Ljubljana, 13. julij 2011 – Danes je v nadaljevanju 30. redne seje Državnega zbora RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS glede predloga Zakon o spremembah in dopolnitvah Pomorskega zakonika, ki si ga lahko preberete v nadaljevanju.
V PS SLS podpiramo spremembe in dopolnitve Pomorskega zakonika po skrajšanem postopku, ki se nanašajo na implementacijo tretjega paketa pomorskih zakonodajnih ukrepov o varnosti v plovbi, ki urejajo preiskovanje pomorskih nesreč in direktivo o skladnosti ladij z državo zastave, saj je rok za sprejetje potekel že junija. Bolj podrobno se ureja tudi ureditev statusa društev v javnem interesu na tem področju, zagotavljanja nujnih del v času stavke pristaniških delavcev, določa se tudi učinkovitejši nadzor nad minimalno ravnjo znanja pomorščakov. Sprejeta dopolnila k predlogu zakona so odpravila nepravilnosti in neskladja ter napačno napisana določila, na katera je opozarjala naša Zakonodajno-pravna služba. Minister za promet je že na matičnem odboru pojasnil, da mora država po novi evropski zakonodaji obvezno zagotoviti neodvisno preiskovanje nesreč, kar po besedah ministra ta trenutek Slovenija ne more zagotoviti. V PS SLS pričakujemo, da bomo najprej vključili vse svoje strokovnjake, saj ne drži, da imamo zgolj samo dva. Mnenja smo namreč, da je v primeru pomorskih nesreč vsekakor bolj modro zaupati svojim strokovnjakom, ki bi lahko verodostojno opravili takšne preiskave. V naši državi imamo v okviru Univerze Ljubljana na Fakulteti za pomorstvo in promet že dobro usposobljene strokovnjake in tudi simulator, kjer se ti kadri dodatno izobražujejo na tem področju. Ta fakulteta ima akreditiran program s predmetom mednarodni sistem pomorske varnosti in predmetom preiskovanje pomorskih nesreč. Sprejeto je bilo tudi novo habilitacijsko področje - prometna varnost. Poleg tega poteka trenutno tudi dodatno izobraževanje z izkušenimi domačimi in tujimi strokovnjaki na mednarodnem inštitutu Marine Surveying. Glede zaračunavanja pristaniških pristojbin smo vsekakor mnenja, da moramo zaupati občinam, da ne bodo pretiravale z novimi previsokimi cenami, saj morajo po novem upoštevati, da mora višina pristaniških pristojbin za gospodarsko javno službo rednega vzdrževanja pristaniške infrastrukture odražati dejanske stroške izvajanja te javne službe. Res, da gre za zelo ohlapen kriterij, vendar v tem primeru smo na strani občin, saj vedno upoštevajo realne možnosti obeh strani pri določanju cen, tudi na drugih področjih delovanja. Res pa je tudi, da bi bilo dobro razmisliti o tem, ali naj se določi neko metodologijo oziroma merila za oblikovanje višine pristaniških pristojbin, da ne bo prihajalo do prevelikih razlik od občine do občine. Podpiramo tudi amandma kolegov, da naj Vlada RS ustrezne podzakonske akte sprejme v pol leta, saj ni jasno, zakaj potrebuje za to celo leto časa in se nam zdi šest mesecev povsem razumen rok za uveljavitve in izvedbo teh manjših dopolnitev zakona.