Predsednik SLS mag. Radovan Žerjav: »Dikcija v soglasno sprejeti resoluciji o Strategiji za Jadran je popolnoma jasna - Državni zbor RS nasprotuje kakršnikoli gradnji plinskih terminalov v tem delu severnega Jadrana!«
Ljubljana, 17. junij 2010 – V SLS že ves čas poudarjamo neizpodbitno dejstvo, da je temeljni problem Tržaškega zaliva in dobrega pol milijona prebivalcev, ki živijo neposredno ob njem, njegova preobremenjenost, ki je z ekološkega vidika skoraj nevzdržna. »V relativno zaprtem zalivu, z izrazito plitvim morjem, ob dveh prometnih lukah in že zelo izčrpani sposobnosti okolja, ki že zdaj ne more več neškodljivo sprejemati stalno rastočih emisijskih vplivov urbanizacije in gospodarskega razvoja, naši zahodni sosedje načrtujejo nove in nove gospodarske naložbe,« se čudi podpredsednica SLS Olga Franca, ki zgodbo okoli načrtovanih plinskih terminalov v Žavljah spremlja že od vsega začetka.
»V preteklosti smo bili okoli načrtovane gradnje plinskih terminalov v Žavljah priča mnogim samovoljnim odločitvam italijanskih oblasti, ponarejanju dokumentacije v korist investitorja, hudim političnim pritiskom in vsi te dejavniki nam niso dovolj, da bi si priznali, da je v celotnem projektu nekaj narobe,« je nad neodločnim odzivom slovenske politike razočarana Olga Franca, ki poudarja, da za Italijo nikakor ni ključnega pomena, da plinski terminali stojijo ravno v Žavljah. Če jih že nujno potrebujejo, jih lahko postavijo kamor koli ob tisoče kilometrov svoje obale, a vendar so jih sklenili postavljati v ekološko izredno občutljiv Tržaški zaliv, v neposredno bližino Slovenije.
V SLS se upravičeno lahko vprašamo, kam vodijo vse te okoljske obremenitve, ki jim pritrjujejo tudi številne strokovne raziskave. Kakšne garancije prihajajo z italijanske strani o neškodljivosti in domnevno skromnem okoljskem vplivu? »Videti je, da se za Slovenijo in naše nasprotovanje Italija niti ne zmeni, kaj šele, da bi dajala kakšne garancije ali kakor koli prilagajala svoje projekte našim željam. Predvsem pa nihče ne ve, kaj se pogovarjata naš in italijanski premier ter okoljska ministra obeh držav. Očitno se spet uporablja nekakšna tiha diplomacija, ki ne dopušča nobenih pripomb strokovnjakov, ne upošteva izsledkov raziskav, javnost pa je popolnoma odrezana od vseh pomembnih informacij,« trdi podpredsednica SLS Olga Franca.
V SLS smo zaskrbljeni nad skromnim učinkom vladajoče slovenske politike in diplomacije pri zaščiti nacionalnih interesov. Na tem področju storimo mnogo premalo ter se s tem spreminjamo v neodločnega in popustljivega pogajalskega partnerja, ki se za vsako ceno izogiba vsakemu, še tako majhnemu konfliktu, pa čeprav v škodo svojim interesom. Prav to pa lepo izkoriščajo sosednje države pri uveljavljanju svojih zahtev, saj z vztrajnimi pritiski na koncu stvari opravijo po svoje. Očitno se še ne zavedamo, da smo enakovredni člani Evropske skupnosti, v kateri lahko tudi mali narodi uveljavljajo svoje pravice in interese, takšna enakopravnost je tudi namen evropskih integracij.
Prav zato v SLS izražamo razočaranje nad evropskim komisarjem za okolje Janezom Potočnikom, ki našo težavo okoli plinskih terminalov ignorira z izgovorom, da je odgovoren Evropski uniji in ne svoji državi. V tem kontekstu se tudi ni odzval na vse pozive SLS k temeljiti preučitvi problema. Slovenija ima namreč vso pravico na osnovi argumentov terminalom nasprotovati in v tem primeru mora izkoristiti vse razpoložljive možnosti evropske zakonodaje ter se v evropskem duhu kar se da ostro odzvati na enostranska dejanja naše zahodne sosede, da se ne ponovi neka druga zgodba, o kateri smo pred dnevi odločali na referendumu.