Amandmaji SLS k predlogu Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2)
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 2. November 2010 ob 23:00

Ljubljana, 3. november 2010 - Poslanska skupina SLS je včeraj – v torek, 2. novembra, vložila amandmaje k predlogu Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2):




K 16. členu:




Vsebina:

V prvem odstavku se za besedami_ "osebnih in kapitalskih družb" črtajo vejica in besede_ "zavodov ter zadrug".




Obrazložitev:

Z amandmajem predlagamo črtanje vejice in besed_ zavodov ter zadrug iz besedila prvega odstavka. Zavodi, pa tudi zadruge, so ustanovljeni kot neprofitne organizacije za delovanje v interesu članov in jih ni mogoče primerjati z gospodarskimi družbami, katerih temeljni namen je ustvarjanje dobička. Nesprejemljivo je, da bi se člani, ki delujejo kot poslovodne osebe v teh organizacijah, morali zavarovati po teh določbah, saj plačujejo prispevke in davke ter prispevek za pokojninsko zavarovanje v skladu s svojo dejavnostjo, ki je za njih osnovna dejavnost in so za vodenje zadruge ali zavoda izbrani izmed enakopravnih članov.



 




K 24. členu:




Vsebina_

Druga alineja se spremeni tako, da se glasi_ "- prejemajo starševsko nadomestilo ali starševski dodatek,".




Obrazložitev:

Z amandmajem določamo, v skladu z zakonom o starševskem varstvu in družinskih prejemkih obdobja, ko se za zavarovanca ne prekine obvezno zavarovanje, saj določba, kot je zapisana v alineji v predlogu zakona, ni v skladu z določbami Zakona o SV in DP in kot taka lahko izloča nekatere upravičence.

Starševsko nadomestilo je po Zakonu o SV in DP nadomestilo plače oziroma osebni prejemek, ki izhaja iz zavarovanja za starševsko varstvo, starševski dodatek pa je po ZSV in DP (ZSDP-NPB4) denarna pomoč staršem, kadar po rojstvu otroka ti niso upravičeni do starševskega nadomestila.



Starševski dodatek prejemajo tisti, ki niso upravičeni do starševskega nadomestila, kot so npr. študentke - matere, zato sta to dve ločeni kategoriji starševskih zavarovancev, zato smo jih napisali alternativno (ali) in ne kumulativno (starševsko nadomestilo in starševski dodatek).



 




Za nov 24.a člen:




Vsebina_

Doda se nov 24.a člen, ki se glasi_

"24.a člen



(priznanje služenja vojaškega roka v pokojninsko dobo)

Moškemu, ki ni bil vključen v obvezno zavarovanje v času, ko je bil na služenju obveznega vojaškega roka, se čas dejanskega trajanja obveznega služenja vojaškega roka upošteva kot pokojninska doba."




Obrazložitev:

Dodatno predlagamo nov člen in ureditev, da se moškim, ki niso bili vključeni v obvezno zavarovanje v času, ko so bili na služenju obveznega vojaškega roka, lahko prizna povečana pokojninska doba za čas dejanskega trajanja obveznega služenja vojaškega roka.



 




K 27. členu:




Vsebina_

Peti in šesti odstavek se spremenita, tako da se glasita_

"(5) Pravico do starostne pokojnine pridobi tudi zavarovanec, ki je dopolnil 60 let starosti in 43 let pokojninske dobe, in zavarovanka, ki je dopolnila 58 let starosti in 41 let pokojninske dobe.

(6) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka pridobita zavarovanec v prehodnem obdobju od leta 2011 do leta 2016, zavarovanka pa v prehodnem obdobju od leta 2011 do leta 2019, pravico do starostne pokojnine, če v posameznem koledarskem letu izpolnjujeta naslednje pogoje starosti in dopolnjene pokojninske dobe_




Obrazložitev:

Nesprejemljivo je, da se dokupljena doba ne bi priznavala v prehodnem obdobju, zato z amandmajem črtamo to določilo. Predlagamo tudi bolj postopno povečanje pogojev v prehodnem obdobju od 2011 do 2016 za moške in od 2011 do 2019 za ženske, kot postopno povečanje pogojev po 4 mesece starosti in pokojninske dobe za upokojitve po tem zakonu.



 




K 28. členu:




Vsebina_

Člen se spremeni, tako da se glasi_

(1) Zavarovancu, ki je skrbel za otroka v prvem letu otrokove starosti, se starostna meja za pridobitev pravice do starostne pokojnine, določena v prejšnjem členu, zniža za vsakega rojenega ali posvojenega otroka, ki ima državljanstvo Republike Slovenije, če ni z mednarodnimi pogodbami drugače določeno, za 8 mesecev.

(2) Do znižanja starostne meje iz prejšnjega odstavka je upravičena ženska, razen če je pravico do denarnega nadomestila iz naslova starševstva užival moški. Če sta bila do denarnega nadomestila iz naslova starševstva upravičena oba, sta do znižanja starostne meje iz prejšnjega odstavka upravičena v sorazmernem delu.

(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena se lahko starostna meja za posameznega otroka v letu 2011 zniža za enega otroka za 6 mesecev, v letu 2012 pa se lahko zniža za posameznega otroka za 7 mesecev.

(4) Starostna meja za pridobitev pravice do pokojnine za zavarovance iz prvega odstavka tega člena se lahko zniža največ do 56. leta starosti za ženske in do 58. leta starosti za moške."




Obrazložitev:

V amandmaju predlagamo novo besedilo člena, s katerim urejamo znižanje starostne meje za upokojitev za starše, prvenstveno za matere, za vse otroke po 8 mesecev, v prehodnem obdobju pa za 6 oz. 7 mesecev, brez omejitev in dodatno tudi sorazmernost uveljavitve pravice v primeru, če sta bila oba starša upravičena do prejemkov za čas skrbi za otroke.

V četrtem (4) odstavku določamo tudi omejitev, da se starostna meja za pridobitev pravice do pokojnine lahko zniža za zavarovance iz prvega odstavka največ do 56. leta starosti za ženske in do 58. leta starosti za moške, kot je to določeno tudi do sedaj, torej po ZPIZ-1.



 




Za nov 32.a člen:




Vsebina_

32.a člen

(vštevanje vajeniške dobe v pokojninsko dobo in pokojninsko osnovo)



"V pokojninsko dobo in v pokojninsko osnovo se šteje dejansko opravljen čas vajeniške dobe, ki je bila opravljena pri delodajalcu, ne glede na to, da je bila opravljena v času trajanja izobraževanja za poklic, za katerega se je vajenec usposabljal."




Obrazložitev:

Z novim členom dodajamo vštevanje vajeniške dobe v pokojninsko dobo in v pokojninsko osnovo. Vajenci, ki so opravljali vajeniško dobo pri delodajalcih, so ustvarjali dodano vrednost, nekateri so celo dobili nadomestila ali plačilo za delo, niso pa vsi vedeli, ali jim je delodajalec za ta čas plačeval tudi prispevke, zato je prav, da se vsem enako šteje dejansko opravljena vajeniška doba v pokojninsko dobo in v pokojninsko osnovo.



 




K 38. členu:




Vsebina_

Prvi in drugi odstavek se spremenita, tako da se glasita_

"(1) Predčasna pokojnina se odmeri glede na dopolnjeno pokojninsko dobo od pokojninske osnove tako kot starostna pokojnina, nato pa se za vsak manjkajoči mesec do dopolnitve pogojev za pridobitev starostne pokojnine zniža za 0,3 %.

(2) Znižanje pokojnine velja do dopolnitve pogojev za pridobitev starostne pokojnine."




Obrazložitev:

Z amandmajem določamo podoben princip, kot velja za izplačevanje 20 % predčasne ali starostne pokojnine (bonus) za zavarovance, ki ostanejo v zavarovanju tudi po izpolnitvi pogojev v zavarovanju, znižanje za 0,3 % (malus) za vsak mesec do manjkajoče starosti le do izpolnitve pogoja zahtevane starosti.

Taka ureditev je bolj pravična do zavarovancev v prehodnem obdobju zlasti do tistih, ki so ali bodo izgubili delo, pa se morajo upokojiti, ne morejo delati naprej, da bi zaslužili "bonuse". Nepravično je, da komur bo manjkal do izpolnitve pogoja starosti ob enaki pokojninski dobi npr. le en mesec, bo imel 0,3 % zmanjšanja do konca življenja, komur pa bo manjkalo npr. celo leto, bo imel zmanjšano pokojnino za 3,6 % do konca življenja. Z drugimi zmanjšanji, ki jih prinaša nov zakon, je to še dodatno krivično do tistih, ki so praktično večino pogojev že izpolnili. Z našim predlogom pa bo znižanje veljalo le do izpolnitve pogoja starosti, po izpolnitvi pogojev pa oba prejemata glede na delovno dobo, "normalno", kot bi jo dobila ob dejanski izpolnitvi pogojev. Namen malusov in bonusov - spodbuditi zavarovance, da bi delali do zahtevane starosti - je dosežen, saj za višino odmere še vedno velja dosežena delovna doba, za vse in za navedena primera enako, ki se obračuna po 37. členu, samo za čas do izpolnitve pogojev veljajo bonusi ali malusi, daljša pokojninska doba pa tudi po 37. členu prinese večjo odmero tistemu, ki se bo odločil dlje delati, torej tudi po izpolnitvi pogojev.



 




K 140. členu:




Vsebina_

Besedilo petega odstavka se spremeni, tako da se glasi_

"(5) Zavod zavarovancu, ki v koledarskem letu dopolni 58 let starosti, po uradni dolžnosti  posreduje informativni izračun, ki vsebuje informacije o pričakovanem datumu njegove možne predčasne ali starostne upokojitve ter o pričakovani višini njegove predčasne oziroma starostne pokojnine na podlagi podatkov iz matične evidence."




Obrazložitev:

Z amandmajem določamo obveznost zavoda, da po uradni dolžnosti seznani zavarovanca, ki je dopolnil 58 let, o možnostih in pogojih ter višini za predčasno ali starostno pokojnino.



 




K 140. členu:




Vsebina_

Dodajo se novi šesti, sedmi, osmi in deveti odstavek, ki se glasijo_

"(6) Zavod mora zavarovancu omogočiti vpogled v matično evidenco in v njegov informativni račun.



(7) Informativni račun zavarovanca vsebuje vse podatke, ki so vsebovani v matični evidenci zavarovanca, ki vplivajo na izračun pogojev za predčasno ali starostno pokojnino in na informativni izračun pričakovane višine njegove predčasne oziroma starostne pokojnine.



(8) Zavod z vzpostavitvijo informacijskega sistema omogoči zavarovancu dostop do osebnih podatkov iz matične evidence in do informativnega izračuna neposredno z elektronskim vpogledom, na osebno pisno ali ustno zahtevo zavarovanca pa mu izračun posreduje v pisni obliki.



(9) Način dostopa zavarovancu do matične evidence in do informativnih izračunov podrobneje predpiše minister, pristojen za pokojninsko in invalidsko zavarovanje s podzakonskim aktom."




Obrazložitev:

Z amandmajem določamo obveznost zavodu, da omogoči elektronski vpogled zavarovancem v njihove osebne podatke in elektronski dostop do informativnih izračunov. Zavarovanec mora biti in ima pravico biti seznanjen zlasti o datumu izpolnjevanja pogojev za predčasno ali starostno upokojitev in do alternativnih izračunov pokojnine ob upoštevanju podatkov iz matične evidence, ki se zbirajo in so podlaga za izračun pogojev.

V matični evidenci se zbirajo vsi podatki zavarovanca, zavod mora le omogočiti dostop zavarovancem do teh podatkov in do izračunov, ki so jih sicer tudi dolžni pošiljati na željo zavarovancev v skladu s 5. odstavkom, vendar je prav, da bi imeli možnost dostopa do izračuna pričakovane višine in do izračuna pogojev za predčasno ali starostno pokojnino kadar koli. Tako se bodo zavarovanci lažje odločali o svoji upokojitvi in višini pokojnine, prav tako pa bodo lahko ažurno kontrolirali dejanski status svojega zavarovanja kot tudi druge svoje podatke, vnesene v matično evidenco zavarovancev. 

V novem devetem odstavku tudi določamo, da način dostopa zavarovancu do matične evidence in do informativnih izračunov podrobneje predpiše minister, pristojen za pokojninsko in invalidsko zavarovanje s podzakonskim aktom.



 




K 155. členu:




Vsebina_

Doda se nov peti odstavek, ki se glasi_

"(5) Republika Slovenija je zavezanec za plačilo prispevkov za vse zaposlene delavce v invalidskih podjetjih, če ta zaposlujejo najmanj polovico invalidov."




Obrazložitev:

Invalidska podjetja težko organizirajo delo zaradi specifičnosti zaposlenih, še posebej, kadar imajo najmanj polovico delavcev, ki so invalidi. Invalidska podjetja so posebna kategorija v slovenskem podjetništvu, zato je za njih taka določba opravičljiva, saj jim bo omogočala nadaljevanje poslovanja.



 




K 261. členu:




Vsebina_

Besedilo šestega (6) odstavka se spremeni, tako da se glasi_

"(6) Letna provizija za upravljanje pokojninskega sklada se določi v odstotku od povprečne letne čiste vrednosti sredstev pokojninskega sklada v skladu z določbami 307. člena tega zakona in upoštevaje naložbeno politiko pokojninskega sklada ne sme znašati več kot 1 %."




Obrazložitev:

Ob znižanju vstopnih in izstopnih provizij, ki so enkratnega značaja, se zgornja meja letnih stroškov upravljavcev pokojninskih skladov postavlja previsoko in se s tem neposredno zmanjšuje donos zavarovancem, ki bodo tako imeli manjši interes za varčevanje za starost. Visoka provizija deluje destimulativno.

Provizije za upravljanje znašajo (za komercialne sklade) od 1,25 do 1,50 % za npr. ZVPSJU, ki ga upravlja KAD in je namenjen le javnim uslužbencem, pa ima provizijo 0,5 %. Po svetu se provizija giblje od 0,1 % do 3 %. Razlika je ogromna in je odvisna od agresivnosti sklada. Največja koncentracija provizij je okoli 0,85 % (od 0,6 % do 1 %). Zato je najprimerneje in primerljivo s podobnimi skladi, da se kot maksimalna provizija opredeli 1 % (za primerjavo gl. Tapia, W. in Yermo, J.: Fees in individual account pension systems_ A cross-country comparison).



 




K 405. členu:




Vsebina_

Doda se nov tretji (3) odstavek, ki se glasi_

"Osebe, ki so do uveljavitve tega zakona izpolnile pogoje za državno pokojnino, in osebe, ki že prejemajo državno pokojnino po 59. členu ZPIZ-1, ter osebe iz prvega odstavka tega člena ohranijo pravico do državne pokojnine in jo prejemajo tudi po uveljavitvi tega zakona."




Obrazložitev:

Z amandmajem določamo, da so osebe, ki so do uveljavitve tega zakona izpolnile pogoje, in tiste, ki že prejemajo državno pokojnino po veljavnem zakonu ZPIZ -1, ter osebe, ki bodo do 31. maja 2011 izpolnile pogoje in vložile zahtevo za pridobitev pravice do državne pokojnine po 59. členu ZPIZ-1, upravičene do državne pokojnine tudi po uveljavitvi tega zakona, torej do konca svojega življenja.

Za tiste, za katere je državna pokojnina edini vir preživljanja, bo še vedno veljal tudi nov sistem socialne pomoči, torej bodo prejeli razliko do minimalnega (zagotovljenega) dohodka, ostali pa le to minimalno pokojnino.

Nesprejemljivo, nezakonito in nehumano je, da se upravičencem odvzema že pridobljena pravica (155. člen Ustave RS). Strinjamo se, da sistemsko v nov pokojninski sistem tak prejemek ne sodi, zato naj bi se v bodoče tak dohodek poimenoval npr. "minimalni univerzalni dohodek" za vse osebe starejše od 65 let, ki nimajo drugih dohodkov, niti ne najmanj 15 let dobe, kar je v bistvu bolj sprejemljivo in humano, kot če bi morali vsako leto znova prositi za socialno pomoč. Tak dohodek bi bil povsem v skladu z določbami ustave o socialni državi in v duhu države blaginje.



 




K 412. členu:




Vsebina_

Člen se spremeni, tako da se glasi_

"(rok za vzpostavitev informacijskega sistema za vpogled v informativne izračune)

Zavod vzpostavi informacijski sistem, ki bo podlaga za izdajo informativnih izračunov iz petega odstavka ter za vpogled zavarovancev v osebno matično evidenco in v informativne izračune na podlagi šestega, sedmega in osmega odstavka 140. člena, do 1. januarja 2014."




Obrazložitev:

Z amandmajem določamo rok za vzpostavitev informacijskega sistema zavoda, ki bo podlaga za izdajo informativnih izračunov iz 5. odstavka 140. člena tega zakona in za vpogled zavarovancev v matično evidenco in informativne izračune iz 6., 7. in 8. odstavka 140. člena. Predvidevamo namreč, da za določbo v 5. odstavku že obstaja možnost, ker je bilo možno že po ZPIZ-1 dobiti neke vrste informativne izračune v času pred dejansko upokojitvijo.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1339 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2282 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1720 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1624 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2575 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2069 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Amandmaji SLS k predlogu Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2)