Ljubljana, 29. januar 2010 - Danes je na nadaljevanju 13. redne seje DZ RS poslanec SLS Gvido Kres predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Resolucije o nacionalnem programu razvoja civilnega letalstva Republike Slovenije, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Civilno letalstvo je pojem, ki zajema komercialno letalsko dejavnost, letalsko proizvodnjo ter dejavnosti splošnega letalstva, ki vključuje letenje za lastne potrebe ter športno in ljubiteljsko dejavnost.
Poleg tega se moramo nujno zavedati neposrednega vpliva civilnega letalstva na velik del gospodarstva, saj po sami naravi zahteva vrsto podpornih dejavnosti, poleg tega pa je najhitrejša možnost za prevoz ljudi, blaga in pošte. Geografski položaj Republike Slovenije je prednost, ki v civilnem letalstvu vsekakor ni izkoriščena. Javna letališča v Republiki Sloveniji so eden od temeljev civilnega letalstva in so zelo pomembna za obstoj in nadaljnji razvoj civilnega letalstva. So eden pomembnejših dejavnikov za gospodarski razvoj države, regij in lokalnih skupnosti. Njihova povezanost s svetom zagotavlja številne priložnosti, treba bo le najti pravo formulo in rešitev za naša tri osrednja in mednarodna letališča - Ljubljano, Maribor in Portorož. Letalski prevozniki so v teh kriznih časih še posebej prizadeti. V časopisih ravno zadnje dni beremo, da slovenski nacionalni prevoznik posluje z nekajmilijonsko izgubo, medtem ko osrednje slovensko letališče posluje tudi v teh časih z nekajmilijonskim dobičkom. Na nek način se nam zdi to razmerje čudno, saj sta ta dva subjekta življenjsko odvisna drug od drugega, sploh ob dejstvu, da je večinski lastnik obeh Republika Slovenija. Po podatkih Adria Airways ustvari skoraj 50 % prometa na Letališču Jožeta Pučnika. V tem pristopu prav gotovo nekaj ni v redu.
V razvoju civilnega letalstva v Republiki Sloveniji je poleg komercialne letalske dejavnosti veliko vlogo igrala nekomercialna dejavnost splošnega letalstva, ki vključuje letalsko dejavnost zasebne, športne in ljubiteljske narave, kar potrjujejo priznani uspehi posameznikov na evropski in svetovni ravni.
Kot rečeno, civilno letalstvo zaobsega mnogo področij in prav je, da v Sloveniji sprejmemo strategijo tega področja. Še bolje pa bo, ko jo bomo v praksi dejansko udejanili, kot bi bilo treba.
Hvala lepa.