»Za krepitev sodelovanja in izkoriščanja sinergij obstaja veliko boljših rešitev od ustanovitve logističnega holdinga.«
Ljubljana, 16. junij 2010 – V Slovenski ljudski stranki znova ugotavljamo, da je Vlada RS brez širše javne razprave s prihodom novega »rešitelja« Slovenskih železnic Hartmuta Mehdorna tako rekoč samostojno začela projekt združitve slovenskih transportnih podjetij Slovenske železnice, Intereuropa in Luka Koper v slovenski logistični holding. »To je povsem nepotrebno in zagotovo ni prava rešitev za Slovenske železnice,« je prepričan predsednik SLS mag. Radovan Žerjav, ki je bil že kot prometni minister mnenja, da za krepitev sodelovanja med slovenskimi transportnimi družbami ni treba ustanavljati holdinga, saj obstaja veliko boljših načinov, kako izkoristiti vzajemne koristi pri poslovanju teh družb.
Predsednik SLS mag. Radovan Žerjav je trdno prepričan, da takšen holding ne more biti odgovor na vprašanje, kako v Sloveniji posodobiti železniško infrastrukturo, saj se ob tej zamisli o holdingu zastavlja kup dodatnih vprašanj. V tem primeru gre namreč za podjetja, ki sicer pokrivajo vsako svoj transportni segment, vendar se z vidika uspešnosti in učinkovitosti poslovanja zelo razlikujejo. Bomo holding ustanavljali zato, da se bo iz dobičkov Intereurope in Luke Koper gradila železniška infrastruktura? Kako bomo ob tem zagotovili normalen in zdrav razvoj Luke Koper in Intereurope? »Je zaradi nedorečenih potreb slovenskega gospodarstva smiselno ustvariti za naše razmere grozljivo velikega logističnega monopolista, ko pa se vendar na vseh koncih trudimo, da bi takšne škodljive monopole razbili?« se sprašuje mag. Žerjav.
»Vzpostavitev holdinga v tem kontekstu vidim izključno kot uveljavljanje različnih lastniških interesov, pripeljanih skozi zadnja vrata, tako pri Luki Koper kot pri Intereuropi, kar zagotovo ne bi smel biti naš cilj. Če je ustanovitev holdinga resnično edina rešitev za naše železnice, zakaj potem tega ne storimo sami, brez Hartmuta Mehdorna, ki je tako ali drugače še vedno močno povezan s konkurenčnim logističnim gigantom Deutsche Bahn,« se sprašuje mag. Žerjav.
»Prvi korak za rešitev problema Slovenskih železnic je razdružitev na dva dela, in sicer na infrastrukturo in promet. Trmasto vztrajanje pri enoviti družbi, temelječi na nekih socialističnih osnovah, podprtih z zelo močnimi sindikalnimi interesi, je preteklost, ki vodi v popoln propad železniškega prometa,« trdi mag. Žerjav, ki močno obsoja takšno trmasto tiščanje glave v pesek.
Drugi korak je vsekakor temeljiti razmislek o tem, ali ne bi železniške infrastrukture vendarle gradili drugače kot smo gradili avtoceste. Te so zdaj bolj ali manj zgrajene in trenutno razmišljanje o tem, da bi bilo treba avtoceste graditi s koncesijami, je govorjenje o lanskem snegu. »Toda zdaj je pravi čas za preudarne odločitve, da nekaj zastavimo drugače in upoštevamo negativne izkušnje pri gradnji avtocest. Tako lahko pri gradnji železniške infrastrukture uporabimo drugačen model, ob tem pa ne ogrožamo poslovanja drugih poslovnih subjektov. Ko bomo že začeli z gradnjo, bo za takšne misli spet prepozno in škoda bo narejena, zato naj Vlada RS ustavi konje in si pusti čas za temeljit premislek o projektu, ki bo zagotovo dolgoročno zaznamoval slovensko gospodarstvo,« še predlaga predsednik SLS mag. Radovan Žerjav.