Odgovor ministra brez resorja, odgovornega za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na pisno poslansko vprašanje mag. Radovana Žerjava v zvezi s sredstvi za razvojno podporo Pomurski regiji
SLS Slovenska ljudska stranka

Nedelja, 5. December 2010 ob 23:00

Pisno poslansko vprašanje predsednika SLS mag. Radovana Žerjava v zvezi s sredstvi za razvojno podporo Pomurski regiji, ki  ga je naslovil na ministra brez resorja, pristojnega za lokalno samoupravo in regionalno politiko, dr. Henrika Gjerkeša;



Spoštovani minister,



zanima me_



 - Ali drži, da boste 2 milijona EUR , zagotovljenih v okviru Zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010-2015, namenili za organizacijsko prestrukturiranje Regionalne razvojne agencije MURA?

 - Ali drži, da boste 2 milijona EUR , zagotovljenih v okviru Zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010-2015, namenili za oglaševalsko promocijo Pomurja?



Odgovor ministra brez resorja, odgovornega za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na pisno poslansko vprašanje mag. Radovana Žerjava v zvezi s sredstvi za razvojno podporo Pomurski regiji;



 Spoštovani!



Prejeli smo pisno poslansko vprašanje v katerem mag. Radovan Žerjav, poslanec Državnega zbora RS sprašuje ali drži, da bomo 2 milijona evrov, zagotovljenih v okviru Zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010-2015, namenili za organizacijsko prestrukturiranje Regionalne razvojne agencije Mura in da bomo dodatna 2 milijona evrov namenili za oglaševalsko promocijo Pomurja.



V tej zadevi pojasnjujemo, da je na podlagi Zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010-2015 Vlada Republike Slovenije sprejela Program spodbujanja konkurenčnosti Pomurske regije v obdobju 2010-2015, ki podrobneje opredeljuje instrumente, ki so bili določeni z zakonom_

1.        spodbujanje začetnih investicij podjetij in ustvarjanja novih delovnih mest,

2.        spodbujanje razvoja človeških virov,

3.        spodbujanje socialnega podjetništva,

4.        promocija regije, da bi privabili tuje in domače investicije,

5.        podpora pri pripravi in izvajanju razvojnih projektov v regiji.





Pet instrumentov programa pomeni povezano celoto, s katero se želi prispevati k pospešitvi gospodarskih in drugih družbenih dejavnosti v Pomurski regiji. Osrednja instrumenta sta zato spodbujanje začetnih investicij podjetij in ustvarjanje novih delovnih mest ter razvoj človeških virov. Predvsem prvi instrument bo pomenil največjo prepoznavnost uspešnosti izvajanja zakona. Dolgoročno pa bodo prav tako pomembni učinki spodbujanja socialnega podjetništva in aktivnosti za privabljanje investitorjev. Ključno vezivno tkivo za izvajanje programa v treh letih delovanja pisarne v Pomurski regiji pa bo priprava razvojnih projektov.



 



Preglednica: Finančni načrt Programa POMURJE 2015 (v evrih)

      L E T O  

INSTRUMENTI PROGRAMA                                                               2010           2011          2012            2013          2014          2015           skupaj      Str. v %

Instrument 1_



Spodbujanje investicij podjetij in ustvarjanje novih delovnih mest  5.420.000  3.040.000   3.000.000   3.300.000   3.300.000   3.300.000  21.360.000    64,73



Instrument 2_



Spodbujanje razvoja človeških virov                                                  180.000 1.060.000    1.100.000   1.000.000   1.000.000  1.000.000    5.340.000     16,18



Instrument 3_



Spodbujanje socialnega podjetništva                                                130.000   400.000      400.000        400.000      400.000      400.000     2.130.000      6,45



Instrument 4_



Promocija regije, da bi privabili tuje in domače investicije                 120.000    300.000      300.000         300.000     300.000     300.000      1.620.000      4,91



 

Instrument 5_



Podpora pri pripravi in izvajanju razvojnih projektov v regiji              150.000    1.200.000  1.200.000             0                0                  0          2.550.000     7,73



SKUPAJ VREDNOST PROGRAMA                                                   6.000.000   6.000.000  6.000.000    5.000.000   5.000.000   5.000.000   33.000.000   100,0

 



Poslansko vprašanje se nanaša na četrti in peti instrument. Vsebina četrtega instrumenta je_ (i) izvajanje komunikacijske strategije ter načrta obveščanja in ozaveščanja javnosti o zakonu in posameznih ukrepih zakona ter (ii) izvajanje načrta privabljanja investicij v regijo. Podpora pripravi projektov pa je peti instrument programa, s katerim se želi poseči v prestrukturiranje formalnih in neformalnih institucij v regiji. Tako se bo z javnimi vlaganji v pripravo projektov povečala sposobnost Pomurske regije za kandidiranje na javnih razpisih in pri programih za državne finančne spodbude. Ključno pri tem instrumentu je usmerjeno preoblikovanje RRA Mura v osrednjega proaktivnega akterja razvojnega menedžmenta v Pomurski regiji. Prestrukturiranje RRA Mura, ki bo zagotovilo uspešno izvajanje programa in celotnega zakona, bo vzorčni primer strukturne, institucionalne, kapitalske in vsebinske organiziranosti tudi za druge podobne organizacije v Sloveniji. Instrument je namenjen podpori pri pripravi in izvajanju razvojnih projektov v okviru vseh ukrepov razvojne podpore Pomurski regiji, ki jih določa zakon.



Za izvajanje četrtega in petega instrumenta sta bili izvedeni dve javni naročili, ki ju podrobneje predstavljamo v nadaljevanju.



 



JAVNO NAROČILO V OKVIRU INSTRUMENTA »PROMOCIJA REGIJE, DA BI PRIVABILI DOMAČE IN TUJE INVESTICIJE«



IZVAJALEC: PRISTOP d.o.o., Trubarjeva 79, 1000 Ljubljana (vodilni partner konzorcija).



PARTNERJI:

·        FRONTAL d.o.o., Ciril-Metodova ulica 34, 9000 Murska Sobota

·        PRISTOP EUROPE, sprl, Rue de l'orphelinat 59 (Box 105), 1070 Bruselj, Belgija

·        OXFORD INTELLIGENCE, Ltd., Marron House, Whaddon Hall Whaddon, MK17 0NA, Velika Britanija.





PODIZVAJALCI_

·        FRONTLAB d.o.o., Ciril-Metodova 34, 9000 Murska Sobota,

·        TV IDEA – Kanal 10, d.o.o., Kocljeva 9, 9000 Murska Sobota,

·        TV AS Murska Sobota HI – FI Videostudio d.o.o., Gregorčičeva ulica 6, 9000, Murska Sobota,

·        R8 INŽENIRING d.o.o., Zagrebška cesta 20, 2000 Maribor,

·        INQUA, d.o.o., Ciril-Metodova 34, Murska Sobota,

·        PODJETJE ZA INFORMIRANJE MURSKA SOBOTA, d.o.o., Ulica Arhitekta Novaka 13, 9000 Murska Sobota,

·        TISKARNA S-TISK, d.o.o., Žitna ulica 19, 9231 Beltinci,

·        ZR GRAFIKA, d.o.o., Ljutomerska cesta 5, 9250 Gornja Radgona,

·        KLIPING d.o.o., Družba za spremljanje in analizo medijev, Trubarjeva 79, 1000 Ljubljana,

·        ECORYSNEDERLAND BV, Watermanweg 44, 3067 GG The Nederlands,



               

Celotna vrednost javnega naročila je 598.200,00 z DDV, javno naročilo se izvaja od novembra 2010 do maja 2012.



Na podlagi predmetnega javnega naročila, bo konzorcij skupaj z naročnikom in razvojnimi partnerji v regiji izvedel naslednje aktivnosti oz. bodo doseženi naslednji rezultati_

I.       Informiranje in obveščanje

·        Redefinirana podoba RRA kot osrednje razvojne institucije Pomurja in mreže razvojnih subjektov v regiji, ki privablja ljudi in naložbe in kakovostno komunicira  z javnostmi,

·        pripravljeni 3 mesečni izvedbeni komunikacijski načrti z analizo izvedb prejšnjih in jasnimi navodili o potrebnih spremembah s priporočili,

·        ustrezno sporočanje in informiranje o izvajanju Zakona in posameznih ukrepov Zakona, ki bodo prilagojena različnim ciljnim skupinam,

·        zagotovljena udeležba najmanj 5 dnevnih medijev na večjih javnih dogodkih projektov v izvajanju RRA in sicer na najmanj treh,  

·        izvedenih najmanj 8 novinarskih konferenc z vsemi potrebnimi gradivi,

·        napisanih in pripravljenih najmanj 8 strokovno-promocijskih gradiv/govorov za različne aplikacije o razvoju regije in projektih, ki tam tečejo,

·        priprava in objava 3-mesečnih biltenov na teme izvajanja Zakona o Pomurju,

·        spremljanje javnega mnenja in druge aktivnost.:





II.        Promocija regije

 

1.      Zapis identitete regije (znamka)

·        Poročilo o pregledu komunikacijskih orodij in njihovi uspešnosti in poročilo o trenutnem položaju regije z vidika trženja s priporočili,

·        poročilo o izvedenih delavnicah in o sodelovanju na ključnih aktivnostih projekta priprave projektov in strategij regije,

·        identitetni sistema in arhitekture znamke Pomurja,

·        priporočila in predlog sistema povezovanja in koordiniranja z razvojnimi partnerji v regiji na področju trženja in izvajanja trženjskih aktivnosti. Posebej povezovanje med sektorji z definiranjem nalog posameznega nosilca v regiji in določitev ter potrditev nalog vsakega posameznega nosilca z zapisanim dogovorom med partnerji o delovanju sistema na dolgi rok,

·        priporočila in predlog celovitega institucionalnega okvira za upravljanje znamke in usposobitev regionalne razvojne agencije za dolgoročno delovanje na tem področju,

·        Identiteta znamke regije (sistem obljub) ter arhitektura znamke.  

 

2.      Ime znamke in celostna podoba znamke

·        Priročnik za upravljanje znamke z vključenim CGP priročnikom,

·        poročilo o izvedenih 20 srečanjih za delujoče posameznike in podjetja v gospodarstvu, kmetijstvu in družbenih dejavnostih, kakor tudi posebej za občine,

·        poročila po sistemu spremljanja, poročanja ter vrednotenja ter poročilo o pripravljenosti RRA in članov razvojne mreže v regiji za delovanje v novem sistemu in priporočili za nadaljnje delovanje,  

 

3.      Trženjska strategija

·        Pripravljena trženjska strategija,

·        predlog sistema sodelovanja z člani razvojne mreže v regiji na področju trženja in izvajanja trženjskih aktivnosti,

·        poročilo o sodelovanju na mesečnih srečanjih sodelavcev RRA in člani razvojne mreže v regiji ter poročilo o aktivni udeležbi na mesečnih srečanjih sodelavcev RRA in razvojnih partnerjev v regiji in večjih dogodkih RRA in regije ter izven regije v mednarodnem okolju,

·        poročilo o aktivni udeležbi na večjih dogodkih izven regije in mednarodno, kjer bo poseben poudarek namenjen usmeritvam za promocijo in informiranje,

·        navodila in načrt izvajanja sklada za izvajanje trženjske strategije, ki jo uskladi z naročnikom in izvaja v segmentih kot so dogovorjeni,

·        poročila o izvajanju sklada za izvajanje trženjske strategije, ki analizirajo uspešnost in predlagajo spremembe.

 

III.      Privabljanje investicij

1.      Strategija poslovne promocije privabljanja investicij

·        Strategija poslovne promocije Pomurske regije.





2.      Priprava ponudbe regije

·        Baza podatkov o ponudbi lokacij, objektov ter drugih priložnosti za domače in tuje investitorje,

·        priprava projekcije ponudbe regije čez 3 leta in potreb po razvoju ponudbe regije.





3.      Podpora RRA pri stalnih aktivnostih in direktnem marketingu

·        Priporočila za usmeritev trženja TNI regije po ciljnih skupinah in detektirani partnerji za pridobivanje TNI,

·        svetovanje pri ažuriranje vsebin specializiranega internetnega portala,

·        poročila o posameznih dogodkih v okviru promocije Pomurja,

·        poročilo o organiziranih srečanjih z najmanj 10 potencialnimi partnerji za privabljanje tujih neposrednih investicij.





4.      Priprava promocijskih materialov

·        Predstavitvene brošure v slovenskem jeziku za slovensko tržišče,

·        predstavitvene brošure v angleški in nemški različici za tuja tržišča,

·        scensko ozadje za potrebe manjših sejemskih nastopov ali dogodkov,

·        popolna posodobitev spletnega mesta www.investpomurje.eu v podporo trženju,

·        roll-up panoji v različnih izvedbah,

·        promocijska darila,

·        interaktivna predstavitev (CD ROM ali USB …).





5.      Udeležba na specializiranih sejmih

·        Poročilo o udeležbi na najmanj 3 specializiranih sejmih





6.      Lead Generation

·        Načrt izvajanja aktivnosti Lead generation,

·        poročila o sestankih s potencialnimi tujimi investitorji kot rezultat Lead generation aktivnosti.





7.      Organizacija dogodkov

·        Vsaj dva dogodka za domače in tuje investitorje, v okviru katerih bodo predstavljene investicijske priložnosti v Pomurju,

·        organizirana mednarodna konferenca.





8.      Internacionalizacija pomurskega gospodarstva

·        Katalog pomurskega gospodarstva (več sektorskih predstavitvenih brošur).





9.      Komunikacijska podpora na ciljnih trgih

·        Komunikacijski načrt dogodkov, virtualnega trženja ter PR v klasičnih medijih.





10.    Izobraževanje in izgradnja institucionalnih ter človeških kapacitet

·        Predlog sistemizacije in kadrovske strukture za izvajanje aktivnosti za regionalni management,

·        izvedba usposabljanj in izobraževanj na temo,

·        izvedba večtedenskih stažiranj (on-the-job training) najmanj 2 oseb,

·        usposobljenih vsaj 5 oseb za privabljanje investicij.





IV.     Sklad za izvajanje trženjske strategije

·        Lista vsebin, ki jih predlaga za financiranje Skladu,      

·        sodelovanje pri izboru projektov.





JAVNO NAROČILO V OKVIRU INSTRUMENTA »PODPORA PRI PRIPRAVI IN IZVAJANJU PROJEKTOV V POMURSKI REGIJI«



IZVAJALEC: OIKOS d.o.o., Jarška cesta 30, 1230 Domžale (vodilni partner konzorcija).

 

PARTNER_ META GROUP S.r.l., Piazza della Republica 30, Milano, Italija.



PODIZVAJALCI:

·        PRISTOP d.o.o., Trubarjeva 79, 1000 Ljubljana,

·        OIKOS, održivi razvoj d.o.o., Korzo 40, 51000 Reka, Hrvaška,

·        BPMC d.o.o., Wolfova 1, 1000 Ljubljana,

·        ODVETNIK MATEJ PODLIPNIK, Šlandrova ulica 2, 1231 Ljubljana,

·        ECUBA srl, Via del Cestello, 4-40124 Bolonja, Italija,

·        JANEZ KODILA, Markišavci 43, 9000 Murska Sobota,

·        DR. MARKUS GRILLITSCH, KRAYGASSE 92/4, 1220 Dunaj, Avstrija,

·        STRATEGIE KONTOR STEFAN ELSING, Im Dickicht 35, D-14532 Kleinmachnow, Nemčija,

·        O.K. CONSULTING d.o.o., Celovška cesta 291, 1000 Ljubljana.



               

Celotna vrednost javnega naročila je 1.070.240,00 EUR z DDV, javno naročilo se bo izvajalo od novembra 2010 do maja 2012.



Na podlagi predmetnega javnega naročila, bo konzorcij skupaj z naročnikom in razvojnimi partnerji v regiji izvedel naslednje aktivnosti oz. bodo doseženi naslednji rezultati_



1.        Okrepitve razvojnih zmogljivost regije (Capacity Building):





· pregled in analiza poslovanja RRA in ORA v regiji z organizacijskim modelom sodelovanja razvojnih partnerjev v regiji,

· priprava sistemizacije RRA,

· opis sistem celovitega institucionalnega okvira za koordinacijo programiranja, izvajanja, spremljanja in vrednotenja regionalne politike v Pomurju v navezavi z nacionalno razvojno politiko,

· sistem spremljanja, poročanja in vrednotenja,

·  letni program srečanj Razvojnega foruma regije,

·  poročilo o organizaciji in izvedbi najmanj 2 srečanj Razvojnega foruma regije,

·  analiza z opredelitvijo vsebin za izobraževalni program,

·  program izobraževanja za regionalni management,

·  izvedena izobraževanja po programu »Regionalni management«,

·  izvedeno stažiranje najmanj 5 regionalnih managerjev,

·  predlog vsebine, institucionalne organiziranosti in sistema financiranja »Šole za regionalni management in trajnostni razvoj«,

·  predlog programa delovanja in organiziranosti lokalne borze kadrov v okviru »Šole za regionalni management in trajnostni razvoj«,

·  najmanj 2 izvedeni mednarodni konferenci razširjenega razvojnega foruma,

·  program usposabljanj in seminarjev in izvedba najmanj 30 dogodkov.





2.        Regijski sistem razvoja programov, vrednotenja, vsebin razvoja regije in priprave projektov_





· navodila, smernice, obrazci za izvajanje programov in projektov različnih področij,

· na IKT temelječ sistem koordinacije, upravljanja, spremljanja in vrednotenja ter poročanja programov in projektov,

· dolgi seznam projektov regije,

· izbor in potrditev najmanj 7 projektov na razvojnem forumu, organih regije ter medresorskih organih,

· 7 projektnih nalog in razpisnih dokumentacij za študije izvedljivosti najmanj 7 izbranih regionalnih projektov,

· usklajena lista pomurskih projektov za vključevanje v „Spodbujevalno razvojno platformo,

· posebej pripravljena in usklajena lista projektov za "EIB Framework Loan" za Pomurje,

· predstavitev študij izvedljivosti in poročanje o poteku projektov Razvojnemu forumu regije in drugim organom v regiji,

·  predstavitvena mapa projektov za potencialne investitorje.





3.        Priprava operativnih strateških dokumentov za Pomurje_





· analiza dosedanjih programov z analizo stanja v regiji,

· poročilo o odpravljanju administrativnih ovir pri izvajanju javnih naročil in javnih razpisov v regiji, kot tudi o izboljšanju administrativne absorpcijske sposobnosti za koriščenje razvojnih sredstev (pripravljeni predlogi obrazcev, internih navodil, podzakonskih aktov, zakonov itd.),

· kratke analize stanja v regiji,

· analiza možnega razvojnega preboja v Pomurju in predlog ukrepov,

· dopolnjen Program POMURJE 2015,

·  operativni strateški dokument za Pomurje 2014-2020 v okviru Vzhodne kohezijske regije z vsemi dodatki in prilogami,

·  akcijski načrt z naborom projektov v obdobju 2012-2020



 



Glede izvajanja instrumentov zakona poroča Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko vsake tri mesece Medresorski komisiji za usklajevanje ukrepov razvojne podpore Pomurski regiji in Pokolpju, letno pa tudi Vladi Republike Slovenije, ki sprejme letno poročilo in o njem poroča Državnemu zboru Republike Slovenije.





S spoštovanjem,





Pripravil_

mag. Igor Strmšnik                                                dr. Henrik Gjerkeš

namestnik direktorja                                                 minister

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1315 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2256 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1699 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1598 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Odgovor ministra brez resorja, odgovornega za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na pisno poslansko vprašanje mag. Radovana Žerjava v zvezi s sredstvi za razvojno podporo Pomurski regiji