Ljubljana, 20. maj 2011 – Danes je v nadaljevanju 28. redne seje Državnega zbora RS predsednik SLS mag. Radovan Žerjav predstavil stališče Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnem naročanju na vodnem, energetskem, transportnem področju in področju poštnih storitev, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Dobra dva meseca nazaj smo v Državnem zboru RS sprejeli spremembe in dopolnitve Zakona o javnih naročilih. V Slovenski ljudski stranki smo predlog zakona takrat podprli in bomo podprli tudi ta predlog zakona, in sicer iz identičnih razlogov, kot smo tudi osnovnega, če mu lahko tako rečem. Z uveljavitvijo zadnjih sprememb in dopolnitev Zakona o javnem naročanju na vodnem, energetskem, transportnem področju in področju poštnih storitev točno pred letom dni so bila z namenom ureditve plačilne discipline pri javnih naročilih, ki se izvaja s podizvajalci, uvedena obvezna neposredna plačila podizvajalcem. Glede na to, da so na podlagi zakona neposredna plačila obvezna le za prvi krog podizvajalcev, so ponudniki podizvajalce prijavljali svoja hčerinska podjetja oziroma podjetja, s katerimi so kapitalsko povezani, podizvajalci, ki so dejansko izvajali javno naročilo, pa so bili posledično izključeni iz neposrednih plačil. Zaradi obida določb zakona, s katerimi je zakonodajalec želel zmanjšati plačilno nedisciplino, tako predlog zakona spreminja definicijo podizvajalca. Verjamemo in upamo in želimo si, da bo s takšno rešitvijo mogoče urediti te anomalije. Naj ponovno poudarim to, kar se nam zdi najpomembneje, nedopustno, nemoralno, vse obsodbe vredna je praksa izigravanja pravil javnih naročil, ki se je do mojstrskih potankosti izoblikovala pri nas v Sloveniji. Podjetje se spravi v stečaj, na kolena, upnike, podizvajalce, delavce se pusti brez vsega, lačne, bose, brez strehe nad glavo, brez kakršnega koli upanja na poplačilo pošteno in trdo zasluženega in prigaranega plačila. Ustanovimo eno, dve, tri, neskončno mnogo hčerinskih podjetij, novih podjetij, povezanih tako ali drugače in se smejimo vrhu države, upnikom, delavcem, državljanom in državljankam Republike Slovenije, služimo naprej in nikoli nikomur za nič ne odgovarjamo. Nasprotno. Še naprej se hranimo v varnem naročju državnega denarja, državnih podjetij in razpisov, zanimivo, da je tak krog ljudi vedno en in isti, vedno enak in na koncu nikomur nič. To prakso je treba korak za korakom odpraviti brezkompromisno, brutalno, kakorkoli že hočete, tega norčevanja je bilo najbrž že zadosti. Če že organi pregona ne ukrepajo oziroma njihovi ukrepi niso učinkoviti, mora vsaj država na področjih, kjer ima v rokah škarje in platno, takšne anomalije iztrebiti. Tako z veseljem ugotavljamo, da rešitev, ki je bila na naš predlog vpeljana v osnovni zakon, velja tudi za ta zakon, ki zaradi področja, za katerega velja, s seboj nosi še večje finančne posledice. In sicer gre za rešitev, da je iz javnega naročila nujno treba izločiti kandidata, ponudnika in podizvajalca, katerega član poslovodstva ali nadzornega organa je bil kadar koli v dveh letih pred iztekom roka za oddajo ponudb v postopku javnega naročanja, družbenik ali član poslovodstva, ali nadzornega organa ali zastopnik subjekta, nad katerim je bil začet stečajni postopek ali postopek prisilne poravnave ali postopek prisilnega prenehanja. Kot sem dejal, predlagani zakon bomo podprli. Hvala lepa.