Ljubljana, 13. julij 2011 – Danes je v nadaljevanju 30. redne seje Državnega zbora RS poslanec SLS Janez Ribič predstavil stališče Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o dopolnitvah Zakona o varnosti v železniškem prometu, ki si ga lahko preberete v nadaljevanju.
Poslanci SLS vsekakor podpiramo vse ukrepe, ki bi pripomogli k varnosti v železniškem prometu, saj je vsako življenje, ki bi ga s tem rešili neprecenljivo. V PS SLS pa imamo pri temu zakonu kar nekaj pomislekov in vprašanj. Najprej ta, da predlagatelji niso ustrezno in v skladu s Poslovnikom prikazali dejanskih finančnih posledic tega zakona. Posledice za javne finance niso ustrezno prikazane, saj ni res, da le-teh ne bo. Slovenske železnice, ki so že tako v težavah, bodo zagotovo s tem zakonom dobile dodatno finančno breme, ob že tako velikem pomanjkanju sredstev za vzdrževanje cest, kar tudi vpliva na varnost v prometu. Ta bo naložena občinam oziroma vzdrževalcem cest na nivojskih prehodih, kot dodaten strošek postavitev predvidenih ogledal. Ob dopolnjenem predlogu zakona se sprašujemo: Ali bo le delna uvedba le za nekatere proge res pripomogla k večji varnosti? Če se že odločamo, da bi v Državnem zboru RS podprli te ukrepe, potem bi bilo bolje za dejansko varnost, da jih uvedemo takoj za vse proge. Glede na predlagana in sprejeta dopolnila, da se predvideva, da bodo take dodatne oznake oziroma luči obvezne le na vozilih, ki vozijo na progah, za katere ne veljajo pogoji interoperabilnosti, je nevarnost lahko še večja oziroma ostaja, saj bo veliko vlakov brez teh luči. Zato se upravičeno sprašujemo, ali gre tu le za spretno komercialno potezo izdelovalcev, ki so, kot je znano, predlagali tako dodatno opremo. S tem, ko teh luči ne bodo imeli vsi vlaki na vseh slovenskih progah, se bo nevarnost še povečala, saj tisti vlaki, ki ne bodo imeli teh dodatnih luči, zato postanejo bolj nevarni, še manj opazni v primerjavi z vlaki, ki bi take luči imeli. Dokaz je na cestah, kjer lahko vidimo, kako so avtomobili, ki pozabijo prižgati luči, manj vidni od tistih s prižganimi. Torej je jasno, da le tako, da vsi vozimo s prižganimi lučmi, to vsaj delno prispeva k boljši vidnosti avtomobilov in s tem večji varnosti na cestah. Dodatno osvetljeni vlaki bodo gotovo bolj vidni, problem pa bo, ker bi bili opremljeni tako samo na določenih progah oziroma določeni vlaki, ne vsi, saj tujim prevoznikom ne moremo predpisati take dodatne opreme, torej bi bili nekateri vlaki zato na nek način še manj vidni, ker bi bili brez teh dodatnih luči, kar torej obratno pomeni še večjo nevarnost. Ampak poslanci SLS podpiramo vse ukrepe, ki bi pomagali k večji varnosti v železniškem prometu.