Koper, 9. februar 2011 - Bencinski servis Bertoki s 16 parkirnimi mesti za osebna vozila, 2 parkirnimi mesti za avtobuse in 10 parkirnimi mesti za tovorna vozila bi po prepričanju Mestnega odbora SLS Koper ogrozil ne samo sedanjo občinsko cesto skozi Bertoke, temveč tudi sam izgled krajine, uničil bi kmetijsko zemljišče in dodatno doprinesel k že onesnaženemu zraku krajanov.
Minister za promet dr. Patrick Vlačič v odgovoru na pisno poslansko vprašanje poslanca Janeza Ribiča z dne 11. 11. 2010 navaja, da na Ministrstvu za promet RS pobude za ukinitev BS Bertoki še niso pripravili, zato uradni postopek za prekinitev nameravane umestitve in izgradnje bencinskega servisa ni stekel. Vzrok temu je negativno stališče DARS, ki trdi, da bi izbris imel posledice in bi prišlo do odškodninske odgovornosti. Minister sporoča, da bo DARS in vlagatelju v bencinski servis predlagal skupni sestanek z deležniki s ciljem sprejema sprejemljive rešitve.
Minister za promet dr. Vlačič navaja, da DARS nasprotuje izbrisu, ker_
• meni, da odprava pravne podlage za gradnjo bencinskega servisa Bertoki in nadaljevanje aktivnosti za gradnjo nista upravičeni;
• je bil BS Bertoki načrtovan kot nadomestni za obstoječi BS Bivje;
• je izgradnja vključena v Resolucijo o Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji v sklopu odseka Navezava Luke Koper na avtocestno omrežje;
• je razpoložljiv prostor na sedanji lokaciji Bivje premajhen za preureditev bencinskega servisa za ločeno obratovanje za lokalni in avtocestni promet, zato taka preureditev na obstoječi lokaciji ni možna;
• BS Bivje med vožnjo iz smeri Kopra proti Ljubljani ni več možno koristiti neposredno z avtoceste;
• bo po predvideni ukinitvi obstoječega bencinskega servisa Bivje okrnjena oskrba z gorivom lokalnega prebivalstva, še posebej za potrebe kmetijske mehanizacije.
MO SLS Koper meni, da_
• je možno posodobiti BS Bivje in da ta lahko služi za nadaljnjo oskrbo prebivalstva zaledja občine in lastnikov kmetijske mehanizacije. Promet se je na tem bencinskem servisu skrčil kot posledica oskrbe z gorivi na novem Petrolovem servisu pri Peugeotovem avtosalonu v Šalari ter BS na hitri cesti Slavček – Semedela;
• BS Bertoki ne potrebujemo, ker je načrtovana izgradnja BS ob novem vhodu v Luko Koper za potrebe tovornega prometa, ki bo v celoti usmerjen na ta izhod, in ne bo več obremenjeval obalne hitre ceste in koprskih vpadnic;
• lastniki kmetijske mehanizacije lahko uporabljajo BS ob AMZS pri Srminu, četudi BS Bivja ne bi bilo več. Ukinitev BS Bivje bo brez posledic za oskrbo vseh uporabnikov z naftnimi derivati na tem področju Mestne občine Koper;
• bodo nove zmogljivosti z izgradnjo BS ob vhodu v Luko Koper – na kamionskem terminalu ter izgradnja BS na križišču jadranske in ankaranske vpadnice že povsem zadostne tako za domače potrebe kot za turizem.
MO SLS Koper predlaga, da DARS_
• preveri rešitev umestitve BS v sklopu razcepa obalne hitre ceste in hitre ceste Koper – Dragonja pod veterinarsko postajo. Ta cesta je že »sprojektirana«, vendar je začetek gradnje še neznan zaradi domnevnega nasprotovanja Mestne občine Koper.
MO SLS Koper ugotavlja, da bivša uprava DARS ni nasprotovala izbrisu. Nadzorni svet DARS je v skladu s predlogom uprave v letu 2008 zaradi oporekanja Civilne iniciative lokaciji BS zaustavil vse aktivnosti do nadaljnjega.
MO SLS Koper in poslanec Janez Ribič sta 3. februarja 2011 naslovila na Ministrstvo za promet RS in na Ministrstvo za okolje in prostor RS predlog za skupni sestanek ter pozvali ministra za promet dr. Patricka Vlačiča, da dostavi pisno negativno stališče DARS ter pojasni, do kakšne odškodninske odgovornosti bi prišlo, s strani koga in v kakšnem obsegu. Pričakujemo sestanek v Bertokih, na kraju prizadetih krajanov in končni dogovor za izbris BS Bertoki, tako, kot to želijo krajani sami.