Ljubljana, 20. april 2010 – V nadaljevanju 16. redne seje DZ RS je poslanec SLS Janez Ribič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnosti cestnega prometa, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke menimo, da je zagotovo ena najpomembnejših prioritet na področju urejanja prometa zagotovitev varnosti v prometu. Že vrsto let se v Sloveniji trudimo, da bi zmanjšali število nesreč na cestah, da bi umirili promet v naseljih, preprečili prehitro vožnjo in vožnjo v vinjenem stanju. Prepričani smo, da bo to mogoče z izobraževanjem in ozaveščanjem voznikov za varno vožnjo. Poslanci Slovenske ljudske stranke pričakujemo, da bo Javna agencija za varnost v prometu učinkovita, da ne bo zgolj analizirali in raziskovala, saj to ne bo preprečilo nesreč. Treba je učinkovito ukrepati.
V obrazložitvi predloga zakona je navedeno, da se je Vlada RS odločila za ustanovitev agencije na podlagi predštudije o možnih oblikah organiziranosti na področju varnosti cestnega prometa v Sloveniji, kjer je bila opravljena analiza treh možnih oblik - direkcije za varnost prometa, neodvisnega strokovnega organa za prometno varnost v obliki javnega zavoda in javne agencije. Strokovna presoja pa naj bi pokazala, da je najustreznejša oblika javna agencija, da je ta najbolj neodvisna in zato bolj učinkovita.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke menimo, da bi to predštudijo morali videti tudi poslanci pred sprejetjem tega zakona. Ne prepriča nas argument neodvisnosti glede agencije za varnost, bolj pomembno bi bilo, da ima organ pooblastila in potrebna sredstva za ukrepanje. Ravno zaradi bolj učinkovitega ukrepanja v prometu opozarjamo, da bi v zakonu morali bolj jasno opredeliti sodelovanje državnih organov in lokalnih skupnosti, bolj jasno opredeliti vlogo občin v svetu agencije, vlogo občin pri ustanavljanju svetov za preventivo in njihovo sestavo. Pomanjkljiva je definiranost društev, ki delujejo na področju preventive in pomanjkanje standardov, kar lahko povzroči nekoordinirano delo in razdrobljenost.
Opozarjamo tudi na pomanjkljivost, na katero je opozorila v mnenju tudi občina Litija, da manjka navedba potrebnega števila spremljevalcev pri prevozih skupine otrok v 92. členu. Podprli bomo tiste amandmaje, ki izboljšujejo določbe in upoštevajo mnenje Zakonodajne službe. Hvala lepa.