Ljubljana, 18. januar 2011 – Na seji Odbora DZ RS za kulturo, šolstvo in šport je pristojni poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče PS SLS do Deklaracije o politiki RS do novih narodnih skupnosti. Stališče si lahko preberete v nadaljevanju.
Danes bom provokativen in za razliko od nekaterih ostalih ne bom igral na karto vsesplošnega ugajanja!
Tako sam kot tudi poslanci naše stranke smo zelo zadržani do predloga Deklaracije, saj posega na področje, ki ga ustava ne ureja, kljub temu, da se predlagatelji, poleg "osamosvojitvenih dokumentov Republike Slovenije", najbolj sklicujete ravno na njo!
Sam sem mnenja, da je nepotrebno in diskriminatorno do pripadnikov ostalih narodnosti, ki živijo v Republiki Sloveniji in so tudi njeni državljani, da se sprejema dokument, ki daje prednost in favorizira tako imenovane "nove narodne skupnosti" (bivše narode SFRJ), katerih statusa Ustava kot temeljni, najvišji pravni akt v pravnem redu RS ne ureja! V Sloveniji živita italijanska in madžarska narodna skupnosti, katerih položaj je urejen v ustavi, na osnovi te ureditve pa izhajajo posamezni pravni akti, ki ta položaj bolj podrobno urejajo.
Zato poslanci SLS soglašamo z mnenjem Zakonodajno-pravne službe DZ RS, ki ugotavlja, da bi bilo treba (citiram) "spremembe na področju njihove pravne zaščite in položaja narodnih skupnosti, ki jim pripadajo, uveljaviti najprej in predvsem na ustavni ravni." (konec navedka) Ne razumem, zakaj je treba sprejemati posebne dokumente, iz katerih BO sledila zakonodaja, ki bo pripadnikom teh skupnosti dajala več pravic kakor pripadnikom ostalih narodov, ki živijo pri nas. In ne samo to! Iz tega lahko sledi tudi favoriziranje "novih narodnih skupnosti" v primerjavi z ostalimi državljani Republike Slovenije.
Naj bo jasno, da poslanci Slovenske ljudske stranke NE nasprotujemo multikulturni družbi, priseljevanju tujcev v Slovenijo, prostemu pretoku oseb, itd. Prav tako ne nasprotujemo, še več, odkrito podpiramo kulturno ter versko povezovanje in udejstvovanje priseljencev, ki so pridobili slovensko državljanstvo, in obsojamo spodbujanje k narodni, verski in rasni nestrpnosti, kot je to določeno v ustavi.
Ne vidimo pa potrebe po posebni deklaraciji, ki bi bila podlaga za sprejem tovrstne zakonodaje, saj v Sloveniji ni omejevanja pravic teh narodnih skupnosti, svoje ustavno zagotovljene pravice pa lahko uresničujejo svobodno, brez določanja dodatnih pogojev. Pravno podlago za položaj pripadnikov bivših republik SFRJ v Republiki Sloveniji prestavljajo tudi bilateralni sporazumi, sklenjeni med Vlado RS in vlado države, ki je matična država teh priseljencev.
Menim, da gre za skrajno populističen ukrep te koalicije, namen katerega je pridobitev potencialnih volivcev iz vrst priseljencev. Po tem, ko smo si dolgo časa zatiskali oči in poslušali pretresljive zgodbe delavcev iz taistih republik, kot jih navaja deklaracija, ki jim je bilo odvzeto človeško dostojanstvo in ki so izgubili vse upanje v pravico v tej državi, saj jih je ta država pahnila v tak položaj, pa je pred nami dokument, ki bo naredil vse za pripadnike teh narodnosti in jim omogočil boljše pogoje za življenje, kot ga omogoča Slovencem? Se je takrat, ko smo poslušali zgodbe obupanih Vegradovih delavcev, sprejemala kakšna deklaracija, ki bi rešila njihovo agonijo?
Delavcem, ki prihajajo k nam na delo, smo DOLŽNI zagotoviti ustrezne delovne in bivalne pogoje, pošteno plačilo za opravljeno delo, zagotoviti pravice iz zdravstvenega in socialnega zavarovanja! Treba se je ukvarjati s takšnimi problemi, ki so realni, ki zadevajo posameznika in njegove ustavno varovane pravice, pa naj bo tujec ali slovenski državljan! Le tako bo država postala socialna in pravna država, kjer imajo vsi enake pravice, ki so zavarovane z ustavo!
Konkretno me zanimajo naslednje zadeve_
1. kakšni so javnofinančni učinki te deklaracije oz. zakonodaje, ki bo izhajala iz te deklaracije? V 3. točki namreč piše, da RS (citiram) "ne le priznava, temveč takšno dejavnost tudi spodbuja in materialno ter drugače podpira". Dejavnost se navezuje na pravico do narodnostnega samopoimenovanja in samoorganiziranja.
2. ali lahko iz deklaracije sklepamo, da se bodo morale vzgojiteljice v vrtcih učiti albansko ali makedonsko, napisi na poslopjih državnih organov Republike Slovenije pa bodo zapisani v cirilici?
Vprašanja so nekoliko karikirana, vendar je povsem upravičeno sklepati, da lahko na podlagi te deklaracije pride do diskriminacije tukaj rojenih in živečih državljanov.
Še enkrat ponavljam! V Slovenski ljudski stranki nismo proti multikulturnosti, izražanju narodne pripadnosti in ostalim pravicam, ki jih imajo pripadniki narodov iz bivših republik SFRJ ter pripadniki vseh ostalih narodov, ki so zagotovljene v Ustavi RS. Sprašujem pa se, ali je to le še en poskus koalicije za pridobivanje potencialnih volivcev, z namenom, da se odvrne pozornost od realnih problemov v tej državi.
Pri tem, ko veliko ljudi živi pod pragom revščine, ko ni sredstev za delovanje organizacij, ki ohranjajo slovensko izročilo in kulturo, se na drugi strani pripravlja teren za povečevanje pravic in sredstev pripadnikom tujih narodnosti. Ali je to pošteno?