Ljubljana, 28. januar 2010 - Danes je na nadaljevanju 13. redne seje DZ RS vodja PS SLS Jakob Presečnik predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
V Slovenski ljudski stranki se strinjamo, da je za obstoječi sistem izvajanja upravljanja naložb značilno, da obstaja velika razdrobljenost upravljanja z naložbami po različnih ministrstvih, kjer se oblikuje sektorska politika in izvaja lastniško upravljanje, kar povzroča nasprotje interesov. Prepletanje sektorske politike z upravljanjem prav gotovo povzroča nepreglednost in nepovezanost med posameznimi upravljavci posameznih naložb, neučinkovito in premalo strokovno upravljanje ter zapletene postopke sprejemanja odločitev na več ravneh odločanja glede izvajanja lastniških pravic v družbah, kot to v obrazložitvi zakona trdi zakonodajalec. Zato je poglavitna rešitev tega predloga zakona, da se upravljanje kapitalskih naložb s posameznih resornih ministrstev prenese na agencijo, ki se ustanavlja s tem zakonom. Četudi naj bi bil sprejem tega zakona ključnega pomena za vstop Slovenije v organizacijo za ekonomsko sodelovanje in razvoj, smo v Slovenski ljudski stranki do tega predloga zakona močno skeptični. Zakon po našem mnenju pravzaprav ne prinaša prav nobene dodane vrednosti k upravljanju kapitalskih naložb. Še več, po našem mnenju v trenutku, ko govorimo o varčevanju v javni upravi, je uvajanje nove agencije popolnoma kontraproduktivno vsem naporom in preprečevanjem, ki jih vsaj v opoziciji vlagamo v to, da bi predsednika vlade prepričali, da je treba začeti varčevati.
Po drugi strani, zakon vnaša kar nekaj nejasnosti. Kaj pomeni pravzaprav ukinitev Soda, kar tako, brez kakšne posebne obrazložitve? Kaj pomeni ustanovitev agencije v odnosu do Kada, njegovih naložb in nalog? Po našem mnenju bi se moral ta zakon obravnavati skupaj s strategijo preoblikovanja teh dveh skladov, če bi hoteli imeti pred seboj jasno in čisto situacijo. Tako pa kupujemo mačka v žaklju, ustvarjamo zametek nečesa večjega, kar boste potem za našimi hrbti izpeljali bolj ali manj brez naše vednosti. Kaj nadalje pomeni rešitev prenosa upravljanja z delnicami Zavarovalnice Triglav iz kapitalske družbe pokojninskega in invalidskega zavarovanja na agencijo in posledično črtanje 2. člena Zakona o lastninskem preoblikovanju deleža zavarovalnic, do katerega so upravičene fizične osebe? Po našem mnenju gre za grob poskus izigravanja referendumske odločitve in rešitve, ki je bila v skladu s to odločitvijo sprejeta in uvedena v Zakonu o lastninskem preoblikovanju deleža zavarovalnic, do katerega so upravičene fizične osebe. Zakon s svojimi rešitvami temeljito posega v obstoječ sistem upravljanja kapitalskih naložb Republike Slovenije in njegovih skladov, skoraj brez kakršnih koli obrazložitev, ki bi nam poslancem ta popolnoma nov koncept obrazložila.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke bomo sicer pozorno prisluhnili današnji razpravi, predvsem pa želimo in zahtevamo od Vlade Republike Slovenije, da nam odgovori na zastavljena vprašanja in dileme. Predvsem od tega bo odvisna naša podpora temu zakonu, čeprav skoraj že zdaj lahko napovem, da takšnih nedorečenih in nepojasnjenih rešitev ne bomo podprli.
Hvala.