Skupna izjava MO SLS Koper in Združenja protikorupcijskega zavezništva: Umor pravne države
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 16. Marec 2010 ob 23:00

Koper, 17.marec 2010 - Na današnji novinarski konferenci sta predsednica MO SLS Koper Olga Franca in sekretar programskega sveta Združenja protikorupcijskega zavezništva Matjaž Stare predstavila problematiko delovanja pravne države oziroma dvome, zakaj velike afere, ki pretresajo javnost zadnja leta, ne bodo dobile sodnega epiloga. Prisotne pa sta seznanila tudi z odgovorom na poslansko vprašanje glede preobremenjenosti koprskega tožilstva, ki ga je poslanec SLS Gvido Kres naslovil na pravosodnega ministra Aleša Zalarja.



Trenutno najbolj pomembno vprašanje za domačo politiko je, kdo bo odstranil zaudarjajoče truplo pravne države, ki ga nekrofilsko zlorabljajo privilegirani posamezniki in mreže bogatih, koruptno povezanih prvorazrednih državljanov in uradniških hlapcev!



Da imamo opravka s truplom in ne z živim organizmom ustavno pravnega reda, dokazuje naslednje_



1. V Sloveniji se kopičijo lastninske in podkupovalne afere, ki jih pravni sistem ni sposoben zaustaviti in primerno sankcionirati (trgovina z orožjem iz prvih poosamosvojitvenih let, Patria, SIB banka, Adria Ankaran, Istrabenz, Pivovarna Laško, Čista lopata, NLB, Zavarovalnica Triglav, SCT, Vegrad, Primorje …).



2. Predpisani postopki pred sodišči so dolgotrajni in dragi ter namenjeni predvsem vzdrževanju materialnega blagostanja pravniške elite, ki si je uzurpirala pravosodje in absolutno odloča znotraj njega. Takšni postopki po drugi strani zameglijo dejansko odgovornost za njihovo vodenje in sprejem sodnih odločitev, privilegiranim članom družbe pa omogočajo, da se pravici uspešno postavljajo po robu, dokler primer ne zastara ali kako drugače ne zgubi na dokazni teži.



3. Sodišča in tožilstva tudi slučajno ne spoštujejo rokov in postopkov, ki jih predpisuje Zakon o kazenskem postopku. Pravni sistem, ki se ubada z enormnimi zaostanki, tudi slučajno ne more delovati objektivno in pravično, saj javnost ali prizadeti nikdar ne vedo, če sklicevanje na sodne zaostanke pravzaprav ne pomeni zavlačevanje postopkov v korist privilegiranih posameznikov.



4. Nadzorne funkcije v pravosodnem sistemu ne delujejo, nasprotno, namenjene so prikrivanju in zagovarjanju napak, ki jih tožilci, sodniki, odvetniki in notarji zagrešijo pri delu. Tako na Okrožnem sodišču v Kopru še danes niso pojasnili dvomov, ki so se pojavili glede dela prejšnjega predsednika sodišča Bogomirja Horvata, vdora v informacijski sistem in ali je bilo res, da so pred časom odvetniku Franciju Matozu prepovedali vstop v sodno zgradbo izven uradnih ur. Prav tako niso raziskani in pojasnjeni namigi, da naj bi s koprskega sodišča klicali posamezne odvetnike in jim priporočali, kdaj naj vložijo kakšno zadevo, da jo bo po pripadu dobila v roke določena sodnica oziroma jo bo prevzel izbrani sodnik.



5. Sodni zaostanki v kazenskih primerih, pravde in procesi, ki skupaj s preiskavami in pripravo obtožnic trajajo več kot pet let, so jasen dokaz, da pravni sistem tudi slučajno ne deluje racionalno, ampak se stvari v njem odvijajo po eni strani načrtno, kadar gre za pripadnike privilegiranih mrež, po inerciji in naključju pa, ko gre za ostale državljane.  



6. Nekatere sodbe sodišč dokazujejo, da so sodniki dejansko nad zakoni in Ustavo in Vrhovno državno tožilstvo, ki bi moralo v takšnih primerih ukrepati in pred Vrhovnim sodiščem začeti postopek za varstvo zakonitosti, takšne primere, če je na njih že opozorjeno, gladko zavrže. Drugih varovalk, ki bi preprečevale odločanje sodišč na napačnih zakonskih podlagah in postopkih, ki bi sankcionirali sodnice in sodnike, ki ne spoštujejo pravnega reda, v imenu katerega sodijo, ni.  So, vendar se jih »pravna država ne poslužuje !



7. Kakšne razmere vladajo v domačem sodstvu ponazarja tudi to, da Vrhovno sodišče še vedno nima predsednika. 



8. Zaradi nestrokovno in nepravočasno vodenih civilnih in kazenskih postopkov, sojenja izgubijo pravi smoter, to je pravno varovanje pravic in premoženja državljanov in gospodarskih družb in krepitev pravne države. Osebno in gospodarsko škodo, ki zaradi tega nastaja bi lahko merili v milijardah evrov. Državljani Slovenije tako preko davkov plačujemo sistem, ki namesto da bi preprečeval in sankcioniral različne oblike oškodovanja ljudi in premoženja, ustvarja pogoje in omogoča, da sta osebna in družbena škoda še večji. In zato nihče ne odgovarja.



9. Da je slovenska pravna država res smrdeče truplo, ki je še posebej neučinkovita pri pregonu in omejevanju gospodarskega kriminala, dokazujejo tudi besede vrhovne tožilke Barbare Brezigar, ki jih je izrekla ob srečanju s pravosodnim ministrom Alešem Zalarjem, 23. 12. 2008, povzel pa Dnevnik na spletni strani_ »Na področju pregona gospodarskega kriminala smo lahko uspešni le, če imamo znanje.« Ob tem je Brezigarjeva posebej poudarila, da so tožilci premalo usposobljeni za zahtevne oblike kriminala in da računa na podporo ministra, da bo zagotovil sredstva za izobraževanje tožilcev. Če pa sodimo po besedah pravosodnega ministra Aleša Zalarja, ki jih je izustil ob napovedi, da bomo v Sloveniji dobili poseben oddelek za sojenje v bolj zapletenih kazenskih zadevah s področja gospodarskega kriminala, ki bo deloval v okviru vrhovnega sodišča,  potem razumevanje gospodarskega kriminala tudi sodnicam in sodnikom povzroča kar precej preglavic_ »Reševanje najzahtevnejših zadev s področja gospodarske kriminalitete bo  hitrejše, preglednejše in kvalitetnejše. Zdaj se je namreč nemalokrat zgodilo, da so zelo zahtevne kazenske primere dobili v obravnavo praktično še povsem neizkušeni sodniki začetniki.«



Zalarjevo in Brezigarjevo sporočilo nedvoumno potrjujeta, da preiskovalne in sodne postopke vodijo tudi ljudje, ki delu, za katerega so imenovani oziroma izvoljeni, niso kos. Tudi zato sta gospodarski kriminal in korupcija postala kronični bolezni družbe, tožilstva in sodišča pa ustanove, ki nosijo levji delež krivde za stanje in škodo, ki nastaja zaradi neobrzdanih kriminalcev, ki izčrpavajo gospodarske družbe in zaposlene, kradejo njihovo premoženje in zaslužek in jih obremenjujejo s pogubnimi posojili. In ob tem nikakor ne smemo pozabiti, da so sodniki pravosodni funkcionarji. Torej, v tem pogledu,  tudi državni zbor ne opravlja svojih dolžnosti in ne uveljavlja pristojnosti, ki jih ima.



 



Luka Koper, Intereuropa, Istrabenz – Sodnega epiloga ne bo !



Visokim pričakovanjem javnosti, ki so jih spodbudile številne gospodarske afere po Sloveniji, še posebej na obalnem območju v minulih dveh letih, da je država končno resno stopila na prste plenilcem tujega dela in premoženja, bo sledilo trpko razočaranje. Da je Slovenija dejansko država selektivnega pravnega sistema, v katerem se drugače obravnava tiste, ki tvorijo privilegirane politično gospodarske mreže in obvladujejo denarne tokove, kakor ostale, ki lahko živijo oziroma ne morejo živeti zgolj od lastnega dela in ustvarjalnosti, je potrdila tudi pasja afera. Podalpska družba se dejansko deli na nedotakljive plemenite pasme in ščeneta, ki jih lahko vsak brca po mili volji. Kazenski zakonik je tako utež, ki meri predvsem težo dejanj vsakdanjih ljudi in s tem prispeva k prividu  pravne države, ki je v bistvu že vrsto let le smrdeče truplo.  Politiki podložno sodstvo in tožilstvo je že zdavnaj izgubilo vse atribute neodvisnosti, na avtonomijo pa se sklicujeta le, kadar je treba prekriti nestrokovno in slabo delo, nedelo oziroma zaščititi kolege, ki odločajo ali sodijo na nezakonitih temeljih. In če se že sodnice in sodniki, ki so najbolj poklicani za varovanje zakonov, odrekajo spoštovanju slednjih, s tem ko sami izdajajo nezakonite odločbe, potem ni nič čudnega, če je kršenje in zlorabljanje predpisov postala obča in še kako zaželena praksa. 



Trditev, da sodnega epiloga v kazenskih primerih Istrabenza, Luke Koper in Intereurope ne bo, kakor ga tudi ne bo v drugih primerih, ki porajajo sum o velikih oškodovanjih posameznikov in gospodarskih družb na obali (Toncity, Adria Ankaran, Ladjedelnica Izola…), opiramo na naslednja spoznanja_



1. Generalna policijska uprava ni naredila ničesar, da bi  nadomestila kadrovski primanjkljaj, s katerim se sooča PU Koper in je po besedah Janka Gorška največji v sektorju kriminalistične policije. Kot je visoki policijski šef  sam izjavil ob obisku PU Koper lanskega oktobra, bodo mesta poskušali dopolniti z desetimi novimi kriminalisti. Po Goršku je to »minimum«, da lahko delovne skupine, ki se ukvarjajo s preiskavo hujših oblik gospodarske kriminalitete, svoje delo nemoteno zaključijo.



Na žalost  je resnica drugačna. Generalna policijska uprava ni v Koper poslala novih kriminalistov, ampak je tamkajšnjemu sektorju za gospodarski kriminal odvzela celo dva najboljša. Eden je odšel v pred kratkim ustanovljeni nacionalni preiskovalni urad v Ljubljano, drugega pa so razporedili v PU Postojna.



2. Iz odgovora, ki ga je na poslansko vprašanje poslanca Slovenske ljudske stranke Gvida Kresa posredoval minister Aleš Zalar, nedvoumno izhaja, da na Okrožnem tožilstvu v Kopru niti ne vedo, v kakšni fazi je reševanje posameznih predmetov niti ne morejo odgovoriti, koliko in katere zadeve bodo zastarale ter kdo bo odgovoren zato.



Glede na to, da Državnotožilski red v 80. členu točno določa roke in pogoje za podaljšanje rokov, preseneča, da okrožno državno tožilstvo ne more odgovoriti na vprašanji, ki bi jih moralo stalno zasledovati pri vsaki posamezni zadevi, že zaradi izpolnjevanja predpisanih rokov. Po drugi strani pa gre tudi za čisti statistični vprašanji, ki jih zasleduje Vrhovno državno tožilstvo in jih po posameznih okrožnih tožilstvih tudi objavlja v letnih poročilih.



Čeprav na Okrožnem državnem tožilstvu v Kopru striktno trdijo, da tudi, če bo posamezni primer zastaral, za to ne bo krivo tožilstvo, temveč drugi udeleženci kazenskega postopka. Očitno, na Okrožnem državnem tožilstvu v Kopru sploh ne vedo, kaj govorijo, prav tako pa njihovega odgovora nista preverila niti Barbara Brezigar niti pravosodni minister Aleš Zalar, preden ga je poslal v Državni zbor. Če bi ga, bi jasno videla, da ne moreš v isti sapi zatrjevati, da nad zadevami nimaš pregleda in da zato tudi ne moreš trditi, da za zastaranje posameznih primerov ne boš kriv. Tožilstvo namreč usmerja in vodi večji del predkazenskega postopka  in če ga ni sposobno pravočasno zaključiti, da se lahko tudi pred sodiščem izpeljejo potrebna dokazna dejanja, je glavni krivec za zastaranje. Odgovor, ki ga je pravosodni minister Aleš Zalar poslal državnemu zboru in so ga pripravili na državnem tožilstvu, pa v najboljši meri izpričuje njegov in ponižujoč odnos vrhovne državne tožilke do zakonodajnega telesa. 



Ker pa vodja Okrožnega državnega tožilstva v Kopru, Slavko Ožbolt, meni, da bo tudi kadrovski problem rešen v prvi polovici tega leta, ostaja edino odprto vprašanje še strokovna usposobljenost tožilk in tožilcev, da bodo obtožnice za ključne primere, ki izhajajo iz obalnega gospodarstva, vložili na  sodišču najkasneje do konca leta.  Pisnih dokazov, s katerimi razpolagajo revizije in ki sta jih pridobila tudi policija in okrožno tožilstvo, je namreč toliko, da ne bo težko utemeljiti oškodovanja in naklepa vpletenih, če bo le pri organih pregona volja, da postavijo pred sodišče organizatorje in druge, ki so sodelovali pri nečednih poslih. Kako pa je dejansko s strokovnostjo na Okrožnem državnem tožilstvu v Kopru, pa je jasno pokazal nedavni primer, ko tožilka ni znala utemeljiti pripornih razlogov za poslanca srečka Prijatelja. Kako je kasneje priporne razloge uspelo utemeljiti vodji ODT Slavku Ožboltu, je seveda posebno vprašanje, ki pa ga pred mediji ni znal pojasniti. In ker se je javnost burno odzvala na omenjeni primer, je mogoče tudi, da je prišlo do političnega pritiska na sodišče oziroma »klica od zgoraj«, ki je pomagal k utemeljevanju pripornih razlogov v primeru »Prijatelj«. 



3. Da pa dobre volje in strokovnosti za končanje zadev, ki so povezane z oškodovanjem družb, njihovih lastnikov in zaposlenih, na okrožnem tožilstvu v Kopru krepko primanjkuje, dokazuje prav  primer Toncity. Dobro poltretje leto po tistem, ko je bilo o sumu oškodovanja  premoženja družbe in njenih lastnikov seznanjeno Vrhovno državno tožilstvo , obtožnica še vedno ni sestavljena, eno izmed ključnih oseb, ki je bila od vsega začetka vpletena v sporno prodajo nepremičnin, Viljema Orla, pa je tožilstvo zaščitilo kot pričo.



Za zavlačevanje postopkov pa ne smemo kriviti zgolj okrožnega tožilstva, ampak tudi preiskovalnega sodnika Mitja Spindlerja, ki je potreboval celih deset mesecev (zahteva za preiskavo je bila vložena 13.02.2008, preiskava je bila uvedena 24.06.2008, soočanje in zaslišanje priče pa je bilo opravljeno v prisotnosti okrožne tožilke Vanje Chiara Bažec 06.04.2009), da je soočil osumljenca Andreja Grahorja in pričo, direktorja oškodovane družbe TPI Joseja Zrima, ki je hkrati posredno oškodovan tudi kot lastnik družbe in vlagatelj v projekt poslovno trgovskega centra Toncity.  Preiskovalni sodnik Spindler se je kasneje odločil, da za celovitejši uvid v preiskovano dejanje potrebuje še neodvisno cenitev nepremičnine, na katero čaka še danes. Glede na to, da obstojita kar dve oceni o vrednosti prodanih nepremičnin, prva, ki jo je 30. decembra 2002 izdelal po naročilu takratnega direktorja TPI Andreja Grahorja mag. Alojzij Boh, sodni izvedenec ekonomske in cenilec gradbene stroke in druga, ki jo je pripravil Franc Plazar, sodni izvedenec in cenilec za gradbeništvo, oktobra 2007 ter obstoji predpogodba med Kraškim zidarjem in družbo MM finansiranje o prodaji nepremičnin Toncity za neto vrednost 25 milijonov evrov, res ni jasno, na kakšno objektivnejše izvedensko mnenje in poročilo gospod sodnik čaka oziroma, kaj si od njega obeta. Kot nam je poznano, sodnik Spindler še do danes ni našel primernega izvedenca in cenilca, ki bi pripravil za sodišče relevantno cenitveno poročilo, torej lahko sklepamo, da gre v dejanskem primeru zgolj za zavlačevanje postopka v prid osumljenemu.  



4. Okrožno tožilstvo v Kopru pa ne vleče samo primera Toncity, ampak, kot smo lahko prebrali v Dnevniku v člankih Tatjane Tanackovič (15.02.2010 in 16.02.2010 ) zavlačuje in se spreneveda tudi v primeru Intereurope. Na pojasnilo vodje koprskega državnega tožilstva Slavka Ožbolta, da uvedbe preiskave še niso zahtevali, ker je ovadba še v fazi dopolnjevanja, saj čakajo še na nekatere podatke iz Rusije in morajo še v Liechenstein poslati zaprosilo, da jim bodo tamkajšnje oblasti posredovale podatke, kdo so lastniki ali pooblaščenci na računih, na katere se je stekal denar za ruski logistični projekt, so se še isti dan ostro odzvali na generalni policijski upravi v Ljubljani. Pojasnili so, da je PU Koper okrožnemu državnemu tožilstvu v Kopru že januarja posredovala vse podatke, ki jih je tožilstvo zahtevalo za dopolnitev kazenske ovadbe zoper nekdanjega direktorja Andreja Lovšina, tudi štiri poročila, v katerih so podatki iz tujine, ki so jih pridobili preko Interpola. 



 



Slovenska pravna država strokovno ne obvlada in ni sposobna omejiti niti klasičnega kriminala, kaj šele ostalih sodobnih oblik, za katere je značilno povezovanje na mednarodni ravni, zlorabe delniških družb in družb z omejeno zavezo in finančnih organizacij ter uporaba sodobnih informacijskih sistemov.  Sodniki in tožilci preprosto niso dorasli in ne poznajo in ne razumejo sodobnih oblik družbenega ustroja ter posebnosti delovanja organizacij in združenj in zato tudi ne morejo strokovno in v okviru zakonskih norm presojati posameznih kaznivih dejanj, njihovih motivov in posledic . Zavlačevanje in podajanje odgovornosti med tožilstvi, okrajnimi, okrožnimi in višjimi sodišči, vračanje v ponovno sojenje na nižjo stopnjo, so najbolj blagi načini, da se prekrije nestrokovno delo, neznanje, morda podkupljivost ali nudenje uslug vpletenim prijateljem, znancem ali celo koruptna vpletenost v širše mreže.



Strateško in taktično privilegirane gospodarske in politične mreže delujejo kot klubi dobrih prijateljev, katerih pripadniki svoje početje prej ali slej, tudi s pomočjo organov pregona in sodstva,  legalizirajo oziroma se izmaknejo kazni. In če se že sprašujemo, kako to, da v večini kazenskih primerov s področja gospodarstva, v Sloveniji ni sodnih epilogov, je odgovor preprost_ zastaranje, dolgotrajni in psihično naporni postopki, v katerih dokazi izgubijo dokazno moč in propad gospodarskih družb. Vzorec je približno enak_



1. Zavlačevanje kazenskih postopkov, ki so pregonljivi po uradni dolžnosti in s tem prisiliti gospodarske družbe, da začnejo civilno pravne postopke.



2. Civilno pravni postopki se običajno končajo neugodno za tistega, ki jih sproži, ker ima na voljo premalo dokazov, ki jih namerno zadržujejo v kazenskih postopkih, če pa ima vlagatelj postopka dovolj zbranih dokazov, se takšni postopki praktično vlečejo v neskončnost. Cilj tega je psihično in finančno izčrpavanje ljudi in gospodarskih družb.



3.Ko finančno oslabljena in oškodovana gospodarska družba propade zaradi stečaja ali izbrisa, se tudi kazenski postopki običajno prekinejo ali zaustavijo, ker ni več pravega oškodovanca, v primerih, ko se nadaljujejo, pa oškodovanci, fizične osebe, največkrat izgubijo zanimanje, da bi v takšnih postopkih sodelovali, ker gospodarske družbe in delovnih mest, za katere so se borili, jih poskušali ohraniti in zavarovati pred oškodovanji, preprosto ni več. Mnogo udeležencev med postopkom tudi zboli ali celo umre.



Pravosodni funkcionarji, vključno z ministrom Zalarjem in vrhovno tožilko Brezigarjevo, so dolžni, da oblikujejo zakone in delovne postopke ter navodila, ki bodo omogočala pravočasno ukrepanje in bodo oškodovancem zagotavljala dejansko in ne zgolj deklarativno pravno varstvo ali pa naj odstopijo in prepustijo mesta sposobnejšim, strokovno bolj podkovanim in tistim, ki so dejansko pripravljeni nekaj narediti za dobrobit državljanov.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1334 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2270 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1713 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1618 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2569 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2059 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Skupna izjava MO SLS Koper in Združenja protikorupcijskega zavezništva: Umor pravne države