Vodja PS SLS Jakob Presečnik: Državne štipendije tudi za dijake, stare najmanj 15 let, in Zoisove štipendije za 5 % najbolje ocenjenih
SLS Slovenska ljudska stranka

Sreda, 27. April 2011 ob 22:00

Amandmaji PS SLS k predlogu Zakona o štipendiranju (ZŠtip-1)



Ljubljana, 28. april 2011Poslanska skupina SLS je vložila amandmaje k predlogu Zakona o štipendiranju, s katerimi predlaga, da državne štipendije prejemajo tudi dijaki, ki so stari najmanj 15 let. »S tem predlogom želimo odpraviti nesprejemljivo določbo v Zakonu o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki določa štipendije le od starosti 18 let dalje,« pojasnjuje vodja PS SLS Jakob Presečnik. Po opozorilih PS SLS bo namreč ukinitev štipendije za dijake slabo vplivala na dvig izobrazbe, ki je pogoj za hitrejši razvoj in konkurenčnost slovenske države. Prizadeti bodo najbolj otroci, saj so štipendije namenjene njim, ne staršem, medtem ko je otroški dodatek predviden kot socialni prejemek za starše.



Pri pogojih za Zoisove štipendije PS SLS dodaja možnosti za športnike in študente, ki se uvrščajo med 5 % najbolje ocenjenih v svojem študijskem programu in v svoji generaciji poleg tistih, ki dosegajo najmanj oceno 8,5. Nesporno dejstvo je, da se študijski programi zelo razlikujejo po različnih fakultetah glede na težavnosti in da ponekod samo maloštevilni študentje dosegajo zelo visoka povprečja. Zato PS SLS z amandmajem predlaga ohranitev ureditve, da študentje, ki se uvrščajo med 5 % najboljših v generaciji, ohranijo pravico do Zoisove štipendije, tudi če ne zadostijo pogoju zahtevanega povprečja ocene 8,50. »Tako bomo ohranili varovalko v primeru, če bi bili kriteriji ocenjevanja v nekem študijskem programu izredno visoki. V nasprotnem primeru gre za nepravično rešitev, kjer so študentje na najzahtevnejših študijih v manj ugodnem položaju kot študentje ostalih fakultet, kjer so kriteriji ocenjevanja nižji,« pravi vodja PS SLS Jakob Presečnik.



Po Presečnikovih besedah je pomemben tudi predlog amandmaja, s katerim se odpravlja ugotavljanje in dodajanje premoženja v izračun dohodka družine za izračun cenzusa, s čimer bi preprečili, da predvsem otroci iz neurbanih področij ne bodo izgubili državne štipendije zgolj zato, ker so njihovi starši lastniki stanovanjskih hiš in npr. kmetij, a ob tem nimajo dovolj dohodka, da bi plačevali izobraževanje svojih otrok, za katere so stroški  zaradi oddaljenosti od izobraževalnih in univerzitetnih središč avtomatsko višji.



PS SLS predlaga tudi amandma, ki določa izjemo od omejitve uveljavljanja izjemnih dosežkov v skupini do največ 5 članov, saj se predvsem na področju športa s tem izključi nekatere športnike, ki dosežejo izjemne dosežke v ekipnih športih ali v posameznem športu v kategoriji skupine. Po mnenju vodje PS SLS Jakoba Presečnika je nesprejemljivo, da se na tak administrativni način določa, kateri dosežek je vreden več oziroma zasluži priznanje kot izjemni dosežek, kateri pa ne, kar pomeni neenakost pred zakonom. V nekaterih športih je  po prepričanju PS SLS namreč enako težko doseči izjemen dosežek v kategorijah skupin kot v nekaterih drugih individualnih športih.



Amandmaji k predlogu Zakona o štipendiranju (ZŠtip-1)



K 13. členu



Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi_



"(1) Državno štipendijo za izobraževanje v Republiki Sloveniji lahko pridobijo upravičenci iz 9. člena tega zakona, ki so ob izdaji odločbe o dodelitvi državne štipendije starejši od 15 let in izpolnjujejo druge splošne pogoje po tem zakonu in pri katerih povprečni mesečni dohodek na družinskega člana v preteklem koledarskem letu pred vložitvijo vloge ne presega 64 % neto povprečne place na družinskega člana v istem obdobju."



Obrazložitev:

Z amandmajem spreminjamo prvi odstavek 13. člena tako, da določamo, da državno štipendijo za izobraževanje v Republiki Sloveniji lahko pridobijo upravičenci iz 9. člena tega zakona, ki so ob izdaji odločbe o dodelitvi državne štipendije starejši od 15 let in izpolnjujejo druge splošne pogoje po tem zakonu in pri katerih povprečni mesečni dohodek na družinskega člana v preteklem koledarskem letu pred vložitvijo vloge ne presega 64 % neto povprečne place na družinskega člana v istem obdobju. Enak amandma predlaga tudi Kmetijsko-gozdarska zbornica.

Ukinitev štipendije za dijake bo slabo vplivala na dvig izobrazbe, ki je pogoj za hitrejši razvoj in konkurenčnost naše države. Prizadeti bodo najbolj otroci, saj so štipendije namenjene njim, ne staršem, medtem ko je otroški dodatek predviden kot socialni prejemek za starše.

Glede na položaj prebivalcev na podeželju, ki imajo zaradi oddaljenosti dodatno višje stroške za izobraževanje otrok, je zato nemogoče pričakovati, da se bodo najrevnejši, čeprav sposobni otroci lahko izobraževali brez državne štipendije. Ne glede na določbe že sprejetega zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, lahko določimo prejemanje štipendij tudi za dijake, saj gre za specialni zakon. Poleg tega je treba spodbujati izobraževanje, saj bodo mladi brez srednješolske izobrazbe zelo težko dobili zaposlitve in bo posledično obremenjena socialna blagajna.





K 21. členu



Besedilo se spremeni tako, da se glasi_



"Glede vprašanj postopka uveljavljanja državne štipendije, ki niso urejena v tem zakonu, in izplačila državne štipendije, sprememb okoliščin, ki vplivajo na štipendijsko razmerje, vračila neupravičeno izplačane državne štipendije, nadzora nad delom centrov za socialno delo pri dodeljevanju državne štipendije ter zbirk podatkov, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja uveljavljanje pravic iz javnih sredstev.".



Obrazložitev:

Z amandmajem spreminjamo besedilo člena tako, da iz besedila izpustimo besedilo "glede načina ugotavljanja materialnega položaja" in pa besede "obdobja prejemanj" in besedo "ostalih", ki so nepotrebne, na kar opozarja tudi zakonodajno pravna služba. Črtamo besedilo, ki prenaša iz Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev ugotavljanje premoženja za povečanje dohodka družine, kar bi drastično zmanjšalo število upravičencev za dodelitev štipendij, predvsem s podeželja, kjer so družine večinoma lastnice stanovanjskih hiš in kmetij, ki pa nimajo dovolj dohodkov, da bi plačali otrokom izobraževanje. Po mnenju predlagatelja je nesprejemljivo, da se na tak način starše otrok postavlja pred dilemo, da se odločajo med izobrazbo otrok in prodajo hiše ali kmetije!

Zmanjšanje možnosti izobraževanja otrok s podeželja bi izjemno negativno vplivalo na nivo izobrazbe in s tem dodatno k siromašenju življenja na podeželju, saj vemo, da je izobrazba temelj napredka in blaginje v vsaki družbi.





K 23. členu



1. Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi_



"(1) Zoisovo štipendijo za izobraževanje v Republiki Sloveniji lahko pridobi upravičenec iz 9. člena tega zakona, ki izpolnjuje splošne pogoje po tem zakonu ali je v skladu s Konceptom_ odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli ali Konceptom vzgojno-izobraževalnega dela z nadarjenimi dijaki v srednjem izobraževanju identificiran kot nadarjen učenec ali dijak ali je dosegel izjemni dosežek na posameznem področju družbenega življenja in izpolnjuje enega od naslednjih pogojev_

- je imel v zaključnem razredu osnovne šole povprečno oceno najmanj 4,50 ali

- je imel v srednji šoli povprečno oceno najmanj 4,10 ali

- je zlati maturant ali

- ima v višješolskem ali visokošolskem izobraževanju povprečno oceno najmanj 8,50.".



Obrazložitev:

Z amandmajem spreminjamo prvi odstavek tako, da odpravimo kumulativnost pogojev za pridobitev Zoisove štipendije. S pogoji, ki so bili vsi napisani kumulativno, bi se krog prejemnikov drastično znižal. Že izjemni dosežek je dovolj pomemben in kaže na to, da je prosilca mogoče šteti med nadarjene učence, dijake ali študente. Učence, dijake in študente, ki poleg rednega izobraževanja dosegajo izjemne dosežke v znanosti, kulturi, športu ali drugih področjih, je treba spodbujati in nagrajevati, ne pa jim odvzemati možnosti za pridobitev Zoisove štipendije. Za področje športa urejamo določbo v novem amandmaju z novim drugim odstavkom, zato v besedilu prvega odstavka izpuščamo besedo "športa".

Z amandmajem hkrati tudi upoštevamo pripombo zakonodajno pravne službe in črtamo del besedila, ki ne sodi v materialni del zakona.



2. V prvem odstavku se v četrti alineji pred piko doda besedilo, ki se glasi_



"ali je glede na povprečno oceno v svojem študijskem programu uvrščen med najboljših 5 % študentov v svoji generaciji"



Obrazložitev:

Z amandmajem v četrti alineji dopolnjujemo besedilo in s tem dodamo med pogoje za pridobitev Zoisove štipendije tudi možnost, da pridobi štipendijo tudi študent, ki je glede na povprečno oceno v svojem študijskem programu uvrščen med najboljših 5 % študentov v svoji generaciji.

Nesporno dejstvo je, da se študijski programi izredno razlikujejo po različnih fakultetah glede na težavnosti in da ponekod samo maloštevilni študentje dosegajo zelo visoka povprečja. Zato z amandmajem predlagamo, da se ohrani ureditev, da študentje, ki se uvrščajo med 5 odstotkov najboljših študentov v generaciji, ohranijo pravico do Zoisove štipendije, tudi če ne zadostijo pogoju zahtevanega povprečja ocene 8,50. Tako ohranimo varovalko v primeru, če bi bili kriteriji ocenjevanja v študijskem programu izredno visoki. V nasprotnem primeru gre za nepravično rešitev, kjer so študentje na najzahtevnejših študijih v manj ugodnem položaju kot študentje ostalih fakultet. Glede na podatke študentskih organizacij mora kar 90 % študentov delati, da lahko študirajo, zato bi najbolj uspešni in pridni brez štipendije težko izpolnjevali zahtevane pogoje za štipendijo, če bi morali delati za preživetje oziroma financiranje študija. Še vedno pa je kriterij dovolj visok, če nekdo dosega ocene, ki pomenijo 5 % najboljših študentov v programu v posamezni generaciji.



3. Doda se nov drugi odstavek, ki se glasi_



"(2) Zoisovo štipendijo za izobraževanje v Republiki Sloveniji lahko pridobi upravičenec iz 9. člena tega zakona, ki izpolnjuje splošne pogoje po tem zakonu ter je dosegel izjemni dosežek na področju  športa.".



Dosedanji drugi, tretji, četrti, peti in šesti odstavek postanejo tretji, četrti, peti, šesti in sedmi odstavek.



Obrazložitev:

Z amandmajem dodajamo nov drugi odstavek, s katerim določamo, da Zoisovo štipendijo za izobraževanje v Republiki Sloveniji lahko pridobi upravičenec iz 9. člena tega zakona, ki izpolnjuje splošne pogoje po tem zakonu ter je dosegel izjemni dosežek na področju športa, saj je nemogoče, da bi vrhunski športniki ob vseh dosežkih in pripravah za tekmovanja dosegali še določena povprečja ocen, ki so zahtevane za ostale upravičence. Zaradi narave dejavnosti (treningi, sodelovanja na tekmah, posebne priprave) taki učenci, dijaki ali študenti ne morejo v enaki meri sodelovati v procesu izobraževanja, zato težje dosegajo višja povprečja ocen. Če ne bi upoštevali te specifike v športu, se bo število dobitnikov teh štipendij med športniki gotovo drastično zmanjšalo, kar seveda ne bi smel biti namen tega zakona.

Določamo tudi, da se preostali odstavki ustrezno preštevilčijo in postanejo tretji do sedmi odstavek.





4. V četrtem odstavku se v prvem stavku beseda_ "drugem" nadomesti z besedo_ "tretjem".



Obrazložitev:

Amandma je povezan z amandmajem za novi drugi odstavek k 23. členu in z njim določamo, da se spremeni navedba odstavkov v prvem stavku četrtega odstavka, saj  zaradi amandmaja za novi drugi odstavek sedanji drugi odstavek postane tretji odstavek.





K 24. členu



Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi_



"(2) Vlagatelj lahko uveljavlja le individualni izjemni dosežek in izjemni dosežek, dosežen v skupini, ki šteje največ pet članov, razen v primeru doseženih izjemnih dosežkov na področju športa."



Obrazložitev:

Z amandmajem določamo izjemo od omejitve uveljavljanja izjemnih dosežkov v skupini do največ 5 članov, saj predvsem na področju športa s tem izključimo nekatere športnike, ki dosežejo izjemne dosežke v ekipnih športih ali v posameznem športu v kategoriji skupine. Nesprejemljivo je, da se na tak administrativni način določa, kateri dosežek je vreden več oziroma zasluži priznanje kot izjemni dosežek, kateri pa ne, kar pomeni neenakost pred zakonom. V nekaterih športih je enako težko doseči izjemen dosežek v kategorijah skupin kot v nekaterih drugih individualnih športih.





K 37. členu



V drugem odstavku se na koncu besedila črta besedilo_ "in javni razpis".



Obrazložitev:

Z amandmajem določimo črtanje besedila "in javni razpis" v drugem odstavku, saj je nedopustno, da se za pridobitev štipendije za deficitarne poklice določajo dodatni pogoji, ki niso znani vnaprej. Poleg tega tudi javni razpis ne more naknadno mimo zakona predpisati nekih novih pogojev, za prosilce raznih štipendij iz državnih sredstev morajo biti pogoji vsi enaki in znani vnaprej. Amandma sledi tudi mnenju zakonodajno pravne službe.





K 118. členu



V prvem odstavku se za prvo alinejo doda nova druga alineja, ki se glasi_



"- 23. člen Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS),".



 Druga alineja postane tretja in tretja postane četrta alineja. 



Obrazložitev:

Z amandmajem dodajamo v prvi odstavek 118. člena novo drugo alinejo, s katero določamo, da z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati 23. člen Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS), saj tudi zakonodajnopravna služba ugotavlja, da je ta določba povsem povzeta v tem zakonu oziroma je v 13. členu povsem enaka določba kot v 23. členu  ZUPJS.

Z amandmajem k 13. členu sicer določamo drugačne pogoje, kot je določil ZUPJS, saj postavljamo starost 15 let za pridobitev državne štipendije in ne 18 let, kot je določal 23. člen ZUPJS.



 

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1315 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2256 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1699 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1598 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2557 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2049 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

Vodja PS SLS Jakob Presečnik: Državne štipendije tudi za dijake, stare najmanj 15 let, in Zoisove štipendije za 5 % najbolje ocenjenih