Ljubljana, 3. maj 2010 – Danes je na 23. izredni seji Državnega zbora RS vodja PS SLS Jakob Presečnik predstavil mnenje PS SLS v razpravi o ponovnem odločanju o Zakonu o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije, ki si ga lahko preberete v nadaljevanju.
V Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke nismo glasovali za Zakon o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije in tudi tokrat ne bo deležen naše podpore. Kot smo že v dosedanjem postopku sprejemanja zakona poudarjali, smo absolutno proti ustanavljanju nove agencije, ker to preprosto pomeni povečanje javne uprave, pomeni novo dodatno administracijo, pomeni nove dodatne stroške.
Gre za popolnoma nepotrebno ustanavljanje nove umetne tvorbe in velikega centra moči, kjer se bodo vršila različna lobiranja, kamor bodo hodili gospodarstveniki, špekulanti, nenazadnje tudi politiki, seveda, navidezno zelo daleč od oči katere koli že izvoljene oblasti. Ocenjujemo, da je problem tega zakona predvsem v odgovornosti ali bolje rečeno v neodgovornosti. Gre predvsem za to, da bomo s takšno rešitvijo zameglili odgovornost oblasti, ki je na volitvah bila izvoljena in ji je odgovornost tudi za upravljanje z državnim premoženjem bila zaupana. Politika pa ja menda na volitvah prevzame odgovornost tudi za razpolaganje z državnim premoženjem, ali pa morda ne. Namreč, kakor koli se sprašujemo in opazujemo delovanje agencij, ki jih v tem trenutku v državi že imamo, ugotavljamo, da nimamo najboljših izkušenj. Sprašujem se, ali res želimo, da bo s praktično vsem državnim premoženjem razpolagala neka agencija in njeni neodvisni organi in da vlada, ki je na volitvah dobila mandat, da se do tega premoženje obnaša kar se da odgovorno, na upravljanje njenega premoženja pravzaprav praktično ne bo imela nobenega vpliva. V primeru agencije bo odgovoren nek direktor, ki se ga bo v primeru napak pri odločitvah tako ali drugače zamenjalo. Posledice bodo seveda ostale, direktor bo odgovarjal, ali pa tudi ne, politika si bo pa ponovno oprala roke. Lahko v zadevi tudi na nek način potegnemo paralele s Kadom in Sodom. V Kadu in Sodu so se v vsej zgodovini izmenjala različna vodstva in organi, ki jim lahko potegnemo skupni imenovalec. Katera koli že politika se je namreč odlično znala skrivati za temi direktorji, za skupščino, za nadzornim svetom in tako naprej, češ, nimamo pojma, tam je nadzorni svet, tam je direktor, oni že vedo, kaj delajo. Mi kot vlada pa nimamo pristojnosti vmešavati se v njihovo neodvisno delo. Pogovarjamo pa se o premoženju države.
Skratka, ta agencija naj bi upravljala praktično z vsem premoženjem te naše države. Menimo, da bi z državnim premoženjem, z vsem državnim premoženjem morala neposredno upravljati vlada. Torej, neposredno in ne preko neke paradržavne agencije, seveda, v kakšni obliki, je drugo vprašanje. Po naši oceni bi bilo najbolje, da bi bila zadeva neposredno pod predsednikom vlade, tako kot je to primer Finske, skozi katerega se kaže zelo jasna odgovornost politično izvoljene oblasti. Tisti, ki trdite, da upravljanje z državnim premoženjem ni politično vprašanje, vas sprašujemo, kakšno pa je. Zagotovo strokovno, ampak tudi politično. Zato je pri tem pomembna odgovornost, predvsem odgovornost vlade, tudi za premoženje te države, in ta odgovornost je vladi vsakokrat dodeljena na volitvah.
Ne verjamemo, da si volivci, ki na volitvah zaupajo svoj glas politični stranki in politični opciji, da bi ta zastopala njihove interese naslednje štiriletno obdobje, predstavljajo, da bodo odgovornost za upravljanje z državnim premoženjem podelili nekomu tretjemu.
Kot rečeno v Poslanski skupini Slovenske ljudske stranke predloga zakona tudi tokrat iz omenjenih razlogov ne bomo podprli. Glede na to pa, da je ureditev problematike nujna, pričakujemo, da bomo vsi skupaj zakon zavrnili in da bo vlada hitro pripravila spremenjeno in odgovornejšo rešitev. Hvala lepa.