Ljubljana, 29. januar 2010 - Danes je na nadaljevanju 13. redne seje DZ RS poslanec SLS Franc Pukšič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Spremembe in dopolnitve Zakona o dohodnini bomo v Slovenski ljudski stranki podprli. Namen zakona, ki je pred nami, naj bi bil predvsem ureditev najbolj pereče problematike, ki se je pojavljala v zvezi z izvajanjem zakona na posameznih področjih ter seveda v manjši meri uskladitev s pravnim redom Evropske skupnosti. Spremembe in dopolnitve so relativno obsežne in kot smo že omenili, tudi potrebne. Naj izpostavim najprej določitev vrste oproščenih plačil, govorimo o tako imenovanih kmetijskih subvencijah. Te spremembe so zapisane v 26. členu, dohodki, povezani s kmetijsko in gozdarsko dejavnostjo, kjer se dohodnina ne bo plačala in tu je našteto 8 alinej - od prejemkov iz medsosedske pomoči na kmetijskih gospodarstvih, potem dohodkov iz naslova kmetijsko-okoljsko gozdarskih okoljskih plačil, potem plačil iz naslova ukrepov kmetijske politike, pridobljene v zvezi z dolgoročnimi vlaganji, izplačila na podlagi zavarovanja za škodo na premoženju v zvezi z opravljanjem osnovne kmetijske dejavnosti. Potem denarne pomoči, ki so jo posamezniki prejeli zaradi naravnih ali drugih nesreč, dohodka iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, ki je določen z 69. členom tega zakona, potem plačila za vodenje knjigovodstva na kmetijah in nazadnje, torej oproščeni bodo tudi plačila dajatev na dohodke kmečkega gospodinjstva ob uporabi do 40 čebeljih panjev.
Vendar, če vas spomnim, popolnoma enake rešitve smo poslanci v Slovenski ljudski stranki predlagali že pred dvema mesecema, vendar žal iz prestižnih razlogov vladajoča koalicija tega ni podprla. Upam, da bo tokrat drugače, saj ste sami predlagatelji.
Nadalje predlog zakona tudi ustrezno ureja pogoje za uveljavitev olajšav za vzdrževanje polnoletnega šolajočega se otroka. To tudi kaže na to, da v naši državi nimamo urejene štipendijske politike. In sicer, ustrezno s to spremembo uvaja dohodkovno mejo, ki je merilo za presojo, ali se šolajoči se otroci lahko štejejo za vzdrževanega družinskega člana. S tem se rešuje marsikateri problem priznavanja olajšave za vzdrževanje šolajočega otroka in dileme, ki so nastale v preteklosti. Tudi zaradi šolskega sistema, ko se otrok izobrazi, doseže neko izobrazbo, univerzitetno diplomo in tako dalje, potem pa ga pošiljamo še v druge šole, izključno zaradi tega, ker na tistem področju enostavno ni zaposlitve.
Dohodki iz delovnega razmerja, ki jih rezident doseže z opravljanjem zaposlitve zunaj Slovenije, so v skladu s konceptom svetovnega dohodka od leta 2005 obdavčeni tudi v Sloveniji. Ker so ti dohodki obdavčeni tudi v državi, v kateri so doseženi, pride do dvojne obdavčitve, ki se odpravlja tako, da se dohodnina odmerja po slovenskih predpisih, zmanjšana za dohodnino, plačano v drugi državi. Predlog v tem delu zakona to problematiko tudi ustrezno ureja.
Ampak, poslanke in poslanci, seveda ta zakon ne ureja najbolj perečega problema pri tem, to pa je, če samo primerjam z Avstrijo, da je bila povprečna plača v Republiki Sloveniji leta 2008 15 tisoč 768 evrov in povprečna plača v sosednji Republiki Avstriji 38 tisoč 653 evrov. Ali, če povemo, da je bila olajšava na plače pri dohodnini v Avstriji 10 tisoč evrov, pri nas pa 2 tisoč 800 evrov.
Kolegice in kolegi. Prav na tem področju gospodarske, finančne krize, prav na tem bo treba narediti, ustvariti nova delovna mesta, da bomo dvignili osnovni standard. Kilogram kruha, liter mleka, liter bencina stane v Sloveniji in Avstriji enako. Torej, vidimo pod kako slabšimi pogoji naše državljanke in državljani živijo in bodo tudi naprej, žal, še živeli, kljub temu, da bomo spremenili Zakon o dohodnini.