Kdaj bo Vlada RS tujemu svetovalcu Mehdornu povedala, da davkoplačevalskega denarja za plasiranje v Slovenski logistični holding preprosto nima?
Ljubljana, 27. avgust 2010 – Podpredsednica SLS Olga Franca ob današnjem obisku prometnega ministra dr. Patricka Vlačiča na Obali in obalnem gospodarstvu, ki je po njenem prepričanju namenjen predvsem »promociji« vladne ideje o oblikovanju logističnega holdinga, javno sprašuje ministra, kdaj bo Ministrstvo za promet RS oz. Vlada RS neformalnemu svetovalca pri sanaciji Slovenskih železnic Hartmutu Mehdornu povedala, da ogromne količine davkoplačevalskega denarja, ki ga predvideva za plasiranje v projekt, preprosto nima? »Ideja slovenskega logističnega holdinga, za katero si še strokovnjaki niti malo niso edini, je v številkah nerazumno potratna«, pravi Olga Franca, ki se hkrati sprašuje, če je to vladni novi »TEŠ 6«.
»Smiselno bi bilo, da minister za promet dr. Patrick Vlačič resno razmisli o tem, da bi odstopil od projekta povezovanja Slovenskih železnic (SŽ), Intereurope in Luke Koper v Slovenski logistični holding. S strani svetovalca Vlade RS pri sanaciji SŽ Hartmunta Mehdorna ocenjeni učinki domnevnih sinergij povezovanja teh družb v holding so po prepričanju France preskromni glede na napovedane vložke, ki jih naložba zahteva, hkrati pa ni nobenega zagotovila, da ne bo ogrozila prav vse vpletene družbe, vključno z najbolje stoječo Luko Koper.
Po mnenju SLS katastrofalnega stanja v Slovenskih železnicah ne more skriti nobena holdinška povezava, saj na ta način ne rešujemo jedra problema. Kot smo predlagali že ob prvih govoricah o holdingu je po mnenju SLS rešitev v delitvi podjetja na infrastrukturni in transportni del, ter temeljito prestrukturiranje slednjega. Podobna zgodba slej kot prej čaka tudi Intereuropo. Luka Koper je podjetje z ogromnim razvojnim potencialom in ključnega pomena za slovensko gospodarstvo. »Naloga države je, da ji še izboljša poslovno okolje v smislu razvoja ostale infrastrukture, ne pa jo še dodatno bremeniti s poslovanjem drugih podjetij, s katerimi bi jo povezovala. Za tesno sodelovanje in iskanje sinergij med slovenskimi logističnih podjetji ni potrebno lastniško povezovanje,« je prepričana Franca, ki dodaja, ta je za takšen projekt nujno potreben absolutni in tvorni konsenz vpetih deležnikov ter širše javnosti.
Ker projekt predvideva tudi, da sedež holdinga ne bi bil na Obali, po besedah Olge Franca Vlada RS s tem ruši še preostanek izčrpanega gospodarstva Obale in spodbuja beg možganov. »Ne smemo dopustiti, da se v Sloveniji ponovijo žalostne zgodbe, kot je zgodba družbe Prevent,« pravi Franca, ki tudi meni, da bi negativni učinki logističnega holdinga povzročili Obalni regiji podobno težko usodo, kot jo ima ta hip Koroška regija na gospodarsko-socialnem področju. »Vse tri družbe, Luka Koper, Intereuropa in SŽ, zaposlujejo veliko število ljudi, projektu pa nasprotujejo tudi sindikati, zato Vlada RS ne sme postaviti na kocko njihovo usodo in usodo za prihodnji razvoj družb zgolj na osnovi nekih pavšalnih in hipotetičnih ocen, še posebej, ker je vlada dejala, da brez soglasja sindikatov projekta ne bo izvajala naprej,« opozarja Olga Franca.