Ljubljana, 13. julij 2011 – Danes je v nadaljevanju 30. redne seje Državnega zbora RS predsednik SLS mag. Radovan Žerjav predstavil stališče Poslanske skupine SLS glede predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o bančništvu, ki si ga lahko preberete v nadaljevanju.
Bistvena določba tega zakona zavezuje kreditne institucije in investicijska podjetja, da za osebje, katerega poklicne dejavnosti imajo odločilen vpliv na profil tveganja, postavijo in vzdržujejo politike prejemkov in prakse, ki so skladne z učinkovitim obvladovanjem tveganja. Pomembno je, da je politika prejemkov namenjena uskladitvi osebnih ciljev zaposlenih z dolgoročnimi interesi zadevne kreditne institucije ali investicijskega podjetja. V finančni krizi so se namreč pokazale šibke točke finančnega sistema, zlasti pravil, ki urejajo poslovanje kreditnih institucij in politiko nagrajevanja oziroma prejemkov slednjih. Dogajalo se je, da višine nagrad nikakor niso sledile uspešnosti poslovanja posamezne kreditne institucije in prejemki so povečali tveganje, ki so mu izpostavljene kreditne institucije. Tudi pri nas ta dejstva niso neznana. Naj se spomnimo samo tako imenovanega "Kramarjevega zakona" in njegove milijonske nagrade za vodenje NLB, za katero vsi vemo kakšne rezultate poslovanja post festum seveda dosega. Mimogrede, zanimivo bi bilo izvedeti, kakšen je epilog te konkretne nagrade, pa žal od predstavnikov Vlade RS še nismo dobili informacij v kakšnem stanju je ta zgodba znotraj te sodne procedure. Zanimivo je, da v takšnih in podobnih primerih kljub vsesplošnemu zgražanju in neodobravanju določene rešitve ali politike v Sloveniji, nikoli ne najdemo volje za rešitve, ki bi takšne anomalije omejile. Vedno imamo pripravljene izgovore o kršenju Ustave RS, o neusklajenosti z evropsko ureditvijo in podobno. Potem, ko pa EU sprejme direktivo pa pomislekov o protiustavnosti kar naenkrat ni več. Po besedah predlagatelja direktiva predpisuje tudi povratno veljavo določb, saj je določila, da se pravila glede prejemkov nanašajo tudi na prejemke iz naslova pogodb, sklenjenih pred dejanskim datumom začetka izvajanja pravil v posamezni državi članici in priznane ali plačane po tem datumu ter na prejemke za storitve opravljene v letu 2010, ki so sicer bili priznani, ne pa tudi plačani pred datumom dejanskega začetka izvajanja pravil v posamezni državi članici. Žal to verjetno ne zaobsega nagrad, ki so bile v naših bankah izplačevane v preteklih letih. V PS SLS bomo predlagani zakon podprli.