Ljubljana, 3. marec 2011 – Danes je na nadaljevanju 25. redne seje Državnega zbora RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil mnenje Poslanske skupine SLS glede predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
V poslanski skupini Slovenske ljudske stranke podpiramo namero Ministrstva za šolstvo RS, ki želi z dopolnitvijo Zakona o organizaciji in financiranju izobraževanja vzpostaviti centralno evidenco vseh udeležencev vzgoje in izobraževanja. Posamezne evidence, ki jih morajo voditi izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov so sicer določene s posameznimi področnimi zakoni na področju vzgoje in izobraževanja, z navedeno centralno evidenco pa se bo državnim organom, organom lokalnih skupnosti in nosilcem javnih pooblastil omogočilo pridobivanje podatkov o izobraževanju, ki jih slednji potrebujejo pri nekaterih upravnih postopkih. Predvsem potrdilo o izobraževanju je pomemben dokument, ki predstavlja pomembno osnovo za uveljavitev socialnih in ostalih pravic, poslovanje z njim v papirni obliki pa je tako šolajočim, njihovim staršem kot ostalim, povzročalo nepotrebne birokratske nevšečnosti. Centralna evidenca, ki se bo uveljavila na podlagi tega zakona, sledi načelu ekonomičnosti upravnega postopka, saj se bodo z uveljavitvijo zmanjšale administrativne ovire za stranke, hkrati pa se bodo upravni postopki poenostavili in skrajšali. Nekoliko nerazumljiva pa se nam zdi poteza Ministrstva za šolstvo in šport RS, ki je v predlog zakona vključilo tudi določbe, s katerimi bi se omogočilo sofinanciranje šolskih skladov in skladov javnih vrtcev iz naslova dohodnine. Spremenil naj bi se ustanovitelj sklada, in sicer naj bi to postali sveti staršev, ki jih je do sedaj imenoval le upravi odbor sklada, medtem ko je bila ustanoviteljica sklada šola. Kot je opozorila Zakonodajno-pravna služba, bi ureditev, ki jo predlaga zakon, povzročila ustanovitev šolskega sklada ali sklada javnega vzgojno-varstvenega zavoda brez soglasja sveta šole oz. sveta javnega vzgojno-varstvenega zavoda. To pa bi pomenilo, da organ upravljanja šole ali vrtca nima nobenega vpliva na ustanavljanje šolskega sklada ali sklada javnega vrtca, in tudi njegovo delovanje. Postavlja pa se tudi vprašanje subsidiarne odgovornosti za obveznosti šolskega sklada, glede na to, da svet staršev ni pravna oseba in tudi nima lastnih sredstev, s katerimi bi lahko poplačal morebitne neplačane obveznosti sklada. Te določbe so bile v obravnavi na matičnem delovnem telesu z amandmaji koalicije nato črtane iz predloga zakona.