»Rebalans državnega proračuna le usklajuje izdatke z bistveno nižjimi prihodki in ni niti najmanj varčevalno niti razvojno gospodarsko naravnan, kajti z rezanjem investicij omejujemo tudi gospodarsko rast!«
Ljubljana. 6. julij 2010 - V Slovenski ljudski stranki izražamo veliko razočaranje nad rebalansom državnega proračuna, ki ga je danes potrdila koalicijska večina v Državnem zboru RS. Po našem mnenju namreč ne upošteva aktualnih gospodarskih razmer, v katerih se je znašla Slovenija_ najnižja raven gospodarske aktivnosti v prvem četrtletju od začetka gospodarske in finančne krize, padec na mednarodni lestvici konkurenčnosti za 20 mest, po merjenju učinkovitosti države se nahajamo med zadnjimi izmed upoštevanih držav in še bi lahko naštevali. To so neizpodbitna dejstva, ki zahtevajo krčevito varčevanje pri javni porabi praktično na vseh področjih z izjemo področja investicij.
Trenutni rebalans se je zgodil zaradi nižjih prihodkov v državni proračun od pričakovanih, kar smo v SLS napovedovali že pred časom, tudi pri sprejemanju tega proračuna. Z rebalansom se sedaj krči poraba, vendar večino na področju prometa, zdravstva, obrambe, znanosti …, v najbolj neprimernem času. Po prepričanju SLS bo zdaj država varčevala na način, da zamikamo investicije v prihodnja leta.
V danes sprejetem rebalansu državnega proračuna so v veliki meri upoštevana tudi zelo visoka pričakovanja glede črpanja evropskih sredstev in povečanja prihodkov iz povišanja trošarin. Tako o enih kot o drugih prihodkih smo v SLS močno skeptični. Glede trošarin smo že večkrat s podatki ponazorili, da sedanja trošarinska politika naredi državnemu proračunu več škode kot koristi, da stranskih učinkov za gospodarstvo niti ne omenjamo. V SLS tudi ocenjujemo, da Slovenija ne bo počrpala vseh evropskih sredstev, ki jih kot prihodke predvideva rebalans državnega proračuna. Kajti na področju črpanja evropskih sredstev se od odhoda ministra za lokalno samoupravo in regionalni razvoj v nekdanji vladi dr. Ivana Žagarja iščejo take in drugačne administrativne prepreke, ki bodo seveda imele za posledico manjšo učinkovitost v črpanju, na kar smo opozorili na več novinarskih konferencah. Na področju prihodkov so torej možnosti za povečanje davčnih obremenitev omejene. Po prepričanju SLS bi bilo smiselno razmišljati le o rešitvah, ki ne bi dodatno obremenjevale dela in kapitala, še več, treba bi bilo razmišljati o razbremenitvi gospodarstva. Predvsem bi se marsikaj dalo narediti na širitvah davčne osnove, kar bi odpravilo določene nepravilnosti in z raznimi ukrepi zmanjševati obseg davčnih utaj.
V PS SLS smo naredili analizo in nekatere ključne postavke v rebalansu državnega proračuna zaradi lažjega razumevanja primerjali z istimi postavkami v proračunu leta 2008. Namreč, to je bilo zadnje leto t. i. »debelih krav«, o katerih je zadnje čase toliko govora, ko naj bi se po mnenju današnjih vladnih strank trošilo prekomerno in brez nadzora, celo - da naj bi se delovalo prociklično in da naj bi nekdanja vlada s tem pregrevala gospodarstvo. Vendar, tedaj so bili prihodki v državni proračun v letu 2008 v primerjavi s predlaganim rebalansom državnega proračuna za leto 2010 za 428 milijonov evrov višji oz. letos bodo prihodki za 428 milijonov evrov nižji, kot so bili v letu 2008, hkrati pa bodo letos odhodki za 17 ministrstev za 1,4 milijarde višji, kot so bili odhodki teh istih ministrstev v letu 2008.
Torej, naša ministrstva bodo po rebalansu državnega proračuna trošila 1,4 milijarde evrov več kot v zadnjem letu pred gospodarsko krizo, Vlada RS pa govori o varčevanju samo zato, ker se na papirju prihrani 600 milijonov evrov glede na prejšnji proračun, za katerega se je izkazalo, da je temeljil na popolnoma napačnih projekcijah gospodarskih gibanj.
V poslanskem vprašanju smo v PS SLS tudi zahtevali podatke trošenja ministrstev na postavki materialni stroški za vse proračunske porabnike in dobili potrditev, da se velik delež proračunskih sredstev porabi v mesecu decembru preprosto zato, da se porabi sredstva na proračunski postavki, in ne zato, ker bi to proračunski porabnik potreboval. Tudi tu varčevanja s strani Vlade RS žal v SLS ne zaznamo.