Mnenje PS SLS glede predloga Zakona o financiranju pokrajin
SLS Slovenska ljudska stranka

Četrtek, 4. Marec 2010 ob 23:00

Ljubljana, 5. marec 2010 - Danes je na nadaljevanju 14. redne seje DZ RS poslanec SLS Franc Bogovič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o financiranju pokrajin, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.



Danes govorimo o pokrajinski zakonodaji in tretji zakon v tem zelo pomembnem paketu, okoli katerega lahko govorimo samo okoli, kot paketu šestih zakonov, je zelo pomemben zakon o financiranju občin, ki normalno sledi konceptu, kakršen je bil sestavljen v prejšnjem mandatu.

In mirno lahko rečemo, ne samo v okviru ministrstva gospoda Žagarja ali vlade gospoda Janše, ampak je bil sestavljen dolgo časa v okviru širšega političnega konsenza vseh koalicijskih in opozicijskih strank in žal je proti koncu mandata, ko bi dejansko moralo priti do realizacije tega projekta, ta podpora kar naenkrat skopnela in na koncu imamo takšen rezultat, da danes govorimo o zakonih, ki so bili, resnici na ljubo, pripravljeni nekaj let nazaj, o zakonih, za katere sem sam in tudi v Slovenski ljudski stranki trdno prepričani, da bi morali biti sprejeti v prejšnjem mandatu, biti sprejeti ne zaradi tega, ker je bila takrat na oblasti koalicija, v kateri je bila tudi Slovenska ljudska stranka, ampak zato, ker razvojne potrebe in situacija na področju lokalne samouprave v Sloveniji kliče po drugi ravni lokalne samouprave in zato, ker smo bili takrat v celotnem mandatu 2004 do 2008, v letih, ko je Slovenija praktično šla skozi šolo predpristopnih izjav in je bil pred nami velik projekt polnopravne članice Evropske unije tudi v tem delu, da imamo razvojna sredstva v polnem delu, to, ker do leta 2007 nismo imeli v prejšnji finančni perspektivi. Takrat je bil idealen čas, da bi Slovenija se novim izzivom, ki jih kaže in nam ponuja tudi možnost sodelovanja v vseh teh kohezijskih skladih, tudi temu primerno organizirala na lokalno regionalni ravni in naredila korak naprej v tem delu.

Pri obravnavi prejšnjega zakona smo podrobno šli skozi pristojnosti, na katere se je ta zakon nanašal. Videli smo, da je bil poizkus oziroma koncept, ko govorimo o konceptualnih razlikah, koncept prejšnje zakonodaje takšen, da se velik delež pristojnosti na različnih ministrstvih prenese na regionalno raven, da se prenese naenkrat, ne po nekih postopnih korakih, kajti bojim se, da so ti postopni koraki vedno obsojeni na neko postopnost, pa tudi na neko prekinitev. Zato je bila resna in odgovorna naloga, da se poišče vse te pristojnosti in hkrati s temi pristojnostmi tudi finančna sredstva. Tako je na koncu prišlo tudi pri vključevanju evropskega denarja, kar tam do milijardo dvesto, tudi milijardo štiristo teh sredstev. To je nek obseg sredstev, s katerimi bi lahko pokrajine tudi kvalitetno parirale v svojih razvojnih priložnostih.

Danes je bilo s strani državne sekretarke rečeno, da sta dve konceptualni razliki, prva je ta, da govorimo o drugi številki teh pokrajin in naslednja konceptualna razlika je tudi ta, da bi šlo po zamisli sedanjih snovalcev te regionalne politike za nek postopen prenos pristojnosti.

Glede obeh konceptualnih razlik imam tudi sam zelo velike pomisleke. Trdno sem prepričan, da je bilo v prejšnjem času, v prejšnjem mandatu narejeno veliko teh krogov skupaj z nosilci političnih funkcij tako na državni ravni, na lokalnih ravneh, da se je na koncu tudi zadeva odvila na referendumu in da, kot je bilo rečeno s strani takratnega ministra gospoda Žagarja, je bila tudi ugotovljena, če hočete tudi politična realnost, kaj je v tistem trenutku možno narediti. Ta politična realnost je slonela na tem, da se je temeljito pogovorilo z ljudmi, z vsemi odgovornimi na vseh področjih in se je videlo, kje so neke zaokrožene celote v sklopu katerih se tudi lahko snujejo veliki projekti. Tako da iskanje nekih novih form, ki variirajo od tri preko šest do osem, za nobeno praktično še tudi ni jasnih teh zemljevidov, hkrati pa tudi ne ugotovljeno, da so tukaj neke takšne tako velike povezave, ki bi dale resničen razvojni zagon.

Tako da sam mislim, da je ta poizkus, ki že pri številki začenja te korake od začetka zoper ta poizkus, ki ima najbrž za namen to, da se v nekem trenutku ugotovi, da ni politične volje, kot je bilo že danes rečeno in bo še enkrat ta projekt ustavljen.

Kar se tiče konceptualne razlike, kar se tiče prenosa pristojnosti, sam si ne znam predstavljati, kako bi se v Sloveniji prikazal z nekim konceptom, ki je bil tudi nam po poslanskih skupinah razložen, ki bi naj šel po tej poti, da bi prvo leto bilo približno slabih sto milijonov evrov sredstev danih na raven novih regij. Od tega gre to kar za četrtino, tretjino sredstev za samo funkcioniranje teh regij. Nek manjši delež teh sredstev, tam šestdeset, sedemdeset milijonov pa za neke ceste in podobne zadeve. Sam sem trdno prepričan, da je teh izzivov, ki so bili predstavljeni v programskih usmeritvah v prejšnjem mandatu na veliko področjih, toliko, da bi bilo resnično treba vse to narediti. Bojim se, da smo, kot sem že dejal, zamudili, da bi bil idealen čas v letih 2006 do 2008, vendar kljub vsemu temu vidimo danes težave oziroma zastoje na mnogo področjih.

In prva zadeva, ki je bila že danes tukaj izpostavljena, regionalni razvoj, vidimo, kako se zapleta s sedanjimi razpisi. Od tukaj naprej, če prehajamo na področje gospodarstva, gospodarska središča tudi nek instrument razvoja v posameznih pokrajinah, kjer bi se z močnimi pripravami in pa s kvalitetnimi projekti pojavili, bi mirno lahko alocirali določena sredstva.

Problem prostora, prostor v povezavi s prometom. Vidimo, da se nihče danes pravzaprav ne ukvarja z umeščanjem razvojnih osi. Razvojne osi, najprej kot cestna povezava, hkrati s tem pa tudi nosilec razvoja, pretok, mislim, da so osnovno gonilo. In ko se danes s tem srečujemo in opažamo, kje so veliki razvojni zaostanki in kje se še povečujejo, vidimo ravno to - območja, ki jih avtocestni križ ni dosegel, so danes na udaru. In tako razvojne osi kot načrtovanje razvojnih osi bi bila klasična naloga pokrajin. Danes imamo zelo velik problem, ko se praktično občine ne morejo med sabo dogovoriti, iz Ljubljane so pa pokrajine tako daleč, da niti v sanjah ne bo nihče umestil podobnih projektov. Prihajam iz posavskega prostora, kjer smo v preteklosti umestili velik regionalni projekt, to je bil projekt izgradnje hidroelektrarn na spodnji Savi, projekt, ki so ga umestile skupno vse občine, za katerim je stopil nikoli še priznan pokrajinski svet, ki ga imamo že vsa leta. Projekt je odlično tekel - do kdaj? - do zadnjih mesecev, ko se spet ugotavlja, da je nekaj narobe. In se infrastrukturni projekt, na katerem se angažira slovensko znanje, na katerem bi lahko delovala taka podjetja, kot so Strojegradnje, Litostroj in podobni, enostavno ustavlja. Sam sem trdno prepričan, da je takih projektov, ki bi nastali v okviru neke pokrajinske miselnosti, zelo veliko in bi omogočili tudi nadaljnji razvoj. Ta zakon in takšen zakon o financiranju občin je imel to komponento, ki je bila danes že izpostavljena, da se ob sredstvih, ki se alocirajo v pokrajine, prizna tudi nek razvojni zaostanek in se na ta način solidarno v okviru države pride do pravega regionalnega razvoja. Danes, v teh šestnajstih mesecih, kolikor sedimo v teh klopeh, imamo dva poskusa. Eden je bil poskus z glavnim mestom, drugi je bil poskus s Prekmurjem. Danes vidimo, da se vlada odziva na tegobe v Beli krajini. In se zelo bojim, ali se bo tak "per partes" sistem obnesel in imel dolgoročen pristop.

Zato, še enkrat, dajem podporo takšnemu zakonu. Mislim pa, da so točke, ki so danes na dnevnem redu, žal po vsej verjetnosti ponovno obsojene na to, da se nihče z njimi ne želi ukvarjati in na koncu koncev tudi pokrajinska zakonodaja po vsej verjetnosti ne bo šla skozi v tem mandatu. Cena za te neaktivnosti, pa tudi za politično nasprotovanje, ki je bilo nekaj let nazaj, bo za Slovenke in Slovence zelo visoka.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1517 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2458 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1882 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1792 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2738 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2252 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Mnenje PS SLS glede predloga Zakona o financiranju pokrajin