Ljubljana, 30. marec 2011 – V torek, 29. marca, je Državni zbor RS sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, ki ga je v obravnavo predložila skupina 75 poslancev s prvopodpisanim poslancem SLS Jakobom Presečnikom.
Pri Zakonu o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-A) je predvsem za občinske funkcionarje ključna sprememba 35. člena zakona, ki določa izjeme od prepovedi poslovanja med funkcionarjem in naročnikom, pri katerem funkcionar opravlja funkcijo.
Prepoved poslovanja še naprej velja za postopke javnega naročanja, za postopke podeljevanja koncesij in druge oblike javno-zasebnega partnerstva, prepoved poslovanja pa se širi tudi na ožje dele občine (vaške, krajevne ali četrtne skupnosti), ki imajo lastno pravno subjektiviteto.
Zakon pa je določil, da prepoved poslovanja ne velja za postopke oz. druge načine pridobivanja sredstev, pri čemer se morajo spoštovati zakonske določbe o nasprotju interesov in o dolžnosti izogibanja nasprotju interesov oz. se mora funkcionar dosledno izločiti iz vseh faz odločanja o sklenitvi in izvedbi postopka ali posla.
To pomeni, da za vse subjekte (društva, zadruge in ustanove) velja prepoved sklepanja poslov na osnovi izvedenega postopka javnega naročanja, prepoved pridobitve koncesije ali sklenitve javno-zasebnega partnerstva. Za ostale posle in oblike pridobivanja sredstev (npr. javni razpisi za dodelitev sredstev za financiranje in sofinanciranje javnih zavodov, nosilcev javnih pooblastil, društev in drugih neprofitnih organizacij, za dodeljevanje pomoči ob rojstvu otroka, štipendij, pomoči mladim družinam, za pridobitev nepovratnih sredstev za pospeševanje kmetijstva ali spodbujanje malega gospodarstva in za druge oblike pridobivanja sredstev) prepoved ne velja, pri čemer se morajo dosledno spoštovati določbe o nasprotju interesov oz. o izločitvi funkcionarja iz vseh procesov odločanja o tem poslu oz. pridobivanju sredstev.
Zakon tudi širi prepoved poslovanja na ožje dele občine, in sicer, če je občinski funkcionar hkrati član sveta ožjega dela občine, ali če lahko ožji del občine posel sklene le s soglasjem občinskega funkcionarja (npr. župana), ožji del občine (vaška, četrtna ali krajevna skupnost) ne sme poslovati s subjektom, s katerim je občinski funkcionar ali njegov družinski član povezan, kot je določeno v zakonu. Posebej je določeno še, da omejitve poslovanja veljajo tudi med naročnikom in fizično osebo, s čemer se želijo preprečiti zlorabe podjemnih in avtorskih pogodb, saj so se v praksi pojavljali primeri, ko je naročnik sklenil podjemno pogodbo s funkcionarjevim družinskim članom kot fizično osebo, saj poslovne pogodbe s s. p.-jem, ki pripada istemu družinskemu članu, zaradi prepovedi poslovanja ni smel skleniti.
Iz Poslanske skupine SLS zaradi sprejetja Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-A) sporočamo, da občinskim funkcionarjem, ki so hkrati tudi bodisi predsedniki društev, ki dobivajo sredstva za delovanje iz občinskega proračuna, bodisi se kot fizične osebe želijo prijaviti na javni razpis za pridobitev nepovratnih sredstev za spodbujanje kmetijstva ali malega gospodarstva oz. drugih sredstev, ni treba odstopati niti z mesta občinskega funkcionarja niti z mesta predsednika društva, saj bo pridobivanje sredstev za delovanje društev oz. ostalih sredstev s strani občine mogoče brez kakršnih koli omejitev.