Ljubljana, 24. marec 2010 – Prvi dan 15. redne seje DZ RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke bomo sicer podprli predlog Zakona, katerega namen je omejitev nelojalne konkurence tujih avtoprevoznikov na teritoriju Republike Slovenije, v upanju in ob pričakovanju, da bodo predlagani ukrepi dejansko zaščitili domače avtoprevoznike. Poleg tega pa bi vendarle pričakovali, da bi zaradi tako pomembnih in obsežnih sprememb Vlada RS predlagala povsem nov zakon o cestnem prometu in obravnavo po normalnem in ne skrajšanem postopku, saj gre za tako obsežne spremembe, da je težko upravičiti skrajšani postopek.
Zakon bomo torej vseeno podprli, saj upamo, da bo res pozitivno učinkoval na poslovanje avtoprevoznikov, saj skuša preprečiti nelojalno konkurenco tujih prevoznikov, še posebej s strani hrvaških kolegov, ki v slovenskem prostoru opravljajo prevoz oziroma natovarjajo blago brez izdanih dovolilnic. Poleg tega se z novelo zakona vnašajo tudi nekatere zahteve iz lani sprejete evropske uredbe, tako imenovani "road package", ki predvideva spremembe na področju cestnih prevozov.
Namen zakona podpiramo tudi zaradi treh načel v zakonu, ki bi sicer morala biti vodilo pri vsakem zakonu, in sicer_ načelo zakonitosti - da se vzpostavi učinkovit nadzor pri uporabi dovolilnic, načelo enakosti pri obravnavanju pred zakonom, da so tuji prevozniki pri kazenskih sankcijah obravnavani enako kot slovenski prevozniki v tujini, in načelo
ekonomičnosti tako, da se prevoznikom pri njihovi dejavnosti odpravljajo nepotrebni stroški, da se odpravi nepotrebno administriranje. Na odboru smo sicer izvedeli, da na podlagi opozoril avtoprevoznikov vlada pripravlja zakon, ki bo določil 30-dnevni plačilni rok za opravljene storitve avtoprevoznikov.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke menimo, da mora vlada s takimi ukrepi pohiteti, saj smo prepričani, da je to eden od redkih konkretnih zakonov, ki dejansko lahko pomagajo k izboljšanju stanja na področju gospodarstva, v tem primeru domačim avtoprevoznikom. Podprli bomo amandmaje, ki izboljšujejo besedilo in namen zakona. Hvala.