Ljubljana, 6. julij 2010 – Strokovno operativni odbor SLS za okolje in prostor, ki ga vodi Janez Podobnik, je obravnaval aktualno problematiko nameravane gradnje plinskih terminalov v Tržaškem zalivu. Ob zaključku poglobljene razprave je podpredsednica SLS Olga Franca povzela zaključke odbora_ »Navkljub nekorektnosti in aroganci pri načrtovanju gradnje plinskih terminalov s strani Italije Slovenija še ni dokončno izgubila vseh možnosti, da zaščiti svoje ozemlje in državljane pred pogoltnimi in nepoštenimi nameni plinskih družb iz sosednje Italije.« Slovenija ima po besedah podpredsednice SLS Olge Franca močne argumente, s katerimi lahko Italiji dokaže, da si napačno in zelo ozko razlaga Espoo konvencijo, obenem pa krši evropsko direktivo o obvezni presoji čezmejnih vplivov, saj »espoo« postopek vodi ločeno od celovite presoje vplivov na okolje po Sevesso konvenciji. Zaradi tega mora Slovenija vztrajati na kumulativni presoji vseh vplivov na okolje na območju Tržaškega zaliva tako, da se v presojo vključijo škodljive emisije že obstoječih onesnaževalcev (TE Tržič, Železarna v Škednju, cementarna, sežigalnica smeti v Žavljah …) kakor vplivi načrtovanih plinskih terminalov, plinovoda pod morjem in na kopnem ter vseh spremljajočih objektov.
Franca še opozarja, da je Slovenija namesto celovite analize stanja in ekološke zmogljivosti okolja v Tržaškem zalivu s strani Italije prejela le novo frakcijo dokumentacije za plinovod na kopnem na odseku Gradež – Vilež, ki pa jo mora Slovenija zavrniti, saj je ta odsek plinovoda sestavni del nesprejemljivega podmorskega plinovoda Gradež - Milje. Slovenski javnosti, predvsem pa primorskim prebivalcem, je slabo poznano, da se je razgrnitev pričela pred štirinajstimi dnevi in se zaključi z 8. julijem 2010. V knjigo pripomb so tako bile na dan 29. junij 2010 vpisane le tri pripombe, in sicer s strani okoljevarstvenika Francija Malečkarja, Olge Franca in Primoža Turšiča iz Kopra.
V pogajanjih s sosednjo Italijo morajo slovenski predstavniki ob bok italijanskim megalomanskim plinskim načrtom nujno postaviti načela iz Resolucije za Jadran, s katero se je Slovenija enotno in jasno izrazila proti plinskim terminalom. Že ob bežnem pogledu na Tržaški zaliv je vsakemu nestrokovnjaku jasno, da to okolje potrebuje OČIŠČENJE, ne pa dodatne obremenitve.
Člani Strokovno operativnega odbora SLS za okolje in prostor so tudi poudarili, da študija varnosti prometa ob nameravani povečani frekvenci ladij, ki vstopajo v pristanišči Koper in Trst, ob gradnji plinskega terminala pravzaprav še ni ustrezno narejena. Po mnenju odbora javnost tudi ni dovolj seznanjena o prisotnosti tujih vojaških ali drugih oboroženih ladij, ki bi spremljale ladje s plinom pri prehodu po skupni plovni poti v teritorialnih vodah Slovenije. Ob vplovitvi takšne ladje je namreč po pomorskih varnostnih predpisih treba ustaviti ves ostali pomorski promet, nobena italijanska študija pa še ni pokazala, kako bi s pristajalnimi manevri plinskih tankerjev ovirali promet drugih ladij pri plutju v in iz pristanišča Koper.
Dimenzija medsebojnih pogajanj v zvezi s plinskimi terminali v Žavljah med Italijo in Slovenijo mora biti sedaj prenesena na tretjega posrednika, to je Evropsko komisijo. Dosledno spoštovanje mednarodnih konvencij in evropske zakonodaje ter drugih pozitivnih predpisov v prid zdravju ljudi in varstvu okolja v občutljivem in ogroženem Tržaškem zalivu pa po prepričanju članov Strokovno operativnega odbora SLS za okolje in prostor lahko odvrne Italijo od načrtovanih plinskih projektov in jo usmeri izven naseljenih predelov na nižje ležeča območja sredi Severnega Jadrana. In sicer podobno, kot je storila pri t. i. »off-shore« plinskem terminalu pri Rovigu, kjer je okolje ekološko manj občutljivo in neobremenjeno s tovrstnimi napravami.
»In prav v teh evropskih aktivnostih je priložnost za naše slovenske poslanke in poslance v Evropskem parlamentu, da s svojo prizadevnostjo in aktivnostjo ključno pripomorejo k ohranitvi slovenskih vitalnih pomorskih interesov v Tržaškem zalivu, v tem edinem majhnem koščku morja, ki ga Slovenija ima,« je dejala podpredsednica SLS Olga Franca.