Ljubljana, 2. februarja - Na današnjem nadaljevanju 24. redne seje Državnega zbora je poslanec SLS Gvido Kres predstavil stališče PS SLS do predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o obrambi. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Spoštovane poslanke in poslanci, generalni sekretar, vsi prisotni,
sedanji Zakon o obrambi resnično potrebuje spremembe. Predvsem v smeri usklajevanje z dejanskim stanjem na obrambnem področju, usklajevanje z novo Resolucijo, Zakonom o vojski in podobno. Predlagatelji Zakona o obrambi, ki bi resnično želeli izraziti podporo delovanju Slovenske vojske in tudi njenem delovanju v mednarodnih operacijah in misijah, bi morali predvsem celovito preučiti sedanji obrambni sistem, njegove sedanje lastnosti, lastnosti delovanja sistema znotraj NATO in EU ter operativne potrebe delovanja vojaških enot mednarodnih operacijah, predvsem v delu, ki se nanaša na vse nacionalne omejitve, ki jih slovenska vojska in preko nje tudi Vlada RS na tem področju že ima. Vprašanje je, ali je sodelovanje v mednarodnih operacijah zgolj politična odločitev ali ima stroka tudi kaj prstov vmes. Čeprav naj bi bilo to bolj demokratično in odgovorno ter bi zagotavljalo nekakšen širši konsenz, smo v SLS prepričani, da gre na tem mestu predvsem za vprašanja, ki jih mora reševati strokovna podpora delovanju vojske. S takšnim ukrepom kot ga predlaga ta novela zakona o kateri govorimo, se bi omogočilo predvsem veliko govoričenja, politiziranja in demagogije v razpravah Državnega zbora, izven konteksta vseh zavez in obveznosti Slovenije do mednarodne skupnosti. Torej ta tema, okoli slovenske vojske bi se pogosto odpirala, vse skupaj pa bi v javnosti odmevalo negativno in tako dolgoročno lahko škodilo tako ugledu kot optimalnemu razvoju slovenske vojske v prihodnosti.
Trenutni predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o obrambi bi glede na zapisano, zagotovo upočasnil in operativno onemogočal delovanje slovenske vojske v mednarodnih operacijah in misijah. Navidezna demokratičnost bi v tem primeru dejansko časovno ohromila delovanje Vlade RS na obrambnem področju. Vse bolj ali manj z namenom, da se o določeni zadevi in še bolj o njenih predlagateljih veliko govori, njen namen pa zagotovo ni podpora delovanju obrambnega oz. vojaškega sistema v mednarodnih operacijah in misijah.
Zaradi narave dela bi morala biti tako zunanji, kot obrambni minister najbolj seznanjena s trenutnimi razmerami, potrebami in odločitvami, tako v EU kot NATO-u, ob tem da predvidevamo, da imata oba ministra po uradni dolžnosti tudi največ tekočih informacij in najustreznejšo strokovno podporo. Pravočasnost in odzivnost sta dve ključni zahtevi delovanja v mednarodnih operacijah in misijah, ki se resnici na ljubo trenutno najpomembnejše aktivnosti na našem obrambnem področju. Predlagani zakon pa bi na nek način Državni zbor spremenil v, če se nekoliko ironično izrazim, vrhovnega poveljnika vojske brez kakršne koli strokovne podpore. Naj ob tem opozorim, da že sedaj v SLS ne vidimo nobene omejitve za znotraj strankarsko ali koalicijsko razpravo o mednarodnih operacijah in misijah in usklajevanje stališč.
V primeru tega predloga zakona v poslanski skupini SLS menimo, da gre za nezaupanje med koalicijskimi partnerji in za nezaupanje med samimi člani posamezne stranke. Če predlagatelji menijo, da npr. mednarodna operacija v Afganistanu ni potrebna, kar je verjetno tudi vzrok predlaganih sprememb tega zakona, velja spomniti na datum, ko se je te operacija začela – predlagatelji so bili namreč večinoma člani strank, ki so potrjevale napotitev v Afganistan. Smiselno pa je, da začeto nalogo v Afganistanu temeljito opravimo, ni pa sprejemljiva, še manj pa odgovorna zamisel, da se tako rekoč čez noč in brez načrta umaknemo iz te operacije – ne glede na trenutno nekoliko negativno javno mnenje. Če računamo na to, da bodo tudi druge članice zavezništva kaj storile za nas, imamo tudi mi dolžnost do njih.
Če zaključim, prav o vsakem detajlu pri vodenju te države ne moremo razpravljati v parlamentu. Ta vlada je dobila mandat tudi za vodenje vojaške politike in za to prevzema polno odgovornost, še najbolj pred državljankami in državljani! Spoštovani predlagatelji, tudi na tem mestu velja tista simbolna primerjava, ki smo jo v SLS že večkrat ponovili. Če dvomite v kakovost svojega nogometnega moštva, ne spreminjajte pravil igre, naredite nekaj na izboljšanju sedanjega stanja.