SLS za razkritje pogodbe o nakupu cepiva proti novi gripi
Ljubljana, 13. januar 2010 – Člani strokovnega odbora za zdravje pri SLS so na sinočnjem sestanku med drugim govorili o problematiki nove gripe oz. o trenutnih zapletih z razkritjem pogodbe o nakupu cepiva. »Menimo, da je Slovenija pretirano hitro odreagirala na očitno napačne ocene napovedi pandemije oz. na napačne ocene Svetovne zdravstvene organizacije glede obolevnosti po posameznih državah. V SLS bomo tako pozorno spremljali obravnave pred Evropskim parlamentom v zvezi s tem, obenem pa tudi odločno podpiramo prizadevanja informacijske pooblaščenke Nataše Pirc Musar, da bi javnost imela vpogled v pogodbo o nakupu cepiva in njeno vsebino,« je ob tem povedala predsednica odbora in podpredsednica SLS Olga Franca.
Osrednjo pozornost je Odbor za zdravstvo SLS namenil kakovosti v slovenskem zdravstvu, predvsem z vidika uporabnika, torej pacienta. »Glede na kup napovedanih sprememb Zakona o zdravstveni dejavnosti, ki med drugim napoveduje tudi ustanovitev Agencije za kakovost, SLS opozarja, da je treba aktivno delati na problemu poročanja o incidentih v zdravstvenih zavodih.
To je še posebej pomembno v luči nam dostopnih podatkov iz slovenskega zdravstva, na osnovi katerih že sedaj ugotavljamo, da v Sloveniji na tem področju zaostajamo, ustanovitev Agencije za kakovost pa bo zagotovo trajala še najmanj šest mesecev, če ne več,« opozarja Franca in nadaljuje_ »Poudarjam, da mora biti poročanje o teh dogodkih skladno s principi luksemburške deklaracije. Le tako obravnavanje teh dogodkov je lahko osnova za učenje in izboljšave, nikakor pa ne sme biti usmerjeno v kaznovanje in sramotenje posameznih zdravnikov oz. medicinskega osebja.«
Člani odbora so ob tem poudarili, da je zadnji čas, da tudi v Sloveniji začnemo uvajati dobre prakse v sleherno ustanovo in da je zbiranje podatkov o napakah najbolj cenjena in tudi najboljša informacija za uvajanje izboljšav v delo v zdravstvu. »Napak ne smemo pometati pod preprogo, pač pa se je iz njih treba učiti in kaj naučiti,« še poudarja podpredsednica SLS Olga Franca.
Glede na oceno, da letno v Sloveniji po nepotrebnem umre od 300 do 800 pacientov zaradi napačnega zdravljenja, napak zdravnikov ali napačne uporabe zdravil, člani Strokovnega odbora za zdravje pri SLS menijo tudi, da bi lahko ravno na tem področju varuh pacientovih pravic odigral ključno vlogo, česar pa do sedaj še ni bilo čutiti. »Z nalogo, ki smo si jo zastavili, torej izboljšanje zbiranja in poročanja o incidentih v zdravstvu, bomo doprinesli k izboljšavam za pacienta, ki mora biti vedno osrčje, center pozornosti in ne objekt v zdravstvu. Da bi postalo zdravljenje čim učinkovitejše, je treba pacientu zagotoviti nasvete ob katerem koli času na ustrezen način. Doslej smo v slovenskem zdravstvu na področju kakovosti z vidika uporabnika veliko govorili in malo naredili, v SLS pa bomo aktivno spremljali, kaj se z uvajanjem omenjenih praks spremeni na bolje,« obljublja Franca.