V Poslanski skupini SLS kljub temu, da podpiramo investicije v železniško infrastrukturo, menimo, da je nujno treba spoštovati pravni red in zakone s področja financ, na katere opozarja tudi zakonodajno-pravna služba v svojem mnenju, zato predlagamo, da ministrstvo oziroma vlada pripravi nov predlog zakona, ki bo spoštoval Ustavo RS in Zakon o javnih financah. Takega zakona, kot je pred nami, zato ne moremo podpreti, saj gre za nezakonitost in prejudiciranje rešitev, saj, kot vemo nacionalnega programa, ki naj bi bil podlaga za take spremembe zakona, še nimamo. Poleg tega je nedorečenost in nejasnost določb glede namena in način uporabe sredstev nesprejemljiva, zato je treba resno obravnavati in ustrezno dopolniti določbe Zakona. Zavedamo se katastrofalnega stanja na železnicah, ki že vpliva na stopnjo varnosti celotnega železniškega sistema, vendar kljub temu ocenjujemo, da bi morala vlada poiskati drug vir financiranja za investicije in za vzdrževanje javne železniške infrastrukture. Ne moremo podpirati predlaganega načina prenosa sredstev s cestnega na železniški sistem ob tem, da imamo širom po Sloveniji predvsem na podeželju ogromno neurejenih cest. Gotovo je v bodočnosti nujno preusmeriti tovorni promet s cest na železnice, kar bo omogočilo zniževanje emisij toplogrednih plinov, zato bi morala vlada poiskati evropska sredstva in druga razvojna sredstva, ki so na voljo, na kar smo v naši poslanski skupini že večkrat opozorili.
Nesprejemljiv je tudi zato, ker s predlaganim financiranjem investicij v javno železniško infrastrukturo iz naslova prihodkov iz letne dejavnosti za uporabo vozil v cestnem prometu lahko pričakujemo, da se bo modernizacija državnega cestnega omrežja na tretji razvojni osi in ostalih prioritetnih razvojnih oseh upočasnila, kar pa je z razvojnega vidika nedopustno.
Podprli bomo tiste amandmaje, ki izboljšujejo besedilo in namen zakona, glede na to, kateri bodo sprejeti, pa se bomo odločali o podpori zakonu. Hvala.