»Želimo spremeniti tisti člen zakona, ki govori o varstvu javnega interesa, kajti nujno je treba popraviti pomanjkljivosti, ki vodijo do zlorabe položaja v državnih organih.«
Ljubljana, 6. maj 2010 – Na današnji seji Odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje DZ RS so koalicijski poslanci zavrnili predlog zakona o dopolnitvi Zakona o upravnem sporu, ki ga je vložila Poslanska skupina SLS. Kot je povedal predsednik SLS in prvopodpisani pod predlog novele zakona mag. Radovan Žerjav, so v SLS dopolnitve zakona pripravili prav zaradi pomanjkljivosti, ki so pozneje pripeljale do t. i. afere bulmastifi. »Gre enostavno za to, da v Sloveniji nimamo instituta, ki bi v navzkrižju zasebnega in javnega interesa varoval slednjega. Prav dogajanje okoli vračanja bulmastifov je razkrilo, kakšno pomanjkljivost imamo pravzaprav v zakonu, ko lahko zastopnik javnega interesa vloži tožbo samo na podlagi pooblastila Vlade RS, v katerem je ugotovitev, da je bil z upravnim aktom kršen zakon v škodo javnega interesa, ne more pa tožbe vložiti po lastni presoji,« ugotavlja predsednik SLS mag. Radovan Žerjav.
V Odboru za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje nekateri menijo, da je zakon pripravljen preveč na hitro, in naj ustrezni organi raje v miru celovito pripravijo dopolnitve zakona. »V SLS smo več kot 8 mesecev opozarjali na to banalnost, vmes pa se je zgodila še tragedija, a vendar se na Ministrstvu za pravosodje nihče ni zganil, da bi zakon popravili, sedaj pa nam še očitajo, da s spremembami hitimo,« je ogorčen mag. Žerjav, ki ga resnično zanima, kako bo Vlada RS v prihodnje zagotovila ustrezno rešitev predstavljenega problema.
V SLS ugotavljamo, da sprožitev upravnega spora s strani Državnega pravobranilstva v funkciji zastopnika javnega interesa poteka tako, da mora Vlada najprej s posebnim sklepom ugotoviti, da je bil z upravnim aktom kršen zakon v škodo javnega interesa. Šele na podlagi takega sklepa lahko vlada v posameznem primeru pooblasti državni organ ali drugo osebo za sprožitev upravnega spora. Primer z bulmastifi je lepo razkril, v kakšne absurdne situacije in celo navzkrižja interesov pridemo, ko mora država, kadar je bil z upravnim aktom državnega organa kršen zakon v škodo javnega interesa, s sklepom vlade najprej sama ugotoviti, da je kršila zakon v škodo javnega interesa, potem pa Državnemu pravobranilstvu RS podeliti pooblastilo, da jo lahko toži na Upravnem sodišču RS.
Zato predsednik SLS mag. Radovan Žerjav javno poziva_ »Javni interes NI vedno enak interesu državnega organa, zato pričakujemo od Ministrstva za pravosodje takojšnjo pripravo ukrepov, s katerimi se bo lahko v celoti in v vseh primerih ščitilo javni interes!«