Janez Žagar: S hitrim javnim prometom v Ljubljani na tirni način do bolj prometno sodobne slovenske prestolnice
Ljubljana, 8. oktober 2010 – Na današnji novinarski konferenci je kandidat SLS za župana Mestne občine Ljubljana Janez Žagar predstavil svojo vizijo za prihodnjo ureditev prometa v slovenski prestolnici in prve korake k začetku konca prometnega kaosa v Ljubljani. »Moja ideja hitrega javnega prometa temelji na viziji, da bi javni promet potekal po tretjem pasu oz. vzporednem pasu ob ljubljanski obvoznici; tretji pas bi se gibal po notranji strani ljubljanske obvoznice, proga bi morala biti tirna in za njeno vzpostavitev bi se izkoriščalo proste površine. Predvsem tirni promet, kjer bi bilo možno na to tirno vozilo priti tudi s kolesom. Mestne centre je treba povezati s hitrim javnim prometom. Ideja je vizija za prihodnost, upam, da bomo v prihodnjem mandatu ljubljanskega mestnega sveta uspeli spodbuditi stroko za obravnavo te ideje.« Po njegovem mnenju bi bilo ob vseh prometnih tegobah Ljubljane to lahko sprememba in rešitev. Žagar je tudi opozoril, da Ljubljana trenutno zaseda 22. oz. predzadnje mesto v EU po urejenosti javnega prometa, kar pomeni, da je na tem področju ostala zadaj in ne sledi trendom v javnem prevozu.
Glede problema pomanjkanja parkirnih mest Žagar vidi rešitev v večjem številu manjših parkirnih mest, t. i. »Parkiraj in odpelji« (ang. »Park & Drive«).
»Župan v kateri koli občini mora najprej skrbeti za dobro komunalno infrastrukturo; da so komunalne storitve dobre in poceni, in to bo moja prednostna naloga, v kolikor bom izvoljen,« je še na novinarski konferenci poleg prometa izpostavil Žagar, ki velik pomen daje tudi decentralizaciji v Ljubljani, torej – več posluha potrebam posameznih četrtnih skupnosti in ljudem, ki v njih prebivajo.
Na novinarski konferenci je sodeloval tudi dr. Stanislav Raščan, kandidat za ljubljanskega mestnega svetnika na listi SLS, ki je opozoril na neurejenost otroških igrišč tako v četrtni skupnosti Ljubljana-Polje kot tudi v centru Ljubljane. Nujnosti večje urejenosti igrišč za otroke pa je dodal pobudo tudi k ureditvi odnosa »živali-otroci« na javnih mestih za prosti čas. Po zgledu dobre prakse iz nekaterih drugih evropskih prestolnic, kot je npr. Dunaj, bi tako po njegovem živali imele lahko svoj ograjen prostor za gibanje, otroci pa svojega tako, da bi bili ločeni od živali (psov …). Gibanje živali in otrok na javnih igriščih v Ljubljani bi po prepričanju dr. Raščana morali strogo ločiti.
Predsednik SLS mag. Radovan Žerjav je podprl idejo županskega kandidata SLS v Ljubljani Janeza Žagarja o prometnem razvoju v Ljubljani, ki gre v smer, da promet ostane zunaj mestnega centra, in mu izrekel podporo pri kandidiranju za ljubljanskega župana. Žerjav je izrazil upanje, da bodo volivci prepoznali Žagarjevo iskreno držo ter kakovost liste SLS za svetnike v mestnem svetu MO Ljubljana. »Naša pričakovanja glede MO Ljubljana so, da dosežemo tiste rezultate, ki jih je SLS v MO Ljubljana že imela - da se ponovno vrnemo v mestni svet, kjer bi lahko igrali pomembno vlogo tudi pri sprejemanju odločitev, ki so pomembne za Mestno občino Ljubljana,« je dejal mag. Žerjav.