Podpredsednica SLS Olga Franca_ Pri vzgoji otrok za pravilno uporabo medijev imajo največjo vlogo starši, takoj zatem šola.
Koper, 9. oktobra 2010 – Ob letošnjem Tednu otroka s temo Mediji za bogatejše otroštvo predsednica SŽZ pri SLS Vesna Starman razmišlja o medijih in njihovi vlogi v otroštvu predvsem z vidika vpliva medijev na razvoj čustvene plati otroka. »Mediji so res lahko dober didaktični pripomoček in pomoč pri večji razgledanosti, a se obenem v današnji informacijski dobi vračamo v dobo zasužnjevanja. Neprestano nas zastrašujejo in nam dopovedujejo, da nismo dovolj dobri_ mediji prikazujejo, kako mora izgledati »prava ženska«, kako mora delovati »dobra mati«, kakšen je »pravi mačo« ipd.,« opozarja Starmanova, sicer mati štirih otrok, ki tudi poklicno dela z otroki kot šolska svetovalna delavka.
»Medije ustvarjajo odrasli ljudje in menim, da je čas, da se ti ljudje zavedo, kako veliko odgovornost nosijo. Res je, da imajo vse preveliko vlogo in vpliv v današnjem času ravno elektronski mediji, ne pa na primer knjiga, gledališče ter druge vrste umetnosti, ki so tudi pravzaprav mediji. V današnji družbi množičnih medijev moramo zatorej otrokom čim prej omogočiti, da postanejo kritični gledalci, poslušalci oz. bralci. Tega ne moremo doseči v enem tednu in niti v enem letu. Potrebni so redni pogovori in vzgoja za medije, ki poučuje, kako je treba razumeti, analizirati in ustvarjati sporočila. Šele s tem bomo dosegli, da uporabniki medijev – otroci postanejo kritični analitiki in hkrati ustvarjalni in odgovorni ustvarjalci sporočil,« poziva Vesna Starman.
V razmišljanju se ji pridružuje tudi podpredsednica SLS Olga Franca, ki vidi veliko vlogo pri vzgoji otrok za medije tudi staršem in skrbnikom. »Starševstvo je v zadnjih 20 letih s prihodom tega resnično brutalnega kapitalizma izgubilo svoje temeljno poslanstvo. Starši in otroci so si vedno bolj odtujeni in tudi zato se otroci zatekajo ali že kar bežijo v spletne skupnosti, kjer preživijo preveč časa. Starši bi morali biti tisti, h katerim naj bi se otroci zatekli od rojstva pa vsaj do polne samostojnosti, le to dela družbeno razvite in odgovorne ljudi, sposobne lastnega razmišljanja, brez brezglavega zatekanja k medijem. Ena ura kakovostnega časa s starši na dan pomeni otroku več kot pet ur sedenja za računalnikom.« poudarja Franca in dodaja_ »Starši moramo biti prvi vzor delovnih navad, obnašanja in vrednot in mi moramo biti tisti, ki pravilno doziramo dostop do svetovnega spleta in drugih medijev. Takoj zatem pa je tu tudi šola – in zato predlagamo ministru dr. Igorju Lukšiču, da razmišlja o že obstoječih pobudah za uvedbo posebnega, vsaj izbirnega predmeta v šole, ki bi vzgajal in učil otroke o pravilni, kritični uporabi medijev.«