Ljubljana, 14. januar 2011 – V Poslanski skupini SLS so včeraj vložili amandmaje k predlogu Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-2), s katerimi poskušajo doseči večjo decentralizacijo, kot jo predlog zakona sicer omogoča. »Z amandmaji želimo popraviti tudi nekatere druge nezadostne rešitve, kot jih določa predlog zakona,« razlaga Franc Pukšič, poslanec SLS in član parlamentarnega odbora za lokalno samoupravo, in nadaljuje_ »V SLS se močno zavzemamo za čim večjo decentralizacijo Slovenije, kar bi seveda najlažje in najbolj učinkovito dosegli z uvedbo pokrajin. Ker pa je to očitno pod aktualno vlado »misija: nikoli«, želimo z vloženimi amandmaji rešiti vsaj tisto najnujnejše, kar se sploh rešiti da,« pravi Pukšič.
Po njegovem prepričanju je predlog zakona popolnoma nespameten, o čemer govorijo tudi številne pripombe parlamentarne zakonodajnopravne službe k praktično vsem členom zakona. »In ni higienično, da se minister SVLR zamenja, v postopku pa ostane isti predlog zakona, ki ga je pripravil prejšnji minister«, še meni Pukšič ter dodaja, da bi morala ministrica umakniti iz postopka predlog zakona in upoštevati pripombe parlamentarne pravno-zakonodajne službe in tako popraviti slab zakon.
Poslanec SLS še poudarja, da so predlagani amandmaji SLS nujni popravke predloga zakona, in da bo treba seveda ta zakon kmalu in takoj, ko bo mogoče, napisati povsem na novo.
Tako med drugim PS SLS z enim izmed amandmajev iz predloga zakona izloča institut »dogovora za razvoj regije«, s katerim je predlagatelj predvidel uresničevanje regionalnega razvojnega programa. To naj bi bil dvostranski akt, sklenjen med Vlado RS in razvojnim svetom regije za obdobje štirih let. Po mnenju SLS bi to izvajanje regionalne politike kvečjemu še bolj centraliziralo, zaradi štiriletnega obdobja, za katerega bodo dogovori sklenjeni in jih ne bo mogoče spreminjati, pa obstaja velika verjetnost, da bodo marsikateri regijski projekti izostali. Dogovor za razvoj regije amandma nadomešča s sedaj veljavnim izvedbenim načrtom regionalnega razvojnega programa, katerega predlog bo pripravila regionalna razvojna agencija (RRA), potrjeval pa ga bo razvojni svet regije. Mogoče ga bo tudi sproti spreminjati, kar bo dejansko omogočilo decentralizacijo odločanja in ustrezno odzivanje na razmere v razvojni regiji.
PS SLS v predlog zakona, na podlagi Uredbe ES št. 105/2007, ponovno uvaja dve kohezijski regiji, kar bo omogočilo decentralizacijo izvajanja programov EU in vplivalo na izvajanje kohezijske politike, saj bo manj razviti vzhodni del Slovenije upravičen do večjega dela kohezijskih sredstev EU. Predvideno je, da se naloge upravljanja pri izvajanju programov na ravni kohezijske regije po 2013 prenesejo z enote SVLR na razvojni svet kohezijske regije, kar bo omogočilo decentralizacijo pri upravljanju programov po načelu subsidiarnosti.
Z amandmajem se tudi spreminja sestava razvojnega sveta regije, in sicer po ključu:
predstavniki občin - število predstavnikov je enako številu občin, vključenih v regijo,
8 predstavnikov članov združenj gospodarskih dejavnosti,
4 predstavniki članov nevladnih organizacij s sedežem v občini.
S tem je zagotovljeno zastopanje vseh občin v regiji, svet pa bodo večinsko sestavljali predstavniki občin (župani), saj se morajo občine s projekti na nivoju regije identificirati in jih tudi finančno podpreti. Dodana je tudi določba, da imajo izključno župani pravico glasovanja o odločitvah razvojnega sveta regije.
Z enim izmed amandmajev se spreminja tudi določbe o pooblastilu za izvajanje splošnih razvojnih nalog, ki so v javnem interesu, za kar bo svet razvojne regije sam pooblastil RRA. Predlog zakona predvideva izdajo pooblastila s strani SVLR, kar ponovno pelje k večji centralizaciji odločanja o izvajanju regionalne politike in poseganje v avtonomijo razvojnega sveta regije.
V enem izmed amandmajev pa se tudi spreminja delež sofinanciranja splošnih razvojnih nalog v razvojni regiji s strani države na najmanj 60 % potrebnih sredstev, in ne, kot je predvideno v predlogu zakona, do 60 %.