Ljubljana, 29. januar 2010 - Danes je na nadaljevanju 13. redne seje DZ RS poslanec SLS Franc Pukšič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Res je, da se tale zakon v prvi obravnavi dotika enega segmenta. Res je, da nekateri poslanci v Državnem zboru RS že tretji mandat opozarjamo na problematiko v zvezi z integriranim javnim prevozom in se seveda nič ne zgodi. Integrirani javni prevoz, kjer so tudi vezani prevozi otrok v šolo, kjer seveda je to strošek občin in bi naj ostal. Absolutno ničesar ne želimo na tem področju spreminjati, ampak seveda želimo, da bi se te stvari uredile tako, da ne bi od 5 do 11-krat preplačevali prevozov otrok v šolo na tistih področjih, kjer ni konkurence, kjer se torej konkurenca ne prijavi, ker se prijavi samo eden prevoznik in seveda s ceno izsiljuje in lokalni skupnosti ne ostaja nič drugega kot da s takšnim izvajalcem seveda pogodbo tudi podpiše. Zato je predlog spremembe in dopolnitve Zakona o prevozih v cestnem prometu, kakor je bilo tudi slišati s strani nekaterih kolegov drugih poslanskih skupin, dobrodošel, pa vendar ga torej ne želijo podpreti, ker dela samo ali pa spreminja samo en segment. Meni se pa zdi pomembno povedati, da bi seveda ob tej prvi obravnavi, kjer opozarjamo na več segmentov, bilo smiselno ta predlog enostavno sprejeti in s strani vlade, torej ministrstva pripraviti dopolnitve z amandmaji, s spremembami in torej tako priti do bistveno boljšega predloga zakona. Mogoče celo bi kdo v vladi, na ministrstvu, celo prebral resolucijo o prometni politiki Republike Slovenije, ki je bila sprejeta 3. maja leta 2006. Skratka, neumno se mi zdi, ko preberem mnenje vlade in se postavi, mi smo proti. Namesto da bi povedali, kaj in kako bodo uredili v naslednjem mesecu, dveh, pol leta in tako dalje, ker več kot 25 % mandata jim je že izteklo. Torej, v Slovenski ljudski stranki bomo spremembe predloga Zakona o prevozih v cestnem prometu podprli in seveda ob tem, tako kot smo že opozorili, pripravili tudi določene amandmaje.
Vsekakor je treba predlagatelja spomniti, da bo treba dobiti v skladu s 140. členom Ustave tudi stališča s strani lokalnih skupnosti, ker se to veže na lokalne skupnosti. Ampak, lokalne skupnosti niso proti temu, da se to končno obravnava. Tako kot je že bilo rečeno, si predstavljate, da bi v eni naši Sloveniji z dvema milijonoma mogoče res prišli do enotne vozovnice. Do enotne vozovnice železniške primestne, mestne, medkrajevne, linijske, regijske, kaj pa jaz vem, kako se ji že reče. In bi torej tako poenotili in dobili tako imenovani intermodalni terminal, kot se temu moderno menda reče. Dva milijona nas je, pa bi pravzaprav v eni izmed evropskih držav s kakšnim sklepom občinskega sveta uredili.
Problem pa je v tem, da se tega ne lotite v vladi, enostavno zato, ker je pač preveč lobijev, ki so privezani na te državne jasli, imajo koncesijo, pobirajo denar, dobijo denar, ni važno, ali se pelješ s praznim avtobusom, denar so dobili in seveda potem stvari enostavno tečejo. Po drugi strani pa lokalne skupnosti, kot sem že rekel, v prevozih otrok v šolo zapravljajo gromozanske vsote - se spomnite, jaz sem celo o tem govoril v tem državnem zboru že nekajkrat, ko sem predstavljal številke in opozarjal, da občine, nekatere lokalne skupnosti tam, kjer je malo otrok, razpršeno in tako dalje, ker se pa pouk začne v točno določenem času, je treba iz vseh različnih delov otroke pripeljati, plačujejo celo od 8 do 10 % proračuna za prevoz otrok v šolo.
Ali pa, govoril sem o tem, da je cena 10-krat višja, kot če bi danes poklicali na agencijo in bi si zaželeli v nedeljo izlet v Benetke.
Torej, spoštovane kolegice in kolegi, v Slovenski ljudski stranki smo že povedali, da bomo predlog zakona podprli. Pričakujemo pa s strani vlade nekoliko bolj argumentirana stališča, mnenja, da ne bodo napisali le, da predlog predlagatelja temelji oziroma koncept pojma "mestni promet" popolnoma spreminja. Si predstavljate, kaj to pomeni za državljanke in državljane?! Da koncept pojma "mestni promet" popolnoma spreminja. Od tega pa naši državljani in državljanke nekaj imajo. Mislim, birokrati dragi moji, ali se zavedate kakšne neumnosti pišete v ta svoja mnenja?! Mislim, to je nepojmljivo. Res pa je, da bi se to bistveno drugače urejalo, v kolikor bi imeli regije. Vendar, ko ste 1. februarja 2008 regijam napovedali smrtno obsodbo, žal tega preko regij, kar bi se tudi preneslo na regijsko področje, ne boste, torej se ni zgodilo in se to žal tudi ne more urejati.
Predlagam, da resnično razmislite o tem in zakon v drugi obravnavi o prevozih v cestnem prometu spremenimo, dopolnimo in ga naredimo takšnega, da bomo lahko državljankam in državljanom, ko nas bodo vprašali, ali ste na prejšnji seji naredili tudi kaj za nas, lahko rekli_ No, ja, ja smo, naredili bomo enotno vozovnico za prevoz v naši državi. S tem bomo seveda tudi izredno vplivali tudi na ekologijo in na manjšo potrošnjo. Skratka, na zmanjšanje CO2 - vse to, kar so nas polna usta besed, vendar ni dejanj.
Pozivam k dejanjem!