Poslanska skupina SLS ponovno vložila amandmaje k predlogu Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 22. Februar 2011 ob 23:00

Vodja PS SLS Jakob Presečnik: »Solidarnost v obliki delovne pomoči med sosedi, prijatelji in sorodniki je dejavnik, zaradi katerega je bivanje v naši družbi človeško, toplo in prijazno. In v času zaostrenih gospodarskih razmer moramo takšno medsebojno delovno pomoč spodbujati, ne pa ukinjati!«



Ljubljana, 23. februar 2011Poslanska skupina SLS je včeraj ponovno vložila amandmaje k predlogu Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno. PS SLS odločno vztraja, da se pod delo ali zaposlovanje na črno ne šteje tudi brezplačna pomoč na kmetijah, planinah in skupnih pašnikih, saj vseh opravil in del, ki se tradicionalno v obliki druženja in medsebojne pomoči brezplačno izvajajo na kmetijah, ne da predvideti in dovolj jasno opredeliti. V kmetijstvu je slovenska zgodovinska tradicija, da se ob določenih, posebno večjih opravilih, spravilih, raznih dogodkih in sezonskih delih ipd., ta dela tradicionalno opravljajo v obliki druženja sosedov, prijateljev, sorodnikov, in ne glede na bližino bivanja, ki je sicer tudi zelo težko opredeljiv pojem. PS SLS poudarja, da ima tovrstna oblika dela še posebno socialno in kulturno tradicijo. PS SLS od Vlade RS pričakuje tudi jasen odgovor_ ali torej nekdo, ki poklicno opravlja neko dejavnost, te ne more in ne sme opravljati za soseda brezplačno, zgolj kot prijateljsko in solidarnostno pomoč? Ali zakon sploh sme ljudem prepovedati, da delujejo prostovoljno in brezplačno v prid sočloveku, sodržavljanu?

PS SLS še meni, da se za sosedsko pomoč ne šteje opravljanje dela pri pravni ali samozaposleni osebi, ki je vezano na dejavnost pravne osebe ali samozaposlene osebe.

Vodja PS SLS Jakob Presečnik izraža prepričanje, da je največja težava vladnega predloga zakona že v sami osnovni zamisli_ Vlada RS prihaja s še več represivnimi ukrepi s področja dela nad tiste svoje državljane, ki se že tako ali tako sami težko zakonito preživljajo iz meseca v mesec ali iz dneva v dan in namesto, da bi jim omogočila več možnosti za zakonito delo, bi uvajala le še večji nadzor in sankcije, s katerimi bo posegla v najožjo zasebno sfero posameznika. »Solidarnost v obliki delovne pomoči med sosedi, prijatelji in sorodniki je nedvomno mehki psihosociološki dejavnik, zaradi katerega je bivanje v naši družbi človeško, toplo in prijazno. In v času zaostrenih gospodarskih razmer moramo takšno medsebojno delovno pomoč spodbujati, ne pa ukinjati,« še svari vodja PS SLS Jakob Presečnik.



Problem je v miselnosti, da je treba sedaj po državljanih, med katerimi je vedno večja množica takšnih, ki jim ta država ne omogoča, da bi sploh lahko zakonito zaslužili za svoje normalno preživetje, udariti še s takšno ponižujočo obliko nadzora in sankcioniranja t. i. dela na črno. Ali bomo zdaj spodbujali že to, da bo sosed ovajal soseda? Ali bomo preprečevali brezplačno pomoč, ki jo bo dobronameren posameznik na opisani način ponudil sosedu oziroma njegovi družini?



 

Predlog novega zakona, ki ga je pripravila aktualna Vlada RS, pomeni grožnjo vsem oblikam prostovoljne in brezplačne medsosedske pomoči. Predlog zakona je po mnenju PS SLS kot tak nepotreben in še bolj zapleta zadeve. PS SLS si težko predstavlja, da si ljudje pri določenih opravilih ne bi pomagali. »Ali bo prihajalo do tega, da bo že sosed ovajal soseda?« so vprašanja, na katera mora Vlada RS vsekakor odgovoriti. »Tovrstna oblika dela, torej brezplačna, prostovoljna pomoč v prid sočloveku, ima kulturno tradicijo;« poudarja vodja PS SLS Jakob Presečnik, ki tudi meni, da bi bilo treba zaposlovanje tujcev na črno urediti oziroma prepovedati v predlogu Zakona o zaposlovanju tujcev, ali vsaj v ločenem, posebnem členu tega zakona. Po mnenju PS SLS je nejasna in nenavadna tudi določitev carinske uprave kot organa za nadzor zaposlovanja in za pregon zaposlovanja ter dela na črno. Preprečevanje zaposlovanja in dela na črno bi po mnenju PS SLS bolje uredili z vzpodbudami v drugih področnih zakonih. S sprejetjem tega predloga zakona bi se omejilo samopostrežno nabiranje pridelkov, sodelovanje turistov pri opravilih na turističnih kmetijah ipd., kar je po prepričanju PS SLS nesprejemljivo in v nasprotju s prakso ter možnostmi, ki jih poznajo v tujini in se že prenašajo v Slovenijo.



PS SLS v svojih predlogih amandmajev opredeljuje tudi, da se kot sosedska pomoč ne šteje, če nekdo opravlja pri pravni ali samozaposleni osebi neko delo, ki je vezano na dejavnost, pri tem podjetju, torej v procesu dela ali na nepremičninah ali premičninah, vezanih na dejavnost podjetja oz. pri pravni ali samozaposleni osebi, torej delo, vezano na dejavnost tega podjetja, ker je po tem zakonu tako delo opredeljeno kot kratkotrajno delo, ali je to lahko kot delo, opredeljeno po Zakonu o malem delu, ali pa kot druga oblika registriranega načina dela? Vse druge oblike medsosedske pomoči in opravil je po mnenju PS SLS nemogoče in nedopustno opredeliti in omejevati.



“Predvsem bi se morali v današnjih časih vprašati, ali je predlog tega zakona res prednostni,” pravi vodja PS SLS Jakob Presečnik, ki še meni, da bi država morala ukrepati v obratnem vrstnem redu_ vzpodbuditi ljudi k medsebojnemu sodelovanju, pomoči in solidarnosti, kršitelje pa po obstoječi zakonodaji, ki to že predvideva, dosledno preganjati. Predvsem pa Presečnik poudarja, da naj Vlada RS najprej predstavi predloge zakonskih ukrepov, ki bodo preprečevali utajo velikih davkov, kot npr. v primerih milijonov ali miljardah evrov, ki končajo v tujih davčnih oazah, ne pa zgolj preprečevati utajo evra ali dveh s strani slovenskega delavca, ki se bori za osnovno preživetje in ki ga tako ali tako potroši na slovenskem trgu.”



 



Amandmaji SLS k predlogu Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno




K 3. členu



V sedmi točki se črta šesta alineja.






Obrazložitev:



Z amandmajem črtamo šesto alinejo, ki se glasi_ "nima statusa kmeta".

Taka definicija praktično ne pomeni nič, se je ne da uporabljati za področje kmetijstva in je v nasprotju s predpisi, ki opredeljujejo področje kmetijstva, gozdarstva itd. Ta definicija je trenutno uporabljena zgolj v zakonu o kmetijskih zemljiščih, ki pa ni temeljni zakon za opredelitev kmetijske dejavnosti in statusa oseb, ki delajo na tem področju. Zato ta definicija nima nikakršnega pomena in je neuporabna v tem ali podobnih predpisih.

Glede na način opravljanja dejavnosti in glede na opredelitve statusa kmeta, se med samozaposlene osebe kot fizične osebe, ki samostojno opravljajo dejavnost s področja kmetijstva štejejo tiste fizične osebe, ki si na tej podlagi zagotavljajo socialno varnost. Opravila in dela na kmetiji, v gozdu ipd. ter tradicija in način opravljanja številnih opravil in del so zelo obširna in različna, vezana so na brezplačno pomoč in sodelovanje, slonijo na slovenski zgodovinski tradiciji, zato vseh  ni mogoče šteti za delo na črno.






K 6. členu



Črtata se drugi in deveti odstavek.






Obrazložitev:



Z amandmajem črtamo drugi in deveti odstavek, saj sta nepotrebna in gre v besedilu zgolj za ponavljanje istih določb.

Z amandmajem želimo pokazati, da zgolj s prepisovanjem določb in obračanjem besed ne bomo preprečili dela ali zaposlovanja na črno. Že naslov zakona in 1. člen dovolj jasno kažeta, da gre za prepovedano dejavnost. Že sam pojem "delo in zaposlovanje na ''črno" - sama po sebi pomenita prepovedano dejavnost. V zakonu se v več členih ponavljajo podobne ali celo enake določbe (kot je npr. v 4. in 5. členu) v različnih členih, le da so nekoliko drugače oblikovane in zapisane. Ostale nedoslednosti v tem členu, kot tudi v vseh ostalih, so se na podlagi opozoril v mnenju zakonodajno pravne službe sicer delno popravile, kljub temu pa zakon še vedno ne prinaša jasnih, določnih rešitev. Ta člen je še posebej nejasno in nepravilno zapisan. Zato bi morali zaposlovanje tujcev na črno urediti oziroma prepovedati v predlogu zakona o zaposlovanju tujcev, ali vsaj v ločenem, posebnem členu tega zakona. Nejasna in nenavadna je tudi določitev carinske uprave kot organa za nadzor zaposlovanja in za pregon zaposlovanja ter dela na črno.

Preprečevanje zaposlovanja in dela na črno bi bolje uredili z vzpodbudami v drugih področnih zakonih.



 




K 11. členu



Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi_



"(3) Za delo ali zaposlovanje na črno se ne šteje tudi brezplačna pomoč na kmetijah, planinah in skupnih pašnikih ."






Obrazložitev:



Z amandmajem spreminjamo nov tretji odstavek, s katerim je sicer določba 11. člena glede kmetijstva delno boljša, še vedno pa je zapisana omejujoče, saj vseh opravil in del, pri katerih se tradicionalno, v obliki druženja in medsebojne pomoči brezplačno izvajajo na kmetijah, ne da predvideti in dovolj jasno opredeliti. S tako zapisano določbo bi se omejilo samopostrežno nabiranje pridelkov, sodelovanje turistov pri opravilih na turističnih kmetijah ipd., kar je nesprejemljivo in v nasprotju s prakso in možnostmi , ki jih poznajo v tujini in se že prenašajo k nam.

Tudi pri delih, ki so opredeljena v novem tretjem odstavku, je mogoče razumeti, da so ob opravljanju le-teh vendarle še mnoga druga opravila, ki ne spadajo v kategorijo sezonskih del ali spravilo primarnih proizvodov in odgona živine. S to dopolnitvijo opredeljujemo kot izjemo možnost opravljanja brezplačne pomoči le v omejeni obliki izvajanja te dejavnosti, saj omejitve ostajajo za dela in opravila na kmetijskih gospodarstvih, torej v obliki kmetijskih podjetij. V kmetijstvu je slovenska zgodovinska tradicija, da se ob določenih, posebno večjih opravilih, spravilih, raznih dogodkih in  sezonskih delih ipd., le-ta opravljajo tradicionalno v obliki druženja sosedov,  prijateljev, sorodnikov, ne glede na bližino bivanja, ki je sicer tudi zelo težko  opredeljiv pojem. Tovrstna oblika dela ima še posebno socialno in kulturno tradicijo. Na podlagi dobrih praks iz tujine, se tudi v Sloveniji uvaja, da gostje na turistični kmetiji sodelujejo pri kmečkih opravilih. Prenaša se tudi praksa samopostrežnega nabiranja pridelkov, v okviru neposredne prodaje npr. kupci si sami naberejo jagode, jabolka ipd.






K 12. členu



Prvi odstavek se črta.




Obrazložitev:



Določbe v prvem odstavku so premalo natančne in ne bodo prispevale k ureditvi preprečevanja dela na črno. Bolj smotrno bi bilo urejanje v obliki vzpodbud kot prepovedi in omejevanja, ker s tem povzročamo zgolj omejevanje svobode ljudi in    take določbe lahko pomenijo kršitev človekovih pravic.



Kot je zapisal ugleden, uveljavljen neodvisen pravni strokovnjak, tudi mi menimo, da_ " Je nerazumljiva določba- bližina v smislu bivanja –, in da .... resnični problem sploh ni v takšnih in drugačnih zakonskih formulacijah ter v iskanju realnih možnosti za izvajanje zakona. Problem je v miselnosti, da je treba sedaj po državljanih, med katerimi je vedno večja množica takšnih, ki jim ta država ne omogoča, da bi sploh lahko zakonito zaslužili za svoje normalno preživetje, udariti še s takšno ponižujočo obliko nadzora in sankcioniranja t. i. dela na črno. Ali bomo zdaj spodbujali že to, da bo sosed ovajal soseda? Ali bomo preprečevali brezplačno POMOČ, ki jo bo dobronameren posameznik na opisani način ponudil sosedu oziroma njegovi družini? Ali torej nekdo, ki poklicno opravlja neko dejavnost, te ne more in ne sme opravljati za soseda brezplačno, zgolj kot prijateljsko, solidarnostno pomoč? Ali nam zakon sploh sme prepovedati, da delujemo prostovoljno in brezplačno v prid sočloveku, sodržavljanu?






K 12. členu



Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi_



" Za sosedsko pomoč se ne šteje:



– opravljanje dela pri pravni ali samozaposleni osebi, ki je vezano na dejavnost pravne osebe ali samozaposlene osebe,

– opravljanje dela na nepremičninah in premičninah fizične ali pravne osebe, ki te uporablja za opravljanje dejavnosti."






Obrazložitev:



Z amandmajem predlagamo, da se opredeli bolj jasno in določno, da se ne šteje kot sosedska pomoč brezplačno delo pri pravni ali samozaposleni osebi, ki je vezano na dejavnost pravne osebe ali samozaposlene osebe, in če gre za opravljanje dela na nepremičninah in premičninah take fizične ali pravne osebe, ki te nepremičnine ali premičnine uporablja za opravljanje dejavnosti.



Kadar gre za take vrste brezplačno delo, je jasno, da gre za delo na črno, kot je opredeljeno že v več določbah tega zakona. Prepoved oziroma sankcioniranje je že v  področnih zakonih, ki urejajo zaposlovanje in podjetništvo ter plačevanje prispevkov in davkov iz dejavnosti oziroma je za tako delo treba uporabljati določbe, ki se nanašajo v tem zakonu na kratkotrajno delo ali delo v lastni režiji.

Opredeljujemo torej, da se ne šteje kot sosedska pomoč, če nekdo opravlja pri pravni ali samozaposleni osebi neko delo, ki je vezano na dejavnost, pri tem podjetju, torej v procesu dela ali na nepremičninah ali premičninah vezanih na dejavnost podjetja   oziroma pri pravni ali samozaposleni osebi, torej delo vezano na dejavnost tega podjetja, ker je po tem zakonu tako delo opredeljeno kot kratkotrajno delo, ali je to   lahko kot delo po zakonu o malem delu, ali pa kot druga oblika registriranega načina  dela. Vse druge oblike medsosedske pomoči in opravil je nemogoče in nedopustno  opredeliti in omejevati.

 Podjetnik  (pravna ali samozaposlena oseba) pa seveda brezplačno lahko pomaga "sosedu" oziroma komurkoli.

 Vsakdo ima pravico sosedom brezplačno pomagati, v kriznih časih bi morala država tako solidarnost celo vzpodbujati. Zakaj npr. gradbenik ne bi mogel revnemu pomagati   "pro bono", tako kot je znano npr. za odvetnike?






K 13. členu



Člen se črta.






Obrazložitev:



Člen in določbe v njem so nejasne in nepotrebne, ne prispevajo k urejanju dela ali zaposlovanja na črno ter nedopustno posegajo v intimo posameznika.

Opredelitev dela in zaposlovanja na črno, ves zakon bi moral izhajati iz načela brezplačnosti, vse ostalo je nedopustno omejevati in nemogoče ter neživljenjsko opredeljevati. Ali bodo inšpektorji vdirali v privatne prostore in kontrolirali, kako se izvaja delo v lastni režiji? Iz tako napisanega člena lahko sklepamo, da se želi z zakonom opredeliti npr. celo gospodinjsko delo, kot delo v lastni režiji na nepremičnini, kar kaže na nejasnost, kaj se sploh želi doseči s takimi določbami. Ali lahko brezplačno pomagamo npr. bolni sosedi, s katero nismo v sorodu pri pospravljanju in kuhanju?






K 17.členu



V prvem odstavku se črta besedilo_

" z najmanj enim in"."



 




Obrazložitev:



Z amandmajem črtamo v besedilu prvega  odstavka besedilo_ " z najmanj enim in".

 

S tem omogočimo izvajanje kratkotrajnega dela tudi pri delodajalcih, ki ne zaposlujejo. Določba zakona neupravičeno izloča in omejuje podjetja. Tudi obrtna zbornica je predlagala črtanje "enega zaposlenega".

Institut kratkotrajnega dela je namenjen izključno občasni pomoči pri lastniku gospodarskega subjekta v sorodstveni povezavi, zato je treba dopustiti tudi samozaposleni osebi, ki v svojem obratu ne more biti zaposlena, torej nima položaja delavca, da lahko koristi to možnost, saj morajo biti "subjekti" v tem primeru "- podjetja" - v zakonu obravnavani enako.



 



 



Jakob Presečnik

vodja PS SLS

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1313 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2255 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1698 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1597 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Poslanska skupina SLS ponovno vložila amandmaje k predlogu Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno