Vsebina poslanske pobude ministru za promet za ureditev prometa po glavni cesti skozi dekane po dokončanju avtoceste a1 koper-ljubljana:
Urejanje in vlaganje v preventivo v prometu in sanacijo nevarnih delov cest mora biti vedno na prvem mestu. Ugotavljamo, da vsaj v Dekanih temu ni tako.
V izogib tragičnim dogodkom po tej cesti skozi Dekane predvsem spomladi, ko se bistveno poveča promet motornih koles, predlagamo ukrepe, za katere bi morala poskrbeti država, ki bi jih lahko kombinirala z ukrepi, za katere je zadolžena Mestna občina Koper. Treba je torej izdelati projektno dokumentacijo in določiti, kdo je za kaj pristojen in kako bomo prišli do čimprejšnjih rešitev.
Kljub izgradnji avtoceste mimo Dekanov in preusmeritvi tranzitnega prometa nanjo, je ostala stara magistralna cesta (Koper - Ljubljana) skozi Dekane še vedno zelo prometna. Bolj bistveno pa je to, da se je nanjo vrnil promet, ki se je je prej izogibal. Tukaj je bistveno povečanje prometa enoslednih vozil, kmetijske mehanizacije in drugih počasnejših vozil in predvsem kolesarjev in pešcev. Vsa ta mešanica različnih vrst prometa in predvsem to, da so različno vidni in se premikajo z bistveno različnimi hitrostmi, pomeni za vse udeležence v prometu veliko nevarnost.
Predlagamo upravljavcu magistralne ceste Koper - Ljubljana skozi Dekane, da v sklopu nujnih ukrepov na obstoječi cestni mreži naredi predvsem naslednje_
- z različnimi prijemi »prisili« udeležence v prometu, da se bodo v bodoče držali omejitve hitrosti, ki je skozi naselje 60km/uro. To je možno doseči z utripajočimi rumenimi lučmi, s postavitvijo pločnikov in/ali kolesarskih poti, ki bi vizualno zožali vozno površino, bolj vidni znaki, ki bi opozarjali na pešce, kolesarje, lahko se uredi pas za leve zavijalce proti Mišem (ali mogoče krožišče) in podobno,
- področje celega križišča se lahko bolj osvetli, saj vemo, da so pešci in kolesarji najbolj ranljivi, ko je zmanjšana vidljivost in ponoči,
- treba bi bilo večkrat postaviti policijsko patrolo, ki bi merila hitrost skozi naselje,
- lahko se postavi avtomatski merilec hitrosti in namesti ustrezno svetlobno signalizacijo ob prekoračeni hitrosti ali celo postavi semafor z rdečo lučjo, če bi vozilo bistveno prekoračilo hitrostno omejitev.
Omenjeni ukrepi so priporočljivi za obe križišči v Dekanih, to je za križišče pri osnovni šoli (gostilni) in pa tudi za križišče na Vardi.
Odgovor ministra za promet na poslansko pobudo Janeza Ribiča v zvezi z ureditvijo prometa po glavni cesti skozi Dekane_
Spoštovani g. Ribič!
V svoji poslanski pobudi navajate, da je kljub izgradnji avtoceste A1 Razdrto – Srmin in preusmeritvi tranzitnega prometa nanjo, bivša magistralna oziroma sedanja regionalna ceste R2-409 Ljubljana – Srmin, ki poteka skozi naselje Dekane, še vedno zelo prometna in se je nanjo vrnil celo promet, ki se jo je prej izogibal. Med udeleženci v prometu je zaslediti povečanje enoslednih vozil, kmetijske mehanizacije in drugih počasnejših vozil predvsem pa kolesarjev in pešcev. Ves ta mešani promet in predvsem to, da so različno vidni in se njihova potovalna hitrost bistveno razlikuje, pomeni za vse udeležence v prometu veliko nevarnost. Za sanacijo nastalega oziroma zatečenega stanja podajate predlog ukrepov s katerimi bi omilili nastalo prometno situacijo.
Na podano pobudo Vam podajam sledeči odgovor_
Za odsek regionalne ceste skozi Dekane je bila v začetku leta 2007 izdelana projektna dokumentacija »rekonstrukcija R2-409, odsek 0313 Rižana – križišče Dekani, od km 3,650 do km 3,950.
Projektne rešitve obsegajo dokaj identične ukrepe, kot jih predlagate v svoji pobudi in sicer_
- rekonstrukcijo vozišča z zagotovitvijo ustreznih horizontalnih in vertikalnih elementov ceste ter postavitvijo ustrezne prometne signalizacije in prometne opreme,
- ureditev priključka z lokalno cesto (Sv. Anton) in lokalno potjo,
- ureditev križišč z izvedbo razširitve vozišča regionalne ceste in izvedbo pasov za leve zavijalce,
- ureditev obojestranskih avtobusnih postajališč ter pločnikov,
- ureditev cestnih objektov (propustov) in odvodnjavanja ceste,
- ureditev sredinskih (ločilnih) otokov na vozišču, kot ukrep za umirjanje prometa ter
- ureditev javne razsvetljave vključno z osvetlitvijo prehodov za pešce, avtobusnih postajališč ter priključkov lokalnih cest.
Na osnovi omenjene projektne dokumentacije je bila izdelana in potrjena tudi investicijska dokumentacija, na podlagi katere se je pričela izvajati faza odkupa zemljišč, ki so potrebna za načrtovani obseg rekonstrukcije ceste. Nasprotovanja in izsiljevanja lastnikov zemljišč, ki so potrebna za izvedbo pločnikov povzroča trenutni zastoj pri izvajanju projekta. V tem primeru gre na neznatno površino zemljišča (41 m2), kjer lastnik pogojuje odkup celotne parcele vključno z objektom, kar pa za ministrstvo ni sprejemljivo niti opravičljivo. S prometno varnostnega vidika pa prekinitev pločnika na tem mestu ni sprejemljiva.
Glede na nastalo situacijo načrtovalci projektnih rešitev proučujejo možno rešitev, ki ne bi tangirala spornega zemljišča, istočasno pa ne bi bistveno poslabšala ostalih rešitev. V kolikor bo nova oziroma spremenjena projekta rešitev sprejemljiva se bo faza izvedbe projekta pričela v jeseni letošnjega leta.