Ljubljana, 1. marec 2011 - V nadaljevanju 25. redne seje Državnega zbora RS je stališče do predloga Zakona o zasebnem varovanju v imenu Poslanske skupine SLS predstavil poslanec SLS Gvido Kres. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
Poslanci SLS se zavedamo pomembnosti reguliranja zasebnega varovanja, saj je v preteklosti kljub že veljavnemu Zakonu o zasebnem varovanju prihajalo do tragičnih dogodkov, ki so se končali s smrtjo, in kar je še bolj tragično, mladih ljudi. Ob teh dogodkih se je jasno pokazalo, da je ureditev zasebnega varovanja in predvsem nadzor nad izvajanjem ponudnikov teh storitev izjemno slab in terja čim bolj celovito obravnavo. Zagotavljanje visoke stopnje varnosti in kvalitete življenja za vse državljane mora biti eden izmed temeljnih interesov Republike Slovenije, predpogoj za to pa je dosledno spoštovanje temeljnih človekovih pravic in svoboščin ter sistemsko preprečevanje posegov v človekovo zasebnost in pravice.
Predlog Zakona o zasebnem varovanju predstavlja celovito sistemsko ureditev področja zasebnega varovanja, zasleduje pa dosledno spoštovanje načela zakonitosti, načela pravne države ter že omenjenih človekovih pravic in svoboščin. Poslanci Slovenske ljudske stranke smo prepričani, da bo zakon zmanjšal možnost zlorab pri opravljanju dejavnosti zasebnega varovanja, saj so pogoji za pridobitev licence za opravljanje dejavnosti zasebnega varovanja določeni natančneje, prav tako pa so bolj natančno določeni tudi varnostni zadržki ter preverjanje varnostnega osebja in ostalih odgovornih oseb. Pomembne so tudi določbe zakona glede razmejevanja pristojnosti za opravljanje upravnih nalog med Ministrstvom za notranje zadeve RS in strokovnih nalog reprezentativnega strokovnega interesa združenja. Dobra pa je tudi rešitev, da se lahko reprezentativnemu združenju podeli javno pooblastilo za izvajanje posameznih strokovnih nalog, ki jih mora opravljati za vse imetnike licenc. To bo omogočilo razbremenitev ministrstva, saj se bo to lahko osredotočilo predvsem na nadzor nad izvajanjem zakona in njemu podrejenih predpisov.
V PS SLS pa smo po drugi strani zaskrbljeni nad položajem zaposlenih v dejavnosti zasebnega varovanja, saj se pojavlja velik razkorak med odgovornostjo zaposlenega, delovnimi razmerami, delovnim časom na eni strani ter neustreznim plačilom na drugi strani. Strinjamo se z mnenjem Komisije Državnega sveta RS za državno ureditev, da je pri podeljevanju licenc treba upoštevati delovnopravno zakonodajo, predvsem pa pravice delavca. V primeru neizpolnjevanja obveznosti iz tega naslova bi bilo dobro predvideti tudi ustrezne sankcije.
Poslanci Slovenske ljudske stranke smo negativno presenečeni tudi nad kakovostjo pripravljenega besedila predloga zakona, ki ga je vlada predložila Državnemu zboru RS, saj je Zakonodajno-pravna služba DZ RS opozorila na veliko nejasnosti, ki jih je bilo tekom zakonodajnega postopka treba odpravljati z amandmaji. Zato se sprašujemo, kakšen je postopek priprave zakonskih besedil. Postopki priprave zakona namreč trajajo več mesecev ali celo let in bi besedila morala biti izpiljena do zadnje vejice, nato pa jih Zakonodajno-pravna služba v nekaj tednih marsikdaj malodane raztrga. Vendar pa je to tema, ki ne zadeva zgolj tega zakona, pač pa tudi ostale predloge, ki prihajajo v to hišo.
Poslanci Slovenske ljudske stranke sprejetju Zakona o zasebnem varovanju načeloma ne bomo nasprotovali. Bi pa apelirali na celotno vladno ekipo, da poskrbi za izboljšanje postopkov priprave zakonskih besedil, saj se poslanci le tako lahko popolnoma osredotočimo na vsebino predlaganih besedil in ne izgubljamo časa z nedoločnostjo ter nejasno opredelitvijo posameznih členov zakona. Hvala lepa.