Najprej varne ceste in kolesarske poti ter obvezna zaščitna obleka za motoriste, obvezna čelada pa predvsem otrokom – kolesarjem.
Ljubljana, 1. december 2010 – Na današnji 14. redni seji Odbora DZ RS za promet člani odbora obravnavajo tudi amandmaje, ki jih je vložila Poslanska skupina SLS. Kot je povedal vodja PS SLS Jakob Presečnik, PS SLS podpira namen nove prometne zakonodaje - povečanje varnosti na naših cestah, zato »tudi podpiramo zvišanja kazni za najhujše kršitve, ki lahko povzročijo tragične posledice. Tudi sami smo spomladi vložili zakon za povečanje kazni na 1000 evrov za vožnjo v nasprotni smeri. Vendar pa morajo biti zagrožene kazni - globe - sorazmerne teži kršitve in medsebojno primerljive. Tudi iz tega razloga smo k novi prometni zakonodaji vložili dopolnila, s katerimi smo sorazmerno predlagali dvig za kršitve v Zakonu o cestah, in sicer za kršitve, ki jih npr. povzročijo organizatorji izrednih prevozov, ki najbolj obremenjujejo naša cestišča, ker se ne držijo največjih dovoljenih osnih obremenitev in skupnih mas vozil. Predlagamo tudi dvig za kršitve v zvezi z oglaševanjem in podobnimi posegi ob prometnicah, saj so tako prvi kot drugi agresivni in zato morajo biti zagrožene kazni primerno visoke. V novi zakonodaji so namreč po novem kazni kar visoko določene za občane in za redne vzdrževalce cest, na katere uporabniki naslavljajo odškodninske tožbe.«
Po besedah člana odbora in poslanca SLS Janeza Ribiča po drugi strani z amandmaji zmanjšujemo nesmiselno visoke omejitve in kazni za vožnjo ali ustavljanje na manj prometnih lokalnih cestah (predlagana kazen je 600 evrov, mi jo znižujemo na sedanji nivo 40 evrov). »Popravljamo tudi nerazumne določbe, kot je npr. sprememba višine za izredni prevoz. Sedanji pravilnik o projektiranju določa in sedaj velja 4 m, v novem zakonu je določena višina 4,2 m. V SLS se ob tem sprašujemo, kdo bo plačal prilagoditve objektov za prepustnost tako visokih prevozov? V zvezi z Zakonom o pravilih cestnega prometa se nam zdi nerazumna tudi zahteva, da bi po novem obvezno vsi kolesarji morali nositi čelade. Pri tem mi predlagamo obvezo samo za otroke, tako kot do sedaj (otroci do 14. leta), saj smo prejeli številna pisma nasprotovanja tej novi določbi, pa tudi zgledi iz tujine ne dokazujejo učinkovitosti. Najprej je treba urediti varnejše ceste in kolesarske poti. Nasprotno pa v zakonu na primer ni zagrožene kazni za motoriste, če nimajo predpisane zaščitne obleke, čeprav je to sorazmerno bolj nevarno in ogroža življenje. Za primerjavo_ to je tako, kot če ne bi imeli varnostnega pasu v avtu, zato predlagamo kazen za motoriste 80 evrov,« razlaga Ribič.
Nadalje v SLS z amandmaji odpravljamo nerazumne omejitve za vožnjo tovornjakov (38. člen) in nerazumne omejitve za vožnjo v manj prometnih naseljih za vse voznike (k 65. členu). Vlagamo tudi dopolnila k Zakonu o voznikih, kjer mora biti poudarek na preventivi, ne le represiji, zato glede vzgoje za varnost v prometu predlagamo, da mora ostati del izobraževalnega programa, saj je treba otroke od najmlajših let dalje tega učiti sistematsko in ne prepuščati učenja zgolj iniciativam, kot je zapisno v predlogu zakona. »V SLS smo prepričani, da mora biti ta vzgoja zagotovljena na ravni države za vse državljane enako,« poudarja vodja PS SLS Jakob Presečnik in nadaljuje_ »Predlagamo tudi, da sveti za preventivo ostanejo posvetovalna telesa županov, saj je tako poenostavljeno imenovanje in zagotovljena strokovnost. Obenem predlagamo nekaj bolj smiselnih ureditev glede učiteljev vožnje in kandidatov ter npr. tudi skrajšanje roka iz 15 na 5 dni za odgovor na ugovor kandidata, ki se ne strinja z oceno po opravljanju vozniškega izpita (o ugovoru naj bi odločal predsednik izpitnega centra).« V SLS dopolnjujemo določilo, da se predpiše tudi zagrožena kazen za kandidata, ki ne bi imel predpisane zaščitne obleke pri usposabljanju na odprtem vozilu.
SLS proti nadaljnji centralizaciji_ Sedež družbe za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo iz 13.a člena zakona naj bo v Mariboru
»Pri spremembi Zakona o železniškem prometu (ki želi uskladiti določbe z Zakonom o družbi Slovenske železnice in evropskimi direktivami) popravljamo in črtamo določbe, ki nestrokovno in nepotrebno spreminjajo Zakon o železniškem prometu. Ker bi se s tem delo in stroški podvajali, predlagamo bolj smiselno razdelitev pristojnosti in predlagamo tudi, da ostane sedež družbe za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo iz 13.a člena zakona v Mariboru. Obenem predlagamo tudi, da ministrstvo izloči organizacijsko enoto za izvajanje nalog nadzora nad izvajanjem gospodarskih javnih služb, ki naj ima sedež v Mariboru,« razlaga član pristojnega odbora poslanec SLS Janez Ribič in zaključi: »Amandmaji so smiselni in razumni, zato upamo, da bodo na današnji seji Odbora DZ RS za promet tudi sprejeti.«