Ljubljana, 4. marec 2011 - V nadaljevanju 25. redne seje Državnega zbora RS je namestnik vodje Poslanske skupine SLS mag. Radovan Žerjav predstavil stališče PS SLS do predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o upravljanju kapitalskih naložb. Več si lahko preberete v nadaljevanju.
mag. Radovan Žerjav:
Hvala lepa za besedo. Na začetku lanskega leta smo ob sprejemanju tega osnovnega zakona o upravljanju kapitalskih naložb poslušali zelo visoko leteče besede, tudi ambicije so bile izredno izredno visoke. Glavni argumenti so med drugim bili_ To je največja pomanjkljivost sedanjega sistema, prevelika razdrobljenost upravljanja z državnimi naložbami po različnih posameznih ministrstvih. Konfliktov interesov, nepreglednost, nepovezanost, končno pa tudi neučinkovitosti, nestrokovnosti upravljanja. Da se te naložbe obravnavajo kot del fevdnega posestva znotraj posameznih ministrstev. Agencija za upravljanje kapitalskih naložb Republike Slovenije naj bi skrbela, da bodo državne kapitalske naložbe dobro, najbolje upravljane. Na ta način naj bi se doseglo želene cilje, predvsem učinkovitost, preglednost, odgovornost, tudi predvidljivost ter ne nazadnje ločenost v največji možni meri, kar se da od različnih vplivov politike. Takrat je bilo rečeno: Novo korporativno politiko upravljanja državnih podjetij potrebujemo za to, ker moramo vzpostaviti novo korporativno kulturo, ker smo odgovorni zato premoženje in ker ima ta država podjetja prepomemben razvojni potencial za celotno državo, da bi dopustili stvari, kot smo jih lahko videli tudi v preteklosti. Takšen ukrep naj bi bil nujen zato, da zamejimo vpliv politike in mnogih interesnih skupin na upravljanje podjetij, ki mora slediti predvsem interesu po plemenitenju državnega premoženja na eni strani. Na drugi strani zasledovati druge strateške interese države, kadar je zaradi strateškega pomena posameznega podjetja za državo, predvsem v bančnem in finančnem sektorju, energetiki in prometu to pomembno. Če korporativne politike ni, in to je pomembno iz izkušnje Slovenije v preteklem obdobju postanejo državna podjetja plen in žrtev vsakokratnih političnih ambicij, če ne političnih ambicij, pa gotovo različnih interesnih in lobističnih skupin, in tako dalje. Lahko bi rekli prvovrstna satira.
Kaj smo pravzaprav s to agencijo dobili oziroma spremenili? Še dandanes ne funkcionira tako, kot bi morala. Mogoče jo bo celo moč ali mogoče vam jo bo celo uspelo vzpostaviti do konca mandata. Že ob samem začetku je bila deležna največjih kritih od nekaterih predstavnikov same koalicije. Strategija upravljanja z naložbami bi se že dva meseca morala uporabljati, ampak tokrat s tem zakonom podaljšujemo pripravo te strategije. Rekli ste neodvisnost agencije od politike, trenutne vlade in še kaj. Še funkcionirati ni začela, jo že s predlaganimi rešitvami vežete tako ali drugače na Vlado. Nekateri jo želijo zrahljati, ker so ugotovili, da nima vseh vzvodov v rokah. Kaj hočem povedati? Po moji oceni je vse skupaj en "larifari" in je že od samega začetka, kar se jasno kaže tudi danes, zamegljevanje odgovornosti in mešanje megle. V Slovenski ljudski stranki predlaganega zakona ne bomo podprli.