mnenjem, tokrat v smeri (ne)pristojnosti Ustavnega sodišča RS o tem, ali lahko odloča o ustavnosti zadeve kot je arbitražni sporazum. SLS opozarja na nedopustnost - da strokovnjak, ki je proti plačilu sodeloval pri projektu arbitražnega sporazuma, pri isti temi v javnosti podaja mnenja, s katerim nepoučeni bralec ali gledalec dobi vtis, da gre za neodvisno strokovno mnenje; torej prav bi bilo, da se v tem primeru prof. dr. Mirjam Škrk podpiše pod prispevek s funkcijo in svojo vlogo pri projektu arbitražnega sporazuma, za kar je dobila plačilo iz davkoplačevalskega denarja. In tudi zaradi honorarja iz javnih sredstev je njena dolžnost transparentnega nastopa do javnosti na temo arbitražnega sporazuma.
V SLS smo že večkrat opozorili, da bi se morala dr. Škrk pri svojih pisanjih jasno predstaviti tudi kot soavtorica sedanjega arbitražnega sporazuma in kot pogodbena sodelavka Vlade RS. Čudi nas namreč, da se dr. Škrkova povsod prikazuje kot neodvisna strokovnjakinja, ki sedaj celo dvomi tudi v delo in pristojnosti Ustavnega sodišča RS, hkrati pa je znano, da je ena izmed največjih zagovornic trenutnega arbitražnega sporazuma kot sodelavka pri njegovem nastajanju.
Ob vsem tem bi v SLS pričakovali, da bo dr. Škrkova odgovorila tudi na vse pomisleke in argumentirane kritike pravnih strokovnjakov, kot so dr. France Bučar, dr. Marko Pavliha, dr. Miro Cerar, dr. Janez Čebulj in drugi, ki zagotovo niso na plačilnih listah Ministrstva za zunanje zadeve RS. Vendar dr. Škrkova strokovnih odgovorov žal ne poda in ostaja na politični argumentaciji Vlade RS.
V SLS kot že mnogokrat poudarjamo, da je arbitražni sporazum slab, sprejet brez ustrezne strokovne razprave v hudi naglici, izhajajoč iz ambicije, da se problem slovensko-hrvaške meje reši na vsak način in za vsako ceno, namesto da bi bilo izhodišče, da se mora doseči ustrezna in pravična rešitev, saj je ohranitev teritorialnega stika Slovenije z mednarodnimi vodami slovenski največji strateški nacionalni interes. Poleg tega, da se bo na arbitraži odločalo o nesporno slovenskih delih ozemlja, arbitražni sporazum pa v nobeni točki ne zagotavlja najpomembnejšega za strateški položaj Slovenije – teritorialni stik z odprtim morjem. Prav gotovo bodo posledice arbitražnega sporazuma vidne na poteku državne meje, zato je s tega vidika ogrožena celovitost in suverenost Slovenije.
Kar se sedaj dogaja sodeč bo zadnjih komentarjih, se Vlada RS že pripravlja na vse možne scenarije razsodbe Ustavnega sodišča RS. Ob tem se v SLS sprašujemo zakaj je bil sporazum pred ratifikacijo sploh vložen v presojo Ustavnemu sodišču RS, če se sedaj vladni sodelavci sprašujejo o njegovih pristojnostih. Neizpodbitno dejstvo je, da arbitražni sporazum določa nove meje RS, kar zahteva sprejem z dvotretjinsko večino v Državnem zboru RS. To, da koalicija želi na vsak način potrditi zadevo s svojo navadno večino, je najboljši pokazatelj, da o vsebinski kakovosti sporazuma še sami niso najbolj prepričani.