Ljubljana, 4. marec 2010 - Danes je na nadaljevanju 14. redne seje DZ RS vodja PS SLS Jakob Presečnik predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnosti v železniškem prometu, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Poslanska skupina Slovenske ljudske stranke bo sicer podprla predlog sprememb in dopolnitev Zakona o varnosti v železniškem prometu, ki prinaša v naš pravni red direktivo Evropskega parlamenta in sveta na dveh pomembnih in bistvenih področjih, to je na področju uvajanja interoperabilnosti na področju varnosti.
Strinjamo pa se z mnenjem Zakonodajno-pravne službe, da bi zaradi tako obsežnih sprememb - spreminja se več kot tretjina členov zakona - Vlada RS morala pripraviti nov zakon.
Spremembe podpiramo predvsem zaradi tega, ker podpiramo predlagano rešitev v 32. členu novele zakona, s katero se zmanjšuje širina varovalnega pasu proge na 100 metrov, v katerem je za določene posege potrebno soglasje upravljavca javne železniške infrastrukture, saj je sedanji 200-metrski varovalni progovni pas neživljenjski, še posebej v mestnih okoljih.
Pozitivno ocenjujemo tudi rešitev v 35. členu novele zakona, na podlagi katere bo namesto upravljavca ceste upravljavec javne železniške infrastrukture poskrbel za zaščito in upravljanje križanja železnice in ceste v tem primeru. Menimo, da je prav, da za varnost skrbi upravljavec javne železniške infrastrukture in se občine razbremenijo tega bremena, odgovornosti in stroškov.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke bomo podprli tiste vložene amandmaje, ki so potrebni in izboljšujejo tekst predloga zakona, in, kot sem že rekel, tekst predloga zakona v celoti. Hvala lepa.