Vsebina pisnega poslanskega vprašanja:
Spoštovani minister Miklavčič, ob srečanju direktorjev slovenskih bolnišnic v decembru v Izoli ste opozorili na neracionalno porabo javnega denarja, ki se predvsem nanaša na javne razpise. To je odraz slabega vodenja bolnišnic - problem neodgovornega menedžmenta. Potratnost je ugotovljena v upravnih nadzorih v letu 2008 in 2009 tako v bolnišnicah kot tudi v drugih zdravstvenih institucijah, predvsem zdravstvenih domovih.
Spoštovani minister, sprašujem Vas, kaj bo ministrstvo ukrenilo, da bo poslovanje javnih zavodov v letu 2009 racionalnejše in zakonito? S tem v zvezi bi rad videl poročila o opravljenih nadzorih, in sicer_ datum opravljenega nadzora, institucija, najpomembnejše ugotovitve o nepravilnostih, ocenjen znesek nepravilno porabljenega denarja, izrečeni ukrepi in roki. Predvsem pa me zanima 10 največjih kršiteljev.
Odgovor ministra za zdravje_
Ministrstvo za zdravje je po določilu 80. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti in Pravilniku o upravnem nadzoru v zdravstvu pristojno za izvajanje upravnega nadzora nad zakonitostjo dela zdravstvenih zavodov in zasebnih zdravstvenih delavcev.
Upravni nadzor nad zakonitostjo dela zdravstvenih zavodov in zasebnih zdravstvenih delavcev izvaja Ministrstvo za zdravje na podlagi programa ali na predlog bolnika, njegovega svojca ali skrbnika, zdravstvenega zavoda, delodajalca, pristojne zbornice, sodišča ali po lastni presoji. Upravni nadzor je nadzor nad zakonitostjo dela zdravstvenih zavodov v celotnem segmentu delovanja in se ne nanaša le na poslovanje in porabo denarja.
Nadzor nad javnimi naročili je bil sestavni del nadzora v posameznih upravnih nadzorih leta 2009 (SB Novo mesto in PB Vojnik). Ugotovitve so podane pri povzetku upravnih nadzorov v nadaljevanju, ukrepov pa zaradi končnega usklajevanja še ne moremo razkriti. Ob tem bi opozorili, da izvajanje javnih naročil v javnih zavodih spremljajo tudi notranji ali zunanji revizorji ter Računsko sodišče RS.
Ministrstvo za zdravje je v letih 2008 izvedlo dva upravna nadzora, v letu 2009 pa 19 upravnih nadzorov, kot sledi_
Leto 2008
1. Institucija_ Psihiatrična klinika Ljubljana
Datum opravljenega nadzora_ april - maj 2008
Namen upravnega nadzora_
preveriti ali obstaja konflikt interesov med vlogo, ki jo je imela ga. Kocmur kot predsednica sveta zavoda in njeno nekdanjo vlogo direktorice PK Ljubljana
Glavne ugotovitve_
na osnovi priložene dokumentacije in pridobljenih izjav komisija ni mogla potrditi obstoja neposrednega konflikta interesov v času vodenja Sveta zavoda Psihiatrične klinike Ljubljana s strani ge. Kocmur. Komisija ni ugotovila neposredne vzročne povezave med očitanimi nepravilnostmi ter delom ge. Kocmur kot predsednice Sveta zavoda Psihiatrične klinike Ljubljana.
Ukrepi_
niso bili potrebni.
2. Institucija_ Splošna bolnišnica Slovenj Gradec
Datum opravljenega nadzora_ september - oktober 2008
Namen upravnega nadzora_
Ministrstvo za zdravje se je zaradi težav Splošne bolnišnice Slovenj Gradec z likvidnostjo in glede na polletni izid poslovanja za leto 2008, ki je napovedal visoko izgubo Splošne bolnišnice Slovenj Gradec konec leta, odločilo za izvedbo izrednega upravnega nadzora. Ta naj bi pokazal resnično sliko, kaj je privedlo do tega stanja in predlagal ukrepe za preprečitev izgube SB SG konec leta 2008.
Glavne ugotovitve_
komisija na podlagi pregledane dokumentacije, ki jo je posredovala SB Slovenj Gradec, dokumentov, pridobljenih s strani ZZZS, pogovorov z vodstvom SB Slovenj Gradec in predstavniki strokovnih služb SB Slovenj Gradec ugotovila, da obstaja problematika realnega vrednotenja programa in enakovredne obravnave vseh slovenskih bolnišnic s strani ZZZS, ki se odražajo v prihodkih SB Slovenj Gradec.
Komisija je ugotovila, da obstajajo tudi težave na področju poslovodenja SB Slovenj Gradec, predvsem z vidika spoštovanja zakonitosti pri sklepanju podjemnih pogodb, obvladovanju izvajanja pogodbeno dogovorjenega programa, sprotnemu spremljanju likvidnosti oz. denarnih tokov bolnišnice, obvladovanju števila predvsem administrativno-tehničnega kadra, ki so lahko posledica pomanjkanja izkušenj v poslovodenju in subjektivnemu pogledu poslovodstva SB Slovenj Gradec na celotno problematiko. Komisija je iz tega razloga vodstvu predlagala dodatno, predvsem pa konstantno izobraževanje na področju managementa.
Ukrepi_
- priprava analize obstoječega stanja in dejanskih potreb po delu po podjemnih pogodbah, ki upoštevajo prepoved iz Zakona o delovnih razmerjih, ter na tej podlagi sprejem konkretnih ukrepov za vzpostavitev zakonitega stanja (prekinitev pogodb za sistemizirana dela!),
- priprava sanacijskega načrta.
Komisija je poleg ukrepov podala tudi 12 priporočil, ki so bila vsa upoštevana v sanacijskem načrtu.
SB Slovenj Gradec je leto 2008 zaključila s presežkom prihodkov nad odhodki v višini 39.195 eur.
Leto 2009
V letu 2009 se je Ministrstvo za zdravje osredotočilo na upravne nadzore na temo pravilnosti prehoda na nov plačni sistem v javnih zavodih skladno s sklepom Vlade RS št. 01002-3/2009/6.
Opravilo je naslednje upravne nadzore_
1. Institucija_ Lekarna Ljubljana
Datum opravljenega nadzora_ april 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotoviti pravilnost uporabljenih podatkov pri pripravi aneksov k pogodbi o zaposlitvi in ustreznost sprejete sistemizacije delovnih mest.
Glavne ugotovitve_
nadzorna komisija nepravilnosti ni odkrila.
Ukrepi_
niso bili potrebni.
2. Institucija_ Splošna bolnišnica Nova Gorica
Datum opravljenega nadzora_ maj 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotoviti pravilnost uporabljenih podatkov pri pripravi aneksov k pogodbi o zaposlitvi in ustreznost sprejete sistemizacije delovnih mest.
Glavne ugotovitve_
§ Podatkov iz simulacije, ki je bila posredovana, v veliki večini primerov ni bilo možno preveriti v aneksih k pogodbam o zaposlitvi, saj jih velika večina zaposlenih v SB Nova Gorica ni podpisala, prav tako pa zavod ne razpolaga s kopijami vročenih aneksov. V nekaterih primerih komisiji niso bile predložene na vpogled pogodbe, veljavne na dan 31.7.2008.
§ Pri prevedbi pripravnikov niso bili upoštevani ustrezno zmanjšani osnovni količniki in dodatki na delovnih mestih in pri javnih uslužbencih, zaradi česar so bili prevedeni plačni razredi delovnih mest in javnih uslužbencev previsoki, kar pomeni, da odprava nesorazmerij ni pravilno obračunana.
Ukrepi:
Ministrstvo za zdravje je SB Nova Gorica naložilo, da nepravilnosti odpravi v roku 40 dni od prejema Sklepa za odpravo nepravilnosti in o tem poroča Ministrstvu za zdravje.
3. Institucija_ Zdravstveni dom Lendava
Datum opravljenega nadzora_ maj 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotoviti pravilnost uporabljenih podatkov pri pripravi aneksov k pogodbi o zaposlitvi in ustreznost sprejete sistemizacije delovnih mest.
Glavne ugotovitve_
ugotovljene so bile le manjše nepravilnosti in sicer bi bilo v dveh primerih primerneje izbrati drugo delovno mesto z isto stopnjo zahtevnosti, v dveh primerih pa bi bila prevedba obstoječih delovnih mest ustreznejša v nižji stopnji zahtevnosti, kot je zahtevnost sedaj veljavnih delovnih mest.
Ukrepi_
Ministrstvo za zdravje je ZD Lendava naložilo, da nepravilnosti odpravi v roku 40 dni od prejema Sklepa za odpravo nepravilnosti in o tem poroča Ministrstvu za zdravje.
4. Institucija_ Zavod za zdravstveno varstvo Celje
Datum opravljenega nadzora_ maj 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotoviti pravilnost uporabljenih podatkov pri pripravi aneksov k pogodbi o zaposlitvi in ustreznost sprejete sistemizacije delovnih mest.
Glavne ugotovitve_
nadzorna komisija nepravilnosti ni odkrila.
Ukrepi_
niso bili potrebni.
5. Institucija_ UKC Maribor
Datum opravljenega nadzora_ maj 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotoviti pravilnost uporabljenih podatkov pri pripravi aneksov k pogodbi o zaposlitvi in ustreznost sprejete sistemizacije delovnih mest.
Glavne ugotovitve_
ugotovljene so bile le manjše nepravilnosti in sicer_ delavec se je pritožil in so ga uvrstili na drugo delovno mesto na isti stopnji zahtevnosti z enim višjim plačnim razredom, v enem primeru so delavcu spregledali en plačni razred, ki ga prenese zaradi napredovanja.
Ukrepi_
Ministrstvo za zdravje je UKC Maribor naložilo, da nepravilnosti odpravi v roku 40 dni od prejema Sklepa za odpravo nepravilnosti in o tem poroča Ministrstvu za zdravje.
6. Institucija_ UKC Ljubljana
Datum opravljenega nadzora_ maj 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotoviti pravilnost uporabljenih podatkov pri pripravi aneksov k pogodbi o zaposlitvi in ustreznost sprejete sistemizacije delovnih mest.
Glavne ugotovitve_
ugotovljene so bile le manjše nepravilnosti v aneksih in sicer bi bile v enem primeru primerneje izbrati drugo delovno mesto z isto stopnjo zahtevnosti, v enem primeru ni bilo v dokumentaciji aneksa k pogodbi o zaposlitvi, v ene primeru pa se je delavec pritožil in so ga uvrstili na drugo delovno mesto na isti stopnji zahtevnosti z enim višjim plačnim razredom.
Ukrepi_
Ministrstvo za zdravje je UKC Ljubljana naložilo, da nepravilnosti odpravi v roku 40 dni od prejema Sklepa za odpravo nepravilnosti in o tem poroča Ministrstvu za zdravje.
7. Institucija_ Splošna bolnica Murska Sobota
Datum opravljenega nadzora_ maj 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotoviti pravilnost uporabljenih podatkov pri pripravi aneksov k pogodbi o zaposlitvi in ustreznost sprejete sistemizacije delovnih mest.
Glavne ugotovitve_
§ Podatki iz prevedbe, ki je bila posredovana komisiji, niso bili v celoti skladni s podatki v pogodbah o zaposlitvi, oz. aneksih k pogodbam o zaposlitvi javnih uslužbencev (v osebnih mapah ni bilo vseh dokazil o doseženih napredovanjih).
§ Ugotovljeno je bilo, da je bila izvedena tudi delna reorganizacija (uporaba zahtevnejših delovnih mest oz. premestitve na druga delovna mesta) pri delovnih mestih v različnih tarifnih skupinah. Ob prevedbi delovnih mest bi bilo v nekaterih primerih ustrezneje izbrati druga delovna mesta z isto stopnjo zahtevnosti, kot so sedaj veljavna delovna mesta.
§ Pri prevedbi je bil pri nekaterih javnih uslužbencih dodatek za IO sevanja (npr. pri diplomiranem inženirju radiologije, ki je bil preveden v radiološkega inženirja II, pri diplomirani medicinski sestri, ki je bila prevedena na diplomirano medicinsko sestro v kontroliranem območju sevanja, in pri zdravniku specializantu do 2 leti, ki je bil preveden na zdravnik specializant III PPD2) upoštevan samo pri določitvi nominalnega zneska plače javnega uslužbenca, ne pa tudi pri določitvi nominalnega zneska plače delovnega mesta, zaradi česar je prišlo do razlike med prevedenim plačnim razredom javnega uslužbenca in prevedenim plačnim razredom delovnega mesta. V skladu z ZSPJS je bilo potrebno ob določitvi plačnega razreda javnega uslužbenca upoštevati ugodnejšo varianto glede števila napredovanj (glede na primerjavo med razliko med prevedenim plačnim razredom javnega uslužbenca in prevedenim plačnim razredom delovnega mesta in razliko med količnikom delovnega mesta in javnega uslužbenca).
§ Ob prevedbi so pri nekaterih zaposlenih neutemeljeno dodali število napredovanj Drugi odstavek 19. člena ZSPJS določa, da se lahko, če obstajajo za to utemeljeni razlogi, javnega uslužbenca ob zaposlitvi, na podlagi soglasja, premestitvi na drugo delovno mesto, oziroma imenovanju v naziv ali višji naziv, uvrsti v plačni razred, ki je za največ pet plačnih razredov višji od plačnega razreda delovnega mesta oziroma naziva, vendar ne v višji plačni razred kot ga je možno doseči z napredovanjem. Soglasje za uvrstitev za javnega uslužbenca, zaposlenega pri posrednih uporabnikih proračuna, katerih ustanovitelj in financer je država, poda pristojni minister. Za soglasje s strani ministra za zdravje v navedenih primerih ni bilo zaprošeno, poleg tega pa ob prehodu na nov plačni sistem ni šlo za premestitev na drugo delovno mesto, ampak zgolj za določitev plač v skladu z novim plačnim sistemom.
Ukrepi:
Ministrstvo za zdravje je SB Murska Sobota naložilo, da nepravilnosti odpravi v roku 40 dni od prejema Sklepa za odpravo nepravilnosti in o tem poroča Ministrstvu za zdravje.
8. Institucija_ Splošna bolnišnica Ptuj
Datum opravljenega nadzora_ maj 2009
Namen upravnega nadzora_
nadzor nad izvajanjem Zakona o sistemu plač v javnem sektorju
Glavne ugotovitve_
§ Pri zaposlenih na delovnih mestih s specialnimi znanji ni dokazil o specialnih znanjih.
§ Ugotovljeno je bilo neupravičeno priznavanje vplivov okolja.
§ Ugotovljena je bila neupravičena razporeditev uslužbenca na stopnjevalno delovno mesto.
Ukrepi:
Splošni bolnišnici Ptuj je bilo naloženo, da ponovno preveri usposobljenost zaposlenih in ustreznost izpolnjevanja kriterijev na določenih delovnih mestih, prerazporediti zaposlene na delovna mesta, za katere izpolnjujejo pogoje in nato na Ministrstvo za zdravje posredovati dokazila.
Poleg upravnih nadzorov na temo plačne prevedbe je Ministrstvo za zdravje v letu 2009 opravilo še naslednje nadzore_
9. Institucija_ Bolnišnica dr. Petra Držaja, SPS Interna klinika, KO za revmatologijo
Datum opravljenega nadzora_ marec - junij 2009
Namen upravnega nadzora_
preverjanje pritožbe ge. Nade M Christof zaradi po njenem mnenju nevestnega zdravljenja njene matere
Glavne ugotovitve_
§ V obravnavanem primeru so bili s strani Bolnišnice Petra Držaja upoštevani veljavni predpisi in ni bila kršena zakonitost,
§ Navedbe ga. Christof glede obrazca za odstop od obdukcije, ki ga je podpisal specializant in ne predstojnik strokovne enote, in na katerem manjka podpis svojca, držijo.
Ukrepi:
člani komisije niso predlagali posebnih ukrepov zoper Bolnišnico Petra Držaja, saj so v Bolnišnici Petra Držaja do upravnega nadzora nepravilnosti glede izpolnjevanja obrazca za odstop od obdukcije že odpravili
10. Institucija_ Bolnišnica za ginekologijo in porodništvo Kranj
Datum opravljenega nadzora_ julij - oktober 2009
Namen upravnega nadzora_
upravni nadzor po presoji ministra
Glavne ugotovitve_
§ Razporedi dela, ki so narejeni po posameznih oddelkih, so nejasni in ni možna sledljivost obremenitve zaposlenih po zakonskih določilih.
§ Manjka standard stimulacija poroda.
§ Standard za indukcijo poroda z uvedbo perfuzorjev v klinično prakso se je že spremenil, kljub temu pa dokumentacija ni bila ustrezno spremenjena, niti ni bilo izvedeno ustrezno interno izobraževanje izvajalcev, ki je potrebno ob vsaki uvedbi spremembe.
§ Klinične poti so izdelane večinoma samo v obliki diagramov poteka brez ustrezne strokovne obrazložitve v tekstu.
§ Medicinska dokumentacija je vodena slabo.
§ Letni program izobraževanja ni v skladu z določili Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva.
§ Seznam že izvedenih internih izobraževanj ni ustrezno voden.
§ Kazalniki kakovosti niso bili ažurno objavljeni na spletnih straneh zavoda.
§ Vodstvo ni obravnavalo nenadnega porasta deleža nenačrtnih ponovnih sprejemov v 7 dneh po odpustu.
Ukrepi:
Bolnišnici je bilo naloženo:
§ pridobitev programa, ki omogoča avtomatsko izdelavo razporedov dela,
§ vzpostavitev preglednega in transparentnega način razporedov,
§ redno spremljanje in posodabljanje standardov in kliničnih poti,
§ seznanjanje vseh zaposlenih z novimi standardi in kliničnimi potmi,
§ vodenje dokumentacije o seznanitvi zaposlenih z novimi standardi in kliničnimi potmi z njihovimi podpisi,
§ na obrazcih standardov in kliničnih poti označiti različice dokumenta in datuma zadnje revizije,
§ na obrazcih standardov in kliničnih poti natančno določiti datum od kdaj naprej se novi standard uporablja,
§ izdelati standard stimulacija poroda,
§ klinične poti ustrezno dopolniti strokovnimi tekstovnimi obrazložitvami,
§ uvesti obvezno podpisovanje in žig zdravnika, ki je jemal anamnezo oz. opravil določene preiskave, z jasnim zapisom datuma in ure izvedbe,
§ podpisovanje anestezijskih listov in žig zdravnika anesteziologa,
§ redno, sprotno in vestno izpolnjevanje vseh rubrik v porodnem zapisnuiku,
§ skrbeti, da bo list dane terapije vedno ustrezno izpolnjen in priložen dokumentaciji,
§ redno beleženje statusa zdravstvene nege in dane terapije v dokumentaciji,
§ pripraviti organizacijska navodila za sprejem, bolnišnično in ambulantno obravnavo ter odpust,
§ uvesti pisno predajo službe tako za zdravnike, kot za področje zdravstvene nege,
§ pripraviti letni program strokovnega izobraževanja v skladu s 44. do 46. členom Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socilanega varstva (UL RS št. 15/94, in nadaljni), in sicer ga izdelati kot preglednico, ki daje vpogled v letno izobraževanje po zaposlenih, z jasno označeno vrsto izobraževanja (notranje ali zunanje), na koncu zadnjega meseca v letu mora biti seštevek po dnevih in urah,
§ izdelati interni obrazec, ki bo vseboval naslov izobraževanja oz. temo, izvajalca izobraževanja, datum, čas izvajanja in seznam prisotnih s podpisom,
§ izdelati seznam mentorjev in njihovega usposabljanja,
§ uvesti obravnavo in poročanje o vseh opozorilnih nevarnih dogodkih v skladu s priporočili MZ,
§ takoj objaviti poročilo o kazalnikih kakovosti za leto 2008 na spletni strani bolnišnice, kar bi morali storiti že najkasneje do 31. 3. 2009,
§ pripraviti protokol osveževanja spletne strani bolnišnice in katere podatke tam objavljajo,
§ pripraviti takojšnjo natančno analizo vzrokov naraščanja deleža nenačrtnih ponovnih sprejemov v 7 dneh po odpustu na 100 hospitalizacij in MZ poročati tako o vzrokih za ta pojav kot tudi o sprejetih ukrepih, da se ta trend ne bo nadaljeval tudi v prihodnjih letih,
§ poskrbeti za analizo slabe skupne ocene bolnišnice v Nacionalni anketi o izkušnjah odraslih pacientov v akutni bolnišnici za leto 2008 in izdelavo akcijskega načrta izboljšave stanja na tem področju,
11. Institucija_ Zdravstveni dom Kočevje
Datum opravljenega nadzora_ maj - avgust 2009
Namen upravnega nadzora_
redni upravni nadzor
Glavne ugotovitve_
§ Delo direktorice bi bilo ustrezno prilagoditi tako, da večino svojega delovnega čas dela kot direktorica in ne kot zdravnica.
§ Sejnine na sejah Sveta zavoda niso bile izplačevane, prav tako pa ni bilo dokazil, da se člani Sveta zavoda sejnini odpovedujejo.
Ukrepi:
Posebni ukrepi niso bili predlagani, le priporočilo naj se odpravijo z nadzorom ugotovljene pomanjkljivosti.
12. Institucija_ Univerzitetni klinični center Maribor
Datum opravljenega nadzora_ maj - junij 2009
Namen upravnega nadzora_
razjasnitev primera smrti šestnajstmesečne deklice
Glavne ugotovitve_
§ UKC Maribor ni imel ustreznega notranjega akta zavoda, ki bi uredil način evidentiranja in delovni čas zdravnikov in drugih zdravstvenih delavcev.
§ Ugotovljeno je bilo pomanjkljivo izpolnjevanje Listov zdravnika specializanta, ki so potrebna priloga k vlogi za opravljanje specialističnega izpita.
Ukrepi:
UKC Maribor je bilo naloženo, naj sprejeme ustrezen notranji akt, ki bo uredil način evidentiranja in delovni čas zdravnikov in drugih zdravstvenih delavcev. Poleg tega je moral UKC Maribor urediti delo specializantov v skladu z veljavno zakonodajo.
13. Institucija_ Zdravstveni dom Vrhnika
Datum opravljenega nadzora_ 28.7.2009 in 19.11.2009
Namen upravnega nadzora_
upravni nadzor po presoji ministra zaradi preverjanja zdravnika, ki naj bi opravljal delo brez ustrezne zdravniške licence ter preverjanje zakonitosti dela ZD Vrhnika.
Glavne ugotovitve_
§ ZD Vrhnika nima sprejetega rednega programa internih strokovnih nadzorov.
§ Delež PPD 2 je nenavadno visok.
§ Knjiga dežurstev je bila pomanjkljivo urejena.
§ Zaposlitev zdravnika je bila izvedena v skladu s predpisi.
Ukrepi: ZD Vrhnika se je naložilo sprejetje rednega programa internih strokovnih nadzorov ter ureditev knjige dežurstev tako, da bo mogoče vanjo vpisati celotno anamnezo pacientov. Prav tako je bilo naloženo, da predloži dokazila za dodelitev takšnih posebnih pogojev dela, kot jih zahteva delovno mesto z oznako PPD2 iz Posebnega tarifnega dela Aneksa h kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike v RS.
14. Institucija_ Zdravstveni dom Murska Sobota
Datum opravljenega nadzora_ marec 2009
Namen upravnega nadzora_
preverjanje dela Službe nujne medicinske pomoči
Glavne ugotovitve_
Glavnih ugotovitev še ne moremo razkriti, saj je poročilo še v pripravi. Ocenjujemo, da bo postopek zaključen v mesecu februarju, ko bo zdravstveni zavod seznanjen z ugotovitvami upravnega nadzora.
15. Institucija_ ZD Metlika
Datum opravljenega nadzora_ oktober 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotavljanje zakonitosti delovanja javnega zavoda Zdravstvenega doma Metlika, s posebnim poudarkom na določanjem in izplačevanjem plač v zavodu v letu 2009, postopku izbire direktorja zavoda ter uvrstitvi glavne medicinske sestre v novem plačnem sistemu.
Glavne ugotovitve_
§ V dvanajstih primerih je bila izvedena reorganizacija delovnih mest (višanje zahtevnosti dela in razporejanje na druga delovna mesta).
§ V Pravilniku o sistemizaciji delovnih mest v nekaterih primerih zahtevana smer izobrazbe ni v skladu s stopnjo izobrazbe oz. stopnja izobrazbe ne ustreza zahtevam delovnega mesta kot je to določeno v zakonodaji s področja plač.
§ Opisi del in nalog delovnih mest v nekaterih primerih ne ustrezajo delovnemu mestu oz. se ponavljajo isti opisi na različnih delovnih mestih.
§ "Sklep o dodelitvi plačnih razredov voznikom reševalnega vozila" nima pravne podlage in je neveljaven, saj prerazporeja delavce brez ustrezne izobrazbe na zahtevnejša delovna mesta.
§ Vsi zdravniki so uvrščeni na delovna mesta s posebnimi pogoji dela - PPD2, čeprav iz opisa del in nalog delovnih mest ni razvidno, da izpolnjujejo kriterije za pridobitev posebnih pogojev dela.
Ukrepi:
ZD Metlika je bilo naloženo, da dopolni in popravi Pravilnik o sistemizacij delovnih mest. Poleg tega je bilo potrebno v Pravilniku uskladiti zahtevano izobrazbo in smer s stopnjo izobrazbe ter razporediti zaposlene na delovna mesta, za katere izpolnjujejo pogoje strokovne usposobljenosti. Prav tako je bilo naloženo, da predloži dokazila za dodelitev takšnih posebnih pogojev dela, kot jih zahteva delovno mesto z oznako PPD2 iz Posebnega tarifnega dela Aneksa h kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike v RS. Vsebino statuta v delu, ki se nanaša na delovno mesto glavne medicinske sestre, je bilo potrebno ustrezno prilagoditi veljavni zakonodaji. Rok za odpravo nepravilnosti in poročanje Ministrstvu za zdravje je 90 dni od prejema poročila komisije.
16. Institucija_ Splošna bolnišnica Novo mesto
Datum opravljenega nadzora_ september - december 2009
Namen upravnega nadzora_
ugotavljanje pravilnosti, zakonitosti in smotrnosti poslovanja
Glavne ugotovitve_
§ V številnih primerih je prišlo do zviševanja stopnje zahtevnosti delovnih mest glede na dejansko stopnjo izobrazbe, ki se odraža pri uvrščanju zaposlenih v višje tarifne razrede.
§ Javna uslužbenka/uslužbenec sta bila razporejena na delovno mesto iz plačne podskupine I (I017024 koordinator delovnega področja) in na delovno mesto iz plačne podskupine D (D026002 laborant II), ki ju ni v naboru delovnih mest objavljenih v Aneksu h Kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije, ki velja za javne zdravstvene zavode.
§ Zaradi številčnosti primerov je bil izkazan dvom v pravilnost prevedbe pri stopnjevalnih delovnih mestih, položajnem dodatku, vodstvenih delovnih mestih in specialnih znanjih.
§ Pri preveritvi izplačila plač štirih naključno izbranih zaposlenih, je bilo pri eni zaposleni ugotovljeno, da je večina dodatkov bil napačno obračunana in nerazumljivo, da zaposlena prejema vse možne dodatke kar pomeni bistvene kršitve določb Uredbe o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju.
§ Neutemeljeno izplačevanje dodatkov za delo preko polnega delovnega časa in dežurstva.
§ Po podatkih Statističnega urada RS, SB Novo mesto izkazuje nadpovprečni odstotek nadur in dežurstev glede na plačane ure v primerjavi s primerljivimi bolnišnicami.
§ Bolnišnica v primeru oddaje gradbeno obrtniških del ni spoštovala določil ZJN-2, saj že iz narave predmeta javnega naročila (gradnje) jasno izhaja, da naročilo lahko izpolni večje število sposobnih ponudnikov na trgu in da izvedeni način oddaje naročila (brez predhodne objave) nikakor ni ponujal niti enega opravičljivega razloga, da se ne izvede odprti postopek.
§ SB NM same izvedbe javnega naročila - obnove počitniških hišic ni imel vključenega v Finančni načrt za leto 2009,
§ Ugotovljeno je bilo neutemeljeno sklepanje podjemnih pogodb in hkratno dodatno plačilo za povečan obseg dela z istimi zaposlenimi za enake naloge.
§ Kršitve Statuta Splošne bolnišnice Novo mesto v delu, ko Zavod poleg proračunskih virov in zdravstvene blagajne pridobiva sredstva za izvajanje svoje dejavnosti tudi s prodajo storitev in z donacijami, darili in iz drugih virov. Vsak pravni posel, ki ga na tej podlagi sklene bolnišnica je prihodek bolnišnice. Pri pregledu dveh pogodb s pravnimi osebami ter Splošno bolnišnico Novo mesto je komisija ugotovila, da se je del pogodbenih zneskov stekal na osebne račune redno zaposlenih v SB Novo mesto, le del celotnega zneska pa je prejela bolnišnica.
§ Za tiskanje internega glasila je bilo dano le ustno naročilo, čeprav skupni znesek javnega naročila presega 10.000 €. Za tako višino pa bi bolnišnica morala imeti sklenjeno pogodbo o oddaji javnega naročila.
§ Ugotovljeno je bilo pomanjkljivo in napačno obračunavanje potnih nalogov.
Ukrepi:
postopek nadzora še ni v celoti zaključen, saj je SB NM na poročilo nadzorne komisije pripravila odzivno poročilo. Skladno s tem bo minister v kratkem izdal odločbo glede kršitev in popravnih ukrepov.
17. Institucija_ Psihiatrična bolnica Vojnik
Datum opravljenega nadzora_
Namen upravnega nadzora_
ugotavljanje zakonitosti določanja in izplačevanja plač v zavodu v letu 2009, pravilnost poslovanja in postopkov javnega naročanja, upoštevanje izhodišč posredovanih s strani resornega ministrstva za pripravo Finančnih načrtov, upoštevanje ugotovitev, predlogov in priporočil podanih v Revizijskih poročilih za leti 2007 in 2008.
Glavne ugotovitve_
§ PB Vojnik v letu 2009 ni upošteval smernic in navodil za pripravo FN na področju kadrov.
§ Pri nekaterih javnih uslužbencih je obstajal dvom višanja tarifnih skupin.
§ Ugotovljeno je bilo neupravičeno napredovanje pri nekaterih uslužbencih.
§ Priporočila na podlagi revizijskih ugotovitev iz Poročila o opravljenem notranjem revidiranju za leto 2007 na področju ravnanja z dokumentarnim gradivom so bila upoštevana le v enem delu in sicer, da se sedaj tudi vodstvo seznani dospelimi računi, medtem ko ostala priporočila niso bila upoštevana.
§ Ugotovljene so bile pomanjkljive notranje kontrole.
§ Register tveganj ni bil vzpostavljen in tako tudi ne na njegovi podlagi delujoč sistem notranjih kontrol.
§ Direktorica je kljub temu, da ni imela planiranih sredstev za spremljajoče aktivnosti in prireditve ob 50. letnici psihiatrične dejavnosti v Vojniku v Finančnem načrtu za leto 2009, začela s postopki in prevzemala obveznosti. Kljub naknadno odobrenim sredstvom je višino le-teh samovoljno prekoračila, Svet zavoda pa s predlogom rebalansa II postavila pred že izvršena dejstva in pogodbeno prevzete obveznosti na katere ni mogel več vplivati.
§ Ugotovljene so bile napake pri obračunu nekaterih potnih nalogov.
§ Na področju informatike je bilo ugotovljeno, da v Projektu izdelave koncepta nadgradnje obstoječega v enovit informacijski sistem, ki je razdeljen v tri faze, nobena od predvidenih faz ni terminsko opredeljena, prav tako ni opredeljeno, da bo za vsako fazo podano celovito poročilo. Ugotovljeno je bilo podvajanje nalog iz dveh svetovalnih pogodb za to področje ter plačilo računov za dela oziroma naloge, ki pogodbeno niso bila dogovorjena.
Ukrepi:
postopek nadzora še ni v celoti zaključen, saj je PB Vojnik na poročilo nadzorne komisije pripravila odzivno poročilo. Skladno s tem bo minister v kratkem izdal odločbo glede kršitev in popravnih ukrepov.
18. Institucija_ SB Brežice
Datum opravljenega nadzora_ julij 2009
Namen upravnega nadzora_
nadzor nad delom specializantov in obveščenost pacientov v zvezi s postopki po Zakonu o pacientovih pravicah
Glavne ugotovitve_
glavnih ugotovitev še ne moremo razkriti, saj bo postopek zaključen v naslednjih dneh, ko bomo zdravstveni zavod seznanili z ugotovitvami upravnega nadzora.
19. Institucija_ SB Novo mesto
Datum opravljenega nadzora_ julij 2009
Namen upravnega nadzora_
nadzor nad delom specializantov in obveščenost pacientov v zvezi s postopki po Zakonu o pacientovih pravicah
Glavne ugotovitve_
glavnih ugotovitev še ne moremo razkriti, saj bo postopek zaključen v naslednjih dneh, ko bomo zdravstveni zavod seznanili z ugotovitvami upravnega nadzora.
Na Ministrstvu za zdravje so trenutno v teku trije nadzori in sicer v Zdravstvenem domu Sežana, Splošni bolnišnici Izola in Splošni bolnišnici Ptuj.
Ministrstvo za zdravje pripravlja novi program rednih upravnih nadzorov. Pri izvajanju upravnih nadzorov želimo doseči večjo stopnjo strokovne pripravljenosti, preglednega načina izvajanja nalog upravnega nadzora, odgovornost članov komisij in kompetentno pripravo ukrepov, zaradi doseganja boljšega upravljanja in vodenja zdravstvenih zavodov in boljše kvalitete izvajanja zdravstvenih programov.
S spoštovanjem
Borut Miklavčič
minister