PS SLS z amandmajem predlagala črtanje vseh členov, ki posegajo neposredno v socialne pravice, in tistega, ki predvideva zmanjševanje državnega sofinanciranja investicij v občinah
Ljubljana, 12. november 2010 - Poslanska skupina SLS je podala amandma k predlogu Zakona o interventnih ukrepih zaradi gospodarske krize (ZIU), ki ga na današnji seji obravnava matični parlamentarni odbor za finance in monetarno politiko. Po besedah predsednika SLS mag. Radovana Žerjava, ki je sicer tudi podpredsednik odbora, je povsem nedopustno, da predlog zakona predvideva zamrznitev usklajevanja nekaterih socialnih transferjev, pokojnin, drugih nadomestil in prispevkov, ne da bi se pred tem izkoristilo možnosti varčevanja na tistih področjih, kjer bi bilo potrebne nekoliko več politične volje in napora resornih ministrstev.
Zato so v SLS prek amandmaja že predlagali črtanje členov, ki predvidevajo poseg v socialne pravice državljank in državljanov, tako kot tudi tistega, ki napoveduje zmanjševanje državnega sofinanciranja investicij v občinah. Iz zakona naj se izvzame neusklajevanje transferov (med katere npr. sodijo otroški dodatek, dodatek za veliko družino, denarno nadomestilo brezposelnim, invalidnine, sredstva za varstvo duševno in telesno prizadetih, rejnine, itd. …), neusklajevanje pokojnin in drugih nadomestil ter prejemkov ter določbo o zamrznitvi sofinanciranja investicij občin. Za SLS je namreč nedopustno, da se poskuša varčevati pri tistih, ki so že tako ali tako v tej situaciji najbolj prizadeti, tudi pri mladih družinah z otroki.
»To, kar si je zamislila Vlada RS z interventnim zakonom, to ni varčevanje, to je jemanje tam, kjer je najenostavneje, pri socialno šibkih. To je enostavno dvolično in neodgovorno, če hkrati vemo, da Vlada RS še zdaleč ni izkoristila vseh možnosti varčevanja in notranjih rezerv pri svojem delovanju,« proti zadnji različici interventnega zakona protestira predsednik SLS mag. Radovan Žerjav, ki še dodaja, da je popolnoma nesmiselno tudi varčevanje na področju investicij v lokalnih samoupravnih skupnostih, saj se je izkazalo, da so edino občine tiste, ki so v teh časih sposobne izvajati pospešeno investicijsko dejavnost. Nesprejemljiva je predlagana zamrznitev na raven leta 2010, saj se občinam poleg tega znižuje tudi višina povprečnine. Občinam že tako ali tako ni zagotovljenih dovolj sredstev za izvajanje vseh nalog, predlagana zamrznitev pa pomeni še dodaten udarec manj razvitim občinam.