Ljubljana, 17. maj 2011 – Danes je v nadaljevanju 28. redne seje Državnega zbora RS vodja PS SLS Jakob Presečnik predstavil stališče Poslanske skupine SLS glede predloga o Družinskem zakoniku, ki si ga lahko v celoti preberete v nadaljevanju.
Spoštovani gospod minister s sodelavkami, kolegice in kolegi!
Žal obravnavamo zdaj šele, ali pa že amandma k 3. členu. Kar pomeni, da ni bil sprejet noben amandma k 2. členu, kar je za nas zagotovo nesprejemljivo in definicija družine, ki je zapisana v 2. členu, ostaja takšna. V tem predlogu ostaja takšna, kot je, in tu je naše mnenje zagotovo jasno – tega zakonika, za katerega rečem in sem vedno tudi poudaril to, da je v veliki večini potreben, dober, ima dobre rešitve tudi za korist otroka, za korist družine in tako dalje, v SLS ne moremo v celoti podpreti, glede na to, da je en del, ki ni sprejemljiv, ker žal ni bilo posluha za to, da bi ta del ali izločili iz zakonika ali drugače uredili. Ker pa obravnavamo 3. člen, pa v naprej poudarjam, da bomo v PS SLS amandma k 3. členu sicer podprli, ker vsaj malo rešuje to pomanjkljivost pri določitvi besedil, predvsem kar se tiče 2. in 3. člena.
V PS SLS se vedno zavzemamo za neke vrste pozitivno diskriminacijo družine in zato, da bi bile spodbude, ki jih daje država in vsi ostali za ustvarjanje družine in sklenitev zakonske zveze tiste pozitivne spodbude, ampak ne rečem, da je zdaj to problem tega mandata. V vseh teh, mislim, da kar 20. letih, lahko rečemo, da so se te spodbude za družine, za otroke, za zakonsko zvezo vedno manjšale in danes smo tam kjer smo, seveda ta zakonik pa to dejstvo že v osnovi izničuje. Torej, vse te nagrade za tiste, ki si načrtno ustvarjajo družine, so pošle. V vseh teh zakonih dobesedno povzročamo, da posamezne že sklenjene družine težijo k ločitvam, da zakonci ali pa bivši zakonci ali partnerji živijo ločeno posledice pa vidimo tudi v tem, da je demografska slika v Sloveniji čedalje slabša.
Glede na to, da obravnavamo prvi amandma k enemu od prvih členov, bom izkoristil to priložnost. Upam, da me ne boste prekinili, gospod podpredsednik, da bom na splošno tudi par zadev povedal pa bomo potem o drugih členih v PS SLS manj razpravljali.
Uvodoma bi želel poudariti, ali ponoviti nekaj naših stališč in dejstev v zvezi z dogajanjem v tem dolgem postopku sprejemanja. Že prej je bilo rečeno, koliko ur je postopek trajal na sami seji odbora in pa že v prvi obravnavi. V PS SLS smo se glede na dogajanja na seji odbora in na ne sprejemanje, da odbor ni prisluhnil našim amandmajem in amandmajem naših kolegov, odločili, da ne bomo ponovno vlagali nobenih amandmajev v tej fazi za drugo obravnavo, zaradi tega, ker očitno ni nobenih možnosti, da bi bil katerikoli, k tistim členom, ki so odprti, še sprejet.
2. člen, ki govori o definiciji družine, pa je žal zaprt in na njega ni mogoče vlagati amandmajev.
Ugotovili smo, da Vlada RS oziroma koalicija ne misli umakniti nobenega od spornih določil tega zakonika. Ugotavljamo tudi, da se s predlaganimi in sprejetimi dopolnili koalicije na predlog ministrstva kljub našim prizadevanjem in kljub očitnem ostremu nasprotovanju javnosti in civilne družbe le poskuša na nek način zavajati javnost - na način, kot da je Vlada RS prisluhnila in spremenila usmeritve v predlogu zakonika, sedaj pa je na vas, kolegicah in kolegih, poslankah in poslancih, da zakonik tudi sprejmete.
Mi ugotavljamo, da je bil izveden zgolj nek premik enakih določb v druge. Sicer je v definiciji zakonske skupnosti in izven zakonske zveze ta razlika ustvarjena, vendar se v naslednjih določilih ti zadevi zopet praktično izenačita, kar je tudi vzrok, da je to za nas nesprejemljivo.
Sprejeli nismo niti manevra, da se s sprejetim dopolnilom rešuje problem možnosti posvojitve lastnih otrok v istospolnih zvezah. Možnost posvojitve svojih otrok enega od istospolnih partnerjev pomeni enak problem, kršenje pravice otroka do matere in očeta. Prepričani smo, da se poskuša s tako določbo dobesedno sprovocirati ustavni spor o različnem urejanju pravic v tistem zakonu.
Že na prvi javni predstavitvi mnenj, mislim da je to bilo že oktobra 2009, smo javno pozvali ministra, da sporne določbe umakne iz zakonika, ker smo smatrali, da so nekatere rešitve vendarle potrebne in nujne. Kot sem že prej povedal, večinoma predvsem glede celovitejše in bolj učinkovite, hitrejše ureditve položaja otrok v družinskih razmerjih. K temu smo s pismom javno pozvali tudi predsednika Vlade RS gospoda Boruta Pahorja.
V postopku razprave v DZ RS, in ob tem v javnih izjavah, smo predlagali dopolnitve in spremembe predloga. Z amandmaji PS SLS smo predlagali, da se ohrani enako besedilo, govorim predvsem o tem v prvih členih, 2. člen kot je v veljavnem Zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerij. Sprememba, kot jo je predlagala Vlada RS v predlogu Družinskega zakonika, ni utemeljena in ni potrebna. Besedilo, kot je predlagano v 3. členu, je celo v nasprotju z osnovnim ciljem zakonika, ki je po navedbi samega predlagatelja izboljšanje položajev otrok v družinskih razmerjih in bolj učinkovito varstvo koristi otroka. Ali je to mogoče, če se izniči utemeljen in uveljavljen model družbe, ali se bo to res uresničilo, če razvrednotimo družino?
Poslanci SLS smo prepričani, da je nujno ohraniti tradicionalno zasnovo družine in zato tudi ohraniti tradicionalno zakonsko zvezo, katere namen je in bo v snovanju družine. O tem govori tudi amandma, sicer k 3. členu, moral pa bi biti zajet podobno, predvsem tudi v 2. členu. Zato bomo storili vse, da se prepreči tak usoden poseg v našo družbo.
Zato bo PS SLS te vrednote v primeru sprejetja tega predloga Družinskega zakonika branila z vsemi razpoložljivimi postopki, tudi z naknadnim zakonodajnim referendumom.
Spoštovane, kolegice in kolegi. V teptanju pravic med pravicami otrok in pravicami istospolnih partnerskih skupnosti se bomo poslanci SLS zagotovo postavili na stran pravic otrok, najšibkejših članov naše družbe. Kot sem uvodoma že rekel, amandma k 3. členu, ki ga v tem trenutku obravnavamo, bomo v PS SLS podprli. Hvala lepa.