Koper, 5. november 2010 - Mestni odbor SLS Koper je na novinarski konferenci predstavil slabo stanje državnih in občinskih cest v Mestni občini Koper.
Na občinskih cestah se po letu 2010 ne bo prav dosti dogajalo, občutno manj sredstev bo za dela na cestni infrastrukturi.
Za večjo prometno varnost
Vse državne ceste v MOK vzdržuje CPK, d. d. Mestne ceste in ulice vzdržuje Komunala Koper, ostale ceste in poti pa CPK. Vzdrževanje (zimska služba, čiščenje, košnja trave itd.) državnih cest zagotavlja državni proračun, občinskih pa proračun MOK. Občinski proračun mora zagotoviti sredstva za kolesarske steze in pešpoti (pločnike) tudi na državnih cestah, zato se vzdrževanje teh navadno izvaja sočasno s cestnim vzdrževanjem.
Številne državne in občinske ceste na podeželju kažejo klavrno stanje in nizko prometno varnost. Nezadostno je čiščenje odvodnje padavinske vode, košnja trave, pranje prometnih znakov in odsevnikov, s čimer se poveča preglednost. Potrebne so sanacije z namenom preprečitve prodiranja vode na vozišče, kjer bi pozimi lahko zmrznila, premalo je novih odsevnikov in odbojnih ograj; sprotnega krpanja lukenj in drugih poškodb skorajda ni ali se opravlja z veliko zamudo. Popravilo bankin in odbojnih ograj je zanemarjeno. Javne razsvetljave je premalo.
Zato je nujno urediti odkupe zemljišč ob cestah, ki bodo omogočili širitev cest, postavitev kolesarskih poti in pločnikov, postavitev novih prometnih znakov in tabel, ki bodo povečali pretočnost in varnost prometa. Z ureditvijo odvodnjavanja bi se bistveno podaljšala življenjska doba ceste in hkrati izboljšala prometna varnost.
S pomočjo javnih del bi lahko odprli nova delovna mesta in bistveno dvignili nivo uslug na cestah. Ukrepi bi bili multiplikativni in bi omogočili številne pozitivne učinke, zmanjšali bi število nesreč, bolj tekoč promet bi skrajšal potovalni čas, pospešili bi gospodarski razvoj. Zmanjšale bi se razlike med mestom in podeželjem. Vrednost bi zrasla tudi nepremičninam na podeželju. V pravičnejši položaj pa je treba postaviti lastnike zemljišč v postopkih odkupa ter jim zagotoviti pravično nadomestilo v naravi ali denarju.
Bomo v letu 2011 ponovno priča zastojem na Šmarski cesti? Kdaj bo Obala postala pretočna in »normalna« tudi v poletnih mesecih? Glede teh vprašanj se bomo obrnili na ministra Vlačiča.
Kako bo v prihodnjih petih letih?
DRŽAVNE CESTE
Poleg sanacije vozišč je treba na vseh državnih cestah bistveno izboljšati prometno signalizacijo in vodenje prometa zaradi uvedbe vinjetnega sistema pobiranja cestnin.
Bistvenih obnov so predvsem potrebni naslednji odseki_
1. italijanska meja – Socerb – Podgorje - hrvaška meja,
2. italijanska meja – Osp - Črni Kal – Bezovica – Rakitovec - hrvaška meja,
3. Kubed – Gračišče – Sočerga - hrvaška meja,
4. Sveti Anton – Gračišče - Gradin,
5. Bivje – Ankaran - italijanska meja in
6. Bertoki - Koper.
Ne smemo pozabiti na tranzitne ceste, ki jih bo treba dokončati oziroma zgraditi v naslednjih letih_
7. zaključitev del (dokončanje predora Markovec) na obalni hitri cesti na odseku Koper - Izola in
8. kompletna izgradnje štiripasovne hitre ceste Koper – Šmarje – Dragonja.
Nujnost obnove oziroma izgradnje zgoraj omenjenih cestnih odsekov se bo še posebno pokazala, ko bo Hrvaška vstopila v EU in se bo pridružila schengenskemu območju.
Novogradnje in rekonstrukcije cest se prestavljajo v odmaknjeno prihodnost, čeprav je kar nekaj odsekov predvidenih v načrtih oz. v državnem proračunu, in sicer_
1. obvoznici za vasi Podpeč in Zazid,
2. cesta Gračišče - Gradin,
3. plaz med Kubedom in Gračiščem,
4. asfaltiranje ceste Kubed - Sočerga,
5. Sveti Anton - Gračišče,
6. Ankaran - Lazaret,
7. Brezovica pri Gradinu - Gračišče,
8. ureditev dveh križišč v Dekanih in
9. Koper - Dragonja.
V sprejetih načrtih so za obnovo zgoraj omenjenih državnih cest namenjena naslednja sredstva_
- 2010 1.109.500,00 evrov,
- 2011 2.201.000,00 evrov,
- 2012 3.817.000,00 evrov,
- 2013 2.587.000,00 evrov.
OBČINSKE CESTE
Za obdobje 2011 - 2013 je predvidena v proračunu (razvojne usmeritve) MOK le obnova naslednjih cestnih odsekov_
Šmarje - Puče, Pomjan - Dilici, Sveti Anton - Kavaliči, slemenska cesta le projekt, mestne ulice brez navedbe katere, cesta za Sirče, cesta za Brido, cesta za Zgornje Škofije, Smokvica - Movraž in Vanganelska ulica.
Vidimo, da se na občinskih cestah po 2010 ne bo prav dosti dogajalo. V letih po 2010 je predvideno tudi občutno manj finančnih sredstev za dela na občinski cestni infrastrukturi.
V proračunu MOK za 2010 je bila predvidena naslednja poraba denarja po letih_
- 2010 17.024.818,00 evrov,
- 2011 3.315.182,00 evrov,
- 2012 2.116.353,00 evrov,
- 2013 1.299.813,00 evrov.
MO SLS KOPER
predsednica Olga Franca
in Primož Turšič