Spoštovana gospoda ministra,
v preteklih tednih so zavezanci, ki imajo kot lastniki kmetijskih in gozdnih zemljišč pripisane dohodke iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, z Davčne uprave RS prejeli odločbo o odmeri obveznosti iz kmetijstva za leto 2009.
Zneski, sestavljeni iz katastrskega dohodka, potencialnega tržnega dohodka za proizvodnjo vina, pavšalnega dohodka od čebeljih panjev in povprečnega zneska subvencij na zemljišča v uporabi, so v primerjavi s preteklimi leti izjemno visoki. Povprečni znesek subvencij na hektar njiv znaša 184,04 evra kar predstavlja 3,6 kratnik lanskoletnega zneska, na hektar travnika pa 185,03 evra kar je natančno 1,7 kratnik lanskoletnega zneska. Povprečni znesek subvencij se pripiše vsem zavezancem, pri katerih je kdorkoli od članov gospodinjstva v letu 2009 uveljavljal obdavčljiva plačila za ukrepe kmetijske politike in sicer za vsa zemljišča po stanju v zemljiškem katastru, ne glede na to, da mnoga med njimi ne zadoščajo pogojem za uveljavlljanje subvencij oziroma zavezanci zanje teh plačil niso uveljavljali in tudi ne prejeli.
Priznati moramo, da smo ne le začudeni ampak zelo razočarani nad odnosom te vlade do kmetijstva kar se kaže tudi v primeru previsokih davčnih obremenitev kmetov za leto 2009. Posledice se ne kažejo le v večjem plačilu dohodnine temveč vplivajo tudi na upravičenost do socialnih transferjev, ki so za kmečke družine izjemno pomembni in v primeru davčne osnove nad 7.500 evrov celo na obvezen vstop v sistem davka na dodano vrednost.
Nerazumljivo je torej, da so zavezanci obdavčeni za vsa zemljišča po stanju v zemljiškem katastru, čeprav mnoga med njimi sploh ne zadoščajo pogojem za uveljavljanje subvencij oziroma zavezanci zanje teh plačil niso uveljavljali in tudi ne prejeli. Ob sprejetju zakona o dohodnini je bil tak način obdavčenja plačil za ukrepe kmetijske politike sprejet kot začasna rešitev, zato je 154. člen zapisan za "prehodno obdobje". Pa tudi predlog zakona o dohodnini, ki ga je lani predlagala poslanska skupina SLS ni dobil podpore, z izgovorom, da se na ministrstvu pripravljajo sistemske spremembe oziroma hkratne spremembe Zakona o dohodnini in sprejetje novega Zakona o ugotavljanju katastrskega dohodka, kar pe se seveda ni uresničilo.
Sprašujem vas torej, kako nameravate pomagati slovenskemu kmetu, čigar dohodkovni položaj in plačilna sposobnost se nenehno poslabšujeta pri čemer pa z davčno politiko stanje le še zaostrujete? Kdaj nameravate pristopiti k sistemskemu reševanju problematike obdavčevanja osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, kar pomeni, da pripravite zakone, ki to področje urejajo, ter da ob tem plačila za ukrepe kmetijske politike ne obravnavate kot dohodkovna plačila, pač pa jim priznate funkcijo izravnalnih plačil za nadomestilo dohodka ob padcu cen kmetijskih pridelkov ob naraščajočih stroških kmetijske pridelave?
Zanima me tudi kakšne so možnosti, da se za leto 2009 povprečni zneski subvencij ne vključijo v davčno osnovo iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, s čimer bi si slovenski kmetje vsaj kratkoročno lahko malo opomogli?
Odgovor ministra za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejana Židana:
http://www.dz-rs.si/index.php?id=97&cs=1&o=10&unid=MDZ|072D4E8F6AD627A2C125774200421F0B&showdoc=1